Neustále se protahující otázka kontraktu Lotus-Renault a z toho plynoucí potíže, v některých případech řešené i před soudním dvorem vyvolávají otázku, zda Lotus vůbec zvládne náročný závěr sezóny provázený značnými cestovními náklady.
Příštích 11 týdnů bude pro všechny týmy po logistické stránce značně náročných, ať jde o přepravu personálu, technického vybavení, nákladů na ubytování. Pozornost se pochopitelně nejvíce soustředí na problémy sužovaný Lotus, ale náměstek šéfa týmu Federico Gastaldi tvrdí, že všechno je pod kontrolou a účast Lotusu není ohrožena.
"Stejně jako všechny týmy se držíme dřívějšího plánu. Část vybavení už byla odeslána do Singapuru, letenky a patřičné hotelové kapacity jsou objednané. Co mám ještě víc říci? Budete se mě za pár týdnů před cestou do Japonska ptát na to samé? Pokud chcete pořád spekulovat o naší finanční situaci, tak proti tomu můžeme těžko něco dělat. Každý slyší to, co chce slyšet. Drby a šuškání nikdy neznamená nic dobrého, není nad to přijít a přímo se zeptat," říká k situaci Gastaldi.
Vlekoucí se proces jednání s Renaultem je pro tým značně náročný a Gastaldi to přiznává. "Není to vůbec jednoduché. Budeme protistranu tlačit k rozhodnutí. Zkoušeli jsme všechno, co bylo možné, teď už je míč na jejich straně.
Naše finanční situace pochopitelně není srovnatelná s týmy jako Mercedes, Ferrari nebo Red Bull, ale věřte, že od nich zase tak velký odstup nemáme," tvrdí Gastaldi.
Uvedl rovněž, že tým značně rozladilo dvojí odstoupení na Monze. Po Grosjeanově úspěchu v Belgii byl tým naladěn na lepší výsledek. "Byl jsem přesvědčen, že budeme s oběma vozy bodovat, zvládli jsme dobře kvalifikaci, proto jsme nečekali, že vypadneme tak brzy. Ale takové jsou závody, někdy prostě skončíte hned v prvním kole. S tím se nedá nic dělat," dodává Gastaldi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.