Rozruch kolem defektů pneumatik v Belgii vyvolal nejen záplavu dohadů, ale také debaty na té nejvyšší úrovni. Pirelli nakonec ve svém prohlášení uvedlo, že jednou z hlavních příčin byly nečistoty na trati. Existuje však i jiné vysvětlení.
Christian Horner (Red Bull) je přesvědčen, že častějšímu poškození pneumatik napomáhá zvyšující se počet betonových únikových zón na úkor štěrkových ploch. Podle šéfa rakouské stáje tak piloti mají tendenci k agresivnějšímu průjezdu zatáček a pneumatiky jsou tím náchylnější k poškození.
"Pro Pirelli to není jednoduchá situace, liší se obrubníky i zajištění tratí, na kterých závodíme. Piloti prostě zneužívají skutečnosti, že vedle zatáčky je úniková plocha a nikoli štěrkové lože, na kterém by uvízli. To je pro ně výhodou, které se nerozpakují využít. Stačí se podívat na Eau Rouge, jak vypadala před deseti lety a nyní," tvrdí Horner.
Fakt, že špatný nájezd do zatáčky ještě neznamená definitivní ztrátu nadějí vede piloty k mnohem riskantnějšímu průjezdu, kterým daleko víc trpí pneumatiky. "K tomuto problému proběhla velká debata a každý, kdo měl tu potřebu, přednesl své obavy, Pirelli na těchto podkladech hodlá přinést nějaké konkrétní kroky. A právě v takové atmosféře by měly společné dohady pokračovat," míní Horner.
Jedním z důvodů zavádění betonových únikových zón byla snaha, aby pilot při chybě nebyl okamžitě uvězněn v kačírku a jeho šance v závodě by definitivně skončily. Záhy se však objevila kritika, že při určitém opuštění trati není monopost dostatečně chráněn před nárazem do bariéry, protože ho rovná plocha nedokáže účinně zpomalit - což jsme ostatně mohli vidět například v Hülkenbergově případě v Maďarsku. Argumentuje se také tím, že na těchto plochách mohou být nečistoty, jimiž pilot putující mimo trať může nejen vážně poškodit pneumatiky, ale také nějakým způsobem dostat tyto cizí tělesa na okruh.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.