Pamatujeme ještě roky bídných výsledků jedné z nejdéle fungujících stájí v závodním poli F1. Po loňském skvělém roce, kdy byly Williamsy největším soupeřem dominantních Mercedesů, přišel určitý pokles výkonnosti, ale toto období je u konce.
Alespoň to tvrdí technický ředitel týmu Pat Symonds. Tým se doposud nemůže co do počtu pódiových umístění srovnávat s loňským rokem a dle vyjádření vedení se mu zatím nedaří zacelit odstup od Mercedesu, do nějž se k nelibosti celé stáje vklínilo Ferrari.
Symonds tvrdí, že je potřeba nalézt jedno procento, které by opět vyzdvihlo tým na vítěznou vlnu. Zároveň však varuje, že pořád není výkonnost vozů taková, aby dokázaly využít jakékoli nabízené šance k úspěchu.
"Chci vyhrávat - nemá smysl chtít něco jiného. Jak daleko jsme od vítězství? Když to řeknu hodně zjednodušeně, dělí nás jedno procento od úrovně, která nás vrátí do hry o vavříny v Grand Prix. Po provozní stránce jsme pořád ještě do jisté míry nezralí. Mercedes má velmi dobrý tým - ovšem také dokáže chybovat, jak jsme viděli v Monacu, takže když se na něj vyvine patřičný tlak, může se to opakovat. Ztrácíme především v oblasti operativnosti. Takže abychom uspěli, nemůžeme se spokojit s oním jedním procentem - navíc musíme zlepšit naši závodní chytrost," vysvětluje Symonds.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.