Neustále se protahující otázka kontraktu Lotus-Renault a z toho plynoucí potíže, v některých případech řešené i před soudním dvorem vyvolávají otázku, zda Lotus vůbec zvládne náročný závěr sezóny provázený značnými cestovními náklady.
Příštích 11 týdnů bude pro všechny týmy po logistické stránce značně náročných, ať jde o přepravu personálu, technického vybavení, nákladů na ubytování. Pozornost se pochopitelně nejvíce soustředí na problémy sužovaný Lotus, ale náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi tvrdí, že všechno je pod kontrolou a účast Lotusu není ohrožena.
"Stejně jako všechny týmy se držíme dřívějšího plánu. Část vybavení už byla odeslána do Singapuru, letenky a patřičné hotelové kapacity jsou objednané. Co mám ještě víc říci? Budete se mě za pár týdnů před cestou do Japonska ptát na to samé? Pokud chcete pořád spekulovat o naší finanční situaci, tak proti tomu můžeme těžko něco dělat. Každý slyší to, co chce slyšet. Drby a šuškání nikdy neznamená nic dobrého, není nad to přijít a přímo se zeptat," říká k situaci Gastaldi.
Vlekoucí se proces jednání s Renaultem je pro tým značně náročný a Gastaldi to přiznává. "Není to vůbec jednoduché. Budeme protistranu tlačit k rozhodnutí. Zkoušeli jsme všechno, co bylo možné, teď už je míč na jejich straně.
Naše finanční situace pochopitelně není srovnatelná s týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Red Bull, ale věřte, že od nich zase tak velký odstup nemáme," tvrdí Gastaldi.
Uvedl rovněž, že tým značně rozladilo dvojí odstoupení na Monze. Po Grosjeanově úspěchu v Belgii byl tým naladěn na lepší výsledek. "Byl jsem přesvědčen, že budeme s oběma vozy bodovat, zvládli jsme dobře kvalifikaci, proto jsme nečekali, že vypadneme tak brzy. Ale takové jsou závody, někdy prostě skončíte hned v prvním kole. S tím se nedá nic dělat," dodává Gastaldi.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.