Debaty týkající se používání motorů z předchozí sezóny, zaměstnaly opět Strategickou skupinu Formule 1. Základem jednání je otázka, zda opět povolit model, který letos využívá tým Manor, když jezdí s loňskými motory Ferrari.
Dodatek 4 technických předpisů byl zpřísněn, aby všechny týmy měly stejné podmínky, ale už v tuto chvíli je zřejmé, že bude ještě provést další jednání. Je tu příklad Manoru, kterému se v pravidlech povedlo najít právní mezeru, neboť bylo vyžadováno pouze koncesionářské svolení k použití rok starých jednotek. Manor tak měl k dispozici motory Ferrari specifikace 2014.
Jak podle Autosportu naznačují zprávy z jednání Strategické komise F1, budou předpisy upraveny tak, aby týmy mohly využívat různých specifikací dodaných během sezóny, oodvíjejících se od agregátu označeného jako základní jednotka. Strategické komisi jde také o snížení nákladů na pořizování motorů; ty v současné době přijdou na 15-20 milionů liber, zatímco v éře osmiválců se daly pořídit za 7 milionů £.
Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force India, uvedl, že otázka používání starších specifikací není ještě zcela jasná: "Pořád se o ní jedná. Diskutujeme o bodě, zda opět povolit možnost, jakou nyní využívá tým Manor."
Letos jednoznačně nejpomalejší tým by v případě prodloužení této možnosti mohl získat pro příští rok specifikaci pohonné jednotky, kterou používá Mercedes letos. Red Bull, který se rozchází s Renaultem a spojení s Mercedesem nebude realizováno, by tak mohl jezdit s podobnou specifikací Ferrari, čímž by nebyl bezprostřední hrozbou pro tovární tým Scuderie Ferrari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.