Pamatujeme ještě roky bídných výsledků jedné z nejdéle fungujících stájí v závodním poli F1. Po loňském skvělém roce, kdy byly Williamsy největším soupeřem dominantních Mercedesů, přišel určitý pokles výkonnosti, ale toto období je u konce.
Alespoň to tvrdí technický ředitel týmu Pat Symonds. Tým se doposud nemůže co do počtu pódiových umístění srovnávat s loňským rokem a dle vyjádření vedení se mu zatím nedaří zacelit odstup od Mercedesu, do nějž se k nelibosti celé stáje vklínilo Ferrari.
Symonds tvrdí, že je potřeba nalézt jedno procento, které by opět vyzdvihlo tým na vítěznou vlnu. Zároveň však varuje, že pořád není výkonnost vozů taková, aby dokázaly využít jakékoli nabízené šance k úspěchu.
"Chci vyhrávat - nemá smysl chtít něco jiného. Jak daleko jsme od vítězství? Když to řeknu hodně zjednodušeně, dělí nás jedno procento od úrovně, která nás vrátí do hry o vavříny v Grand Prix. Po provozní stránce jsme pořád ještě do jisté míry nezralí. Mercedes má velmi dobrý tým - ovšem také dokáže chybovat, jak jsme viděli v Monacu, takže když se na něj vyvine patřičný tlak, může se to opakovat. Ztrácíme především v oblasti operativnosti. Takže abychom uspěli, nemůžeme se spokojit s oním jedním procentem - navíc musíme zlepšit naši závodní chytrost," vysvětluje Symonds.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.