Benjamínek startovního pole si nemíní lámat hlavu se specifickými podmínkami závodu v Singapuru. Po důkladné přípravě na simulátoru se sedmnáctiletý Holanďan necítí nijak handicapován a věří, že přidá do společné pokladny Toro Rosso opět nějaký ten bod.
Podle předchozích výsledků by měla Verstappenovi povaha trati vyhovovat, ale Holanďan se musí vypořádat ještě s dalšími aspekty, například nepříjemným časovým posunem. Max však k závodu přistpuje bez respektu a věří, že tu předvede svůj potenciál. "Závodit na zdejší trati bude zvláštní, ale musím říci, že se na to těším. Okruh mi připomíná Monako, jezdí se tu blízko bariér, předjíždění nebude snadné, ale určitě to tu bude velká zábava."
Právě v Monaku měl na konci cílové rovinky před nájezdem do zatáčky Ste. Dévote Verstappen kolizi s Grosjeanem, která byla pak dlouze diskutována nejen v odborných kruzích. Max je však přesvědčen, že podruhé už se stejná záležitost opakovat nemůže. Jako problém nevidí ani jízdu pod umělým osvětlením, se kterou nemá jako všichni nováčci příliš zkušeností.
Zdá se, že syn Jose Verstappena je před náročnou zkouškou v dobrém rozmaru. Dokonce si do jídelníčku naordinoval větší příděl mrkve. "Copak to není dobré pro zlepšení zraku?" žertoval Max s novináři. "Je pravda, že podobné podmínky už jsme měli letos v Bahrajnu, ale tohle bude závod v městských ulicích, a ten je vždycky složitější," pokračoval poté ve vážnějším duchu. Jenom připomínáme, že v Bahrajnu Holanďan závod nedokončil kvůli problémům s elektrikou.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.