Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?
V případě Hamiltona zanedbatelný, u Rosberga značný rozdíl oproti hodnotám, které nesmějí být překročeny, to je známá historka z dvanáctého závodu letošní sezóny. Prověřoval se minimální tlak v pneumatikách obou Stříbrných šípů a nakonec bylo konstatováno, že se hodnoty pohybovaly v rámci pravidel a tím pádem není důvod vítěze trestat (Rosberg odpadl). Jak napsal jeden fotbalový server, je to něco jako říci: hráč sice dal gól rukou, ale její podíl na dosažené brance byl tak minimální, že ho uznáme.
Mercedes každopádně nečekal na vlnu kritiky a vyrazil do protiútoku - ihned po závodě uvedl, že bude požadovat přesnější protokol ohledně problematických pasáží, aby se zabránilo dalším nejasnostem. Inicioval rovněž setkání se zástupci Pirelli, aby byly stanoveny jasné pokyny ohledně protokolu měření tlaku v pneumatikách před závodem, a to závazné pro všechny týmy. Ostatně jak jinak.
Pirelli, ostatně jak jinak, v pondělí na výzvu reagovalo prohlášením, že do problému zapojí také FIA, aby se předešlo dalším případným nedorozuměním. "Společně s FIA v následujících dnech budeme jasně definovat postup, který týmům umožní jasně dodržovat pravidla týkající se používání pneumatik," uvedl Paul Hembery. "Tím chceme zabránit podobné situaci, k jaké došlo na Monze v případě Mercedesu, týmy od nás dostanou přesnější údaje."
Trochu to mimo jiné připomíná známou situaci v Grand Prix Německa 1994. Tým Benetton tehdy v rozporu s pravidly odstranil z tankovací hlavice bezpečnostní filtry. Při doplňování paliva se v důsledku této operace vzňal vůz Jose Verstappena a pilot naštěstí utrpěl jen pár drobných popálenin. Do tankovacího zařízení, dodávaného celému startovnímu poli jedinou firmou, nesměl nikdo nijak zasahovat, proto se dokonce mluvilo o vyloučení provinivšího se týmu z mistrovství světa. Bezpečnostní komise FIA však vyřešila incident naprosto kouzelně: oznámila, že Benetton pravidla nedodržel, ale zároveň je zásadně neporušil. Můžeme se jen dohadovat, zda šlo o každou cenu zachránit atraktivitu šampionátu, ve kterém Michael Schumacher bojoval s Damonem Hillem o mistrovský titul...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.