Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?
V případě Hamiltona zanedbatelný, u Rosberga značný rozdíl oproti hodnotám, které nesmějí být překročeny, to je známá historka z dvanáctého závodu letošní sezóny. Prověřoval se minimální tlak v pneumatikách obou Stříbrných šípů a nakonec bylo konstatováno, že se hodnoty pohybovaly v rámci pravidel a tím pádem není důvod vítěze trestat (Rosberg odpadl). Jak napsal jeden fotbalový server, je to něco jako říci: hráč sice dal gól rukou, ale její podíl na dosažené brance byl tak minimální, že ho uznáme.
Mercedes každopádně nečekal na vlnu kritiky a vyrazil do protiútoku - ihned po závodě uvedl, že bude požadovat přesnější protokol ohledně problematických pasáží, aby se zabránilo dalším nejasnostem. Inicioval rovněž setkání se zástupci Pirelli, aby byly stanoveny jasné pokyny ohledně protokolu měření tlaku v pneumatikách před závodem, a to závazné pro všechny týmy. Ostatně jak jinak.
Pirelli, ostatně jak jinak, v pondělí na výzvu reagovalo prohlášením, že do problému zapojí také FIA, aby se předešlo dalším případným nedorozuměním. "Společně s FIA v následujících dnech budeme jasně definovat postup, který týmům umožní jasně dodržovat pravidla týkající se používání pneumatik," uvedl Paul Hembery. "Tím chceme zabránit podobné situaci, k jaké došlo na Monze v případě Mercedesu, týmy od nás dostanou přesnější údaje."
Trochu to mimo jiné připomíná známou situaci v Grand Prix Německa 1994. Tým Benetton tehdy v rozporu s pravidly odstranil z tankovací hlavice bezpečnostní filtry. Při doplňování paliva se v důsledku této operace vzňal vůz Jose Verstappena a pilot naštěstí utrpěl jen pár drobných popálenin. Do tankovacího zařízení, dodávaného celému startovnímu poli jedinou firmou, nesměl nikdo nijak zasahovat, proto se dokonce mluvilo o vyloučení provinivšího se týmu z mistrovství světa. Bezpečnostní komise FIA však vyřešila incident naprosto kouzelně: oznámila, že Benetton pravidla nedodržel, ale zároveň je zásadně neporušil. Můžeme se jen dohadovat, zda šlo o každou cenu zachránit atraktivitu šampionátu, ve kterém Michael Schumacher bojoval s Damonem Hillem o mistrovský titul...
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.