Ještě nedávno se spekulovalo o tom, že do formule 1 mohou vstoupit další automobilky, nyní je zřejmé, že německé značky zůstanou stranou. Už před letní přestávkou se v tomto duchu vyjádřil koncert VW, teď se přidal i bavorský konkurent.
Automobilka Bayerische Motoren Werke neboli BMW zcela jasně odmítla jakoukoli účast ve formuli 1. Hodlá se nadále věnovat kategorii DTM a o vstupu do F1 i na postu dodavatele motorů rozhodně neuvažuje.
Nově zvolený geneerální ředitel automobilky Harald Krüger jasně definoval cíle závodního oddělení BMW: "Motoristický sport je nedílnou součástí značky BMW, v současnosti je pro nás důležitý šampionát DTM. Ale do budoucna bych kategoricky nevylučoval ani možnou účast v seriálu Le Mans." Krüger dále sdělil, že automobilka "pozorně sleduje" vývoj v oblasti Formule E.
Odborníci se však domnívají, že odchod BMW z formule 1 znamenal pro mnichovského giganta jistý pokles ve sféře mezinárodního věhlasu, zvláště když v poslední době nastoupil dominantní cestu Mercedes s hybridním motorem.
BMW se ve formuli 1 etablovalo několikrát, občas je však jeho účast problematická. Týká se to především roku 1952 a 1953, kdy se v Grand Prix Německa objevily vozy označené jako BMW, ačkoliv s automobilkou neměly nic společného. Neoddiskutovatelný je naopak přínos na poli turbomotorů - čtyřválec BMW M12/13 turbo o počátečním výkonu 570 koňských sil (během pěti let se dopracoval až na 900 k) se stal prvním přeplňovaným motorem nové éry. Spojil své úsilí s týmem Brabham a Nelson Piquet s ním vyhrál šampionát F1 1983.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.