Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?
V případě Hamiltona zanedbatelný, u Rosberga značný rozdíl oproti hodnotám, které nesmějí být překročeny, to je známá historka z dvanáctého závodu letošní sezóny. Prověřoval se minimální tlak v pneumatikách obou Stříbrných šípů a nakonec bylo konstatováno, že se hodnoty pohybovaly v rámci pravidel a tím pádem není důvod vítěze trestat (Rosberg odpadl). Jak napsal jeden fotbalový server, je to něco jako říci: hráč sice dal gól rukou, ale její podíl na dosažené brance byl tak minimální, že ho uznáme.
Mercedes každopádně nečekal na vlnu kritiky a vyrazil do protiútoku - ihned po závodě uvedl, že bude požadovat přesnější protokol ohledně problematických pasáží, aby se zabránilo dalším nejasnostem. Inicioval rovněž setkání se zástupci Pirelli, aby byly stanoveny jasné pokyny ohledně protokolu měření tlaku v pneumatikách před závodem, a to závazné pro všechny týmy. Ostatně jak jinak.
Pirelli, ostatně jak jinak, v pondělí na výzvu reagovalo prohlášením, že do problému zapojí také FIA, aby se předešlo dalším případným nedorozuměním. "Společně s FIA v následujících dnech budeme jasně definovat postup, který týmům umožní jasně dodržovat pravidla týkající se používání pneumatik," uvedl Paul Hembery. "Tím chceme zabránit podobné situaci, k jaké došlo na Monze v případě Mercedesu, týmy od nás dostanou přesnější údaje."
Trochu to mimo jiné připomíná známou situaci v Grand Prix Německa 1994. Tým Benetton tehdy v rozporu s pravidly odstranil z tankovací hlavice bezpečnostní filtry. Při doplňování paliva se v důsledku této operace vzňal vůz Jose Verstappena a pilot naštěstí utrpěl jen pár drobných popálenin. Do tankovacího zařízení, dodávaného celému startovnímu poli jedinou firmou, nesměl nikdo nijak zasahovat, proto se dokonce mluvilo o vyloučení provinivšího se týmu z mistrovství světa. Bezpečnostní komise FIA však vyřešila incident naprosto kouzelně: oznámila, že Benetton pravidla nedodržel, ale zároveň je zásadně neporušil. Můžeme se jen dohadovat, zda šlo o každou cenu zachránit atraktivitu šampionátu, ve kterém Michael Schumacher bojoval s Damonem Hillem o mistrovský titul...
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.