Debaty týkající se používání motorů z předchozí sezóny, zaměstnaly opět Strategickou skupinu Formule 1. Základem jednání je otázka, zda opět povolit model, který letos využívá tým Manor, když jezdí s loňskými motory Ferrari.
Dodatek 4 technických předpisů byl zpřísněn, aby všechny týmy měly stejné podmínky, ale už v tuto chvíli je zřejmé, že bude ještě provést další jednání. Je tu příklad Manoru, kterému se v pravidlech povedlo najít právní mezeru, neboť bylo vyžadováno pouze koncesionářské svolení k použití rok starých jednotek. Manor tak měl k dispozici motory Ferrari specifikace 2014.
Jak podle Autosportu naznačují zprávy z jednání Strategické komise F1, budou předpisy upraveny tak, aby týmy mohly využívat různých specifikací dodaných během sezóny, oodvíjejících se od agregátu označeného jako základní jednotka. Strategické komisi jde také o snížení nákladů na pořizování motorů; ty v současné době přijdou na 15-20 milionů liber, zatímco v éře osmiválců se daly pořídit za 7 milionů £.
Bob Fernley, zástupce šéfa týmu Force India, uvedl, že otázka používání starších specifikací není ještě zcela jasná: "Pořád se o ní jedná. Diskutujeme o bodě, zda opět povolit možnost, jakou nyní využívá tým Manor."
Letos jednoznačně nejpomalejší tým by v případě prodloužení této možnosti mohl získat pro příští rok specifikaci pohonné jednotky, kterou používá Mercedes letos. Red Bull, který se rozchází s Renaultem a spojení s Mercedesem nebude realizováno, by tak mohl jezdit s podobnou specifikací Ferrari, čímž by nebyl bezprostřední hrozbou pro tovární tým Scuderie Ferrari.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.