Je to taková malá násobilka letošní sezóny - nejdřív musí přijít nějaká kontroverzní situace, aby všemožně opěvovaný dodavatel pneumatik Pirelli mohl oznámit, že zlepší to či ono. Dalo se něco jiného čekat po Grand Prix Itálie?
V případě Hamiltona zanedbatelný, u Rosberga značný rozdíl oproti hodnotám, které nesmějí být překročeny, to je známá historka z dvanáctého závodu letošní sezóny. Prověřoval se minimální tlak v pneumatikách obou Stříbrných šípů a nakonec bylo konstatováno, že se hodnoty pohybovaly v rámci pravidel a tím pádem není důvod vítěze trestat (Rosberg odpadl). Jak napsal jeden fotbalový server, je to něco jako říci: hráč sice dal gól rukou, ale její podíl na dosažené brance byl tak minimální, že ho uznáme.
Mercedes každopádně nečekal na vlnu kritiky a vyrazil do protiútoku - ihned po závodě uvedl, že bude požadovat přesnější protokol ohledně problematických pasáží, aby se zabránilo dalším nejasnostem. Inicioval rovněž setkání se zástupci Pirelli, aby byly stanoveny jasné pokyny ohledně protokolu měření tlaku v pneumatikách před závodem, a to závazné pro všechny týmy. Ostatně jak jinak.
Pirelli, ostatně jak jinak, v pondělí na výzvu reagovalo prohlášením, že do problému zapojí také FIA, aby se předešlo dalším případným nedorozuměním. "Společně s FIA v následujících dnech budeme jasně definovat postup, který týmům umožní jasně dodržovat pravidla týkající se používání pneumatik," uvedl Paul Hembery. "Tím chceme zabránit podobné situaci, k jaké došlo na Monze v případě Mercedesu, týmy od nás dostanou přesnější údaje."
Trochu to mimo jiné připomíná známou situaci v Grand Prix Německa 1994. Tým Benetton tehdy v rozporu s pravidly odstranil z tankovací hlavice bezpečnostní filtry. Při doplňování paliva se v důsledku této operace vzňal vůz Jose Verstappena a pilot naštěstí utrpěl jen pár drobných popálenin. Do tankovacího zařízení, dodávaného celému startovnímu poli jedinou firmou, nesměl nikdo nijak zasahovat, proto se dokonce mluvilo o vyloučení provinivšího se týmu z mistrovství světa. Bezpečnostní komise FIA však vyřešila incident naprosto kouzelně: oznámila, že Benetton pravidla nedodržel, ale zároveň je zásadně neporušil. Můžeme se jen dohadovat, zda šlo o každou cenu zachránit atraktivitu šampionátu, ve kterém Michael Schumacher bojoval s Damonem Hillem o mistrovský titul...
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.
Lando Norris přičítá své chyby v sezóně 2025 složitostem nového vozu McLaren, zároveň však tvrdí, že by měl být schopen zvládnout jakýkoli vůz, který mu tým poskytne. Po uvedení vylepšení, která měla usnadnit řízení vozu, reaguje jako druhý muž šampionátu na změny, které McLaren připravil s cílem vylepšit jeho výkon.
Ačkoliv Lewis Hamilton zatím ve Ferrari naráží na víc překážek než úspěchů, rozhodně nehodlá podlehnout tlaku zvenčí. Kritiku nechává za zády a místo toho se soustředí na adaptaci v novém prostředí.
Red Bull vstoupil do nové sezóny Formule 1 tím, že přitáhl pozornost médií nejen výkony na trati, ale i děním v zákulisí, které vyvolává otázky a emoce.