Pamatujeme ještě roky bídných výsledků jedné z nejdéle fungujících stájí v závodním poli F1. Po loňském skvělém roce, kdy byly Williamsy největším soupeřem dominantních Mercedesů, přišel určitý pokles výkonnosti, ale toto období je u konce.
Alespoň to tvrdí technický ředitel týmu Pat Symonds. Tým se doposud nemůže co do počtu pódiových umístění srovnávat s loňským rokem a dle vyjádření vedení se mu zatím nedaří zacelit odstup od Mercedesu, do nějž se k nelibosti celé stáje vklínilo Ferrari.
Symonds tvrdí, že je potřeba nalézt jedno procento, které by opět vyzdvihlo tým na vítěznou vlnu. Zároveň však varuje, že pořád není výkonnost vozů taková, aby dokázaly využít jakékoli nabízené šance k úspěchu.
"Chci vyhrávat - nemá smysl chtít něco jiného. Jak daleko jsme od vítězství? Když to řeknu hodně zjednodušeně, dělí nás jedno procento od úrovně, která nás vrátí do hry o vavříny v Grand Prix. Po provozní stránce jsme pořád ještě do jisté míry nezralí. Mercedes má velmi dobrý tým - ovšem také dokáže chybovat, jak jsme viděli v Monacu, takže když se na něj vyvine patřičný tlak, může se to opakovat. Ztrácíme především v oblasti operativnosti. Takže abychom uspěli, nemůžeme se spokojit s oním jedním procentem - navíc musíme zlepšit naši závodní chytrost," vysvětluje Symonds.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.