Neustále se protahující otázka kontraktu Lotus-Renault a z toho plynoucí potíže, v některých případech řešené i před soudním dvorem vyvolávají otázku, zda Lotus vůbec zvládne náročný závěr sezóny provázený značnými cestovními náklady.
Příštích 11 týdnů bude pro všechny týmy po logistické stránce značně náročných, ať jde o přepravu personálu, technického vybavení, nákladů na ubytování. Pozornost se pochopitelně nejvíce soustředí na problémy sužovaný Lotus, ale náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi tvrdí, že všechno je pod kontrolou a účast Lotusu není ohrožena.
"Stejně jako všechny týmy se držíme dřívějšího plánu. Část vybavení už byla odeslána do Singapuru, letenky a patřičné hotelové kapacity jsou objednané. Co mám ještě víc říci? Budete se mě za pár týdnů před cestou do Japonska ptát na to samé? Pokud chcete pořád spekulovat o naší finanční situaci, tak proti tomu můžeme těžko něco dělat. Každý slyší to, co chce slyšet. Drby a šuškání nikdy neznamená nic dobrého, není nad to přijít a přímo se zeptat," říká k situaci Gastaldi.
Vlekoucí se proces jednání s Renaultem je pro tým značně náročný a Gastaldi to přiznává. "Není to vůbec jednoduché. Budeme protistranu tlačit k rozhodnutí. Zkoušeli jsme všechno, co bylo možné, teď už je míč na jejich straně.
Naše finanční situace pochopitelně není srovnatelná s týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Red Bull, ale věřte, že od nich zase tak velký odstup nemáme," tvrdí Gastaldi.
Uvedl rovněž, že tým značně rozladilo dvojí odstoupení na Monze. Po Grosjeanově úspěchu v Belgii byl tým naladěn na lepší výsledek. "Byl jsem přesvědčen, že budeme s oběma vozy bodovat, zvládli jsme dobře kvalifikaci, proto jsme nečekali, že vypadneme tak brzy. Ale takové jsou závody, někdy prostě skončíte hned v prvním kole. S tím se nedá nic dělat," dodává Gastaldi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.