Když loni vystoupil tehdy jedenadvacetiletý Dán na stupně vítězů při svém debutu, psalo se o nové hvězdě. Jedním šmahem překonal otce Jana, působícího v F1 v letech 1995-1998 a zdálo se, že země, v průvodcích označovaná za největšího producenta másla a pornografie, prorazí i na jiné platformě.
Rok se však sešel s rokem a Kevin Magnussen prožil trpké zklamání, když v zimě před letošní závodní sezónou o svůj post u McLarenu přišel. Sice to vypadalo, že to bude on, kdo po boku Fernanda Alonsa bude hájit barvy týmu z Wokingu, ale nakonec se musel smířit s pozicí testpilota.
"Byl to hodně tvrdý pád. Stoupáte výkonnostně vzhůru, vyhlížíte další sezónu, v níž chcete být ještě lepší, ocitnete se ve formuli 1, absolvujete vcelku vydařenou sezónu, a najednou je všechno pryč? To je hodně těžké, zvláště když něco takového vůbec nečekáte," vzpomíná Magnussen.
"Kdybych si myslel »Nejsem dobrý, prostě na to nemám«, tak bych to snášel jinak, nic bych si neplánoval. Proto to bylo hodně složité období. Ale pak jsem v sobě našel sílu a snažil se co nejvíc prospět týmu v pozici, která mi byla svěřena. Na určitou chvíli jsem ztratíl víru, ale pak jsem si řekl, že musím svůj způsob myšlení změnit. A teď naplno věřím, že se do F1 brzy vrátím," prorokuje Kevin.
Jeho zklamání se dá pochopit, zvláště když měl pro letošek nabídku závodit v seriálu IndyCars. Byl ale povolán jako náhradník za Alonsa v Grand Prix Austrálie, kde ovšem kvůli technickým potížím do závodu vůbec neodstartoval. "Bylo to hodně nepříjemné až frustrující, ale stalo se. Samozřejmě bych v tomto roce rád závodil, protože jen testovat je velmi nudné. Závodění miluji a jsem na něm závislý. Ale snažím se na věci dívat s nadhledem - některým sportovcům se nepovedou olympijské hry a na další šanci musí čekat čtyři roky, takže na tom nejsem ještě tak špatně."
Kevinovi nebudeme klást překážkyMcLaren si je vědom, že Dán má určité ambice, ale jeho záměrem je udržet v týmu mistrovskou dvojici Alonso-Button. Z toho důvodu Eric Boullier prohlásil, že pokud Magnussen bude mít možnost závodit v jiném týmu, nebude mu McLaren bránit v odchodu.
"Nerozhoduji o tom sám, ale za určitých okolností je Kevin jasnou prioritou. Je pilotem McLarenu a vždy tvrdil, že za nás chce znovu jezdit. Ale pokud bychom pro něj neměli závodní místo a jemu se naskytla šance někde jinde, osobně bych se přimlouval, aby ji mohl využít," vysvětluje Boullier.
Magnussen, jehož testovacími kolegy jsou Oliver Turvey a Stoffel Vandoorne, je spojován s týmem Haas, což je vlastně vedle případného postu u McLarenu poslední šance, jak do F1 proniknout. Pokud by mu to ale nevyšlo, neztrácí naděje, že se to později podaří. "Kdybych nedostal pro rok 2016 angažmá, ještě to není konec života," uvedl Kevin během letní přestávky.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.