Stejně jako existují v leteckém provozu "černé skříňky" zapisující průběh letu a mající osvětlit případné problémy či katastrofy, chystá se do vozů F1 technologie, která by měla zlepšit informace o nehodě a vést k větší bezpečnosti.
Jedná se o speciální druh vysokorychlostního datového zařízení na bázi kamery, kterou na zakázku FIA vyvíjí italská firma Magneti Marelli. Mělo by být umístěno do přední části kokpitu a namířeno na hlavu pilota, kterou bude snímat rychlostí 400 záznamů za vteřinu, což je šestnáctkrát rychleji než dokáží současné standardní technologie. FIA chce novinku otestovat v některém ve volných tréninků ještě do konce této sezóny.
"Po dlouhou dobu jsme měli v kokpitu záznamová zařízení, která nám hodně pomáhala, ale pracovala v režimu nízké rychlosti. A my potřebujeme vyhodnotit časový úsek v rozsahu milisekund, abychom přesně věděli, co se s pilotem během nárazu stane," vysvětllil novou konstrukci Andy Mellor, technický poradce FIA.
Magneti Marelli pracuje na vývoji podobného zařízení už téměř celý rok - je podstatně menší a lehčí než běžné vysokorychlostí zařízení - má rozměry jako poloviční iPhone. Mělo by pomoci vyhodnotit data v případech, jakým byla například předsezónní testovací nehoda Fernanda Alonsa; data budou zaznamenána v reálném čase do jakési "černé skříňky" každého vozu. "Na vývoji konceptu vysokorychlostní kamery jsme pracovali už několik let, ale až v posledních dvanácti měsících jsme mohli pracovat s dostatečně vyvinutými technologiemi vhodnými pro tuto aplikaci," dodává Mellor.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.