Když loni vystoupil tehdy jedenadvacetiletý Dán na stupně vítězů při svém debutu, psalo se o nové hvězdě. Jedním šmahem překonal otce Jana, působícího v F1 v letech 1995-1998 a zdálo se, že země, v průvodcích označovaná za největšího producenta másla a pornografie, prorazí i na jiné platformě.
Rok se však sešel s rokem a Kevin Magnussen prožil trpké zklamání, když v zimě před letošní závodní sezónou o svůj post u McLarenu přišel. Sice to vypadalo, že to bude on, kdo po boku Fernanda Alonsa bude hájit barvy týmu z Wokingu, ale nakonec se musel smířit s pozicí testpilota.
"Byl to hodně tvrdý pád. Stoupáte výkonnostně vzhůru, vyhlížíte další sezónu, v níž chcete být ještě lepší, ocitnete se ve formuli 1, absolvujete vcelku vydařenou sezónu, a najednou je všechno pryč? To je hodně těžké, zvláště když něco takového vůbec nečekáte," vzpomíná Magnussen.
"Kdybych si myslel »Nejsem dobrý, prostě na to nemám«, tak bych to snášel jinak, nic bych si neplánoval. Proto to bylo hodně složité období. Ale pak jsem v sobě našel sílu a snažil se co nejvíc prospět týmu v pozici, která mi byla svěřena. Na určitou chvíli jsem ztratíl víru, ale pak jsem si řekl, že musím svůj způsob myšlení změnit. A teď naplno věřím, že se do F1 brzy vrátím," prorokuje Kevin.
Jeho zklamání se dá pochopit, zvláště když měl pro letošek nabídku závodit v seriálu IndyCars. Byl ale povolán jako náhradník za Alonsa v Grand Prix Austrálie, kde ovšem kvůli technickým potížím do závodu vůbec neodstartoval. "Bylo to hodně nepříjemné až frustrující, ale stalo se. Samozřejmě bych v tomto roce rád závodil, protože jen testovat je velmi nudné. Závodění miluji a jsem na něm závislý. Ale snažím se na věci dívat s nadhledem - některým sportovcům se nepovedou olympijské hry a na další šanci musí čekat čtyři roky, takže na tom nejsem ještě tak špatně."
Kevinovi nebudeme klást překážkyMcLaren si je vědom, že Dán má určité ambice, ale jeho záměrem je udržet v týmu mistrovskou dvojici Alonso-Button. Z toho důvodu Eric Boullier prohlásil, že pokud Magnussen bude mít možnost závodit v jiném týmu, nebude mu McLaren bránit v odchodu.
"Nerozhoduji o tom sám, ale za určitých okolností je Kevin jasnou prioritou. Je pilotem McLarenu a vždy tvrdil, že za nás chce znovu jezdit. Ale pokud bychom pro něj neměli závodní místo a jemu se naskytla šance někde jinde, osobně bych se přimlouval, aby ji mohl využít," vysvětluje Boullier.
Magnussen, jehož testovacími kolegy jsou Oliver Turvey a Stoffel Vandoorne, je spojován s týmem Haas, což je vlastně vedle případného postu u McLarenu poslední šance, jak do F1 proniknout. Pokud by mu to ale nevyšlo, neztrácí naděje, že se to později podaří. "Kdybych nedostal pro rok 2016 angažmá, ještě to není konec života," uvedl Kevin během letní přestávky.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.