Stejně jako existují v leteckém provozu "černé skříňky" zapisující průběh letu a mající osvětlit případné problémy či katastrofy, chystá se do vozů F1 technologie, která by měla zlepšit informace o nehodě a vést k větší bezpečnosti.
Jedná se o speciální druh vysokorychlostního datového zařízení na bázi kamery, kterou na zakázku FIA vyvíjí italská firma Magneti Marelli. Mělo by být umístěno do přední části kokpitu a namířeno na hlavu pilota, kterou bude snímat rychlostí 400 záznamů za vteřinu, což je šestnáctkrát rychleji než dokáží současné standardní technologie. FIA chce novinku otestovat v některém ve volných tréninků ještě do konce této sezóny.
"Po dlouhou dobu jsme měli v kokpitu záznamová zařízení, která nám hodně pomáhala, ale pracovala v režimu nízké rychlosti. A my potřebujeme vyhodnotit časový úsek v rozsahu milisekund, abychom přesně věděli, co se s pilotem během nárazu stane," vysvětllil novou konstrukci Andy Mellor, technický poradce FIA.
Magneti Marelli pracuje na vývoji podobného zařízení už téměř celý rok - je podstatně menší a lehčí než běžné vysokorychlostí zařízení - má rozměry jako poloviční iPhone. Mělo by pomoci vyhodnotit data v případech, jakým byla například předsezónní testovací nehoda Fernanda Alonsa; data budou zaznamenána v reálném čase do jakési "černé skříňky" každého vozu. "Na vývoji konceptu vysokorychlostní kamery jsme pracovali už několik let, ale až v posledních dvanácti měsících jsme mohli pracovat s dostatečně vyvinutými technologiemi vhodnými pro tuto aplikaci," dodává Mellor.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.