Ještě na začátku července se mluvilo o možnosti, že by se Aston Martin opět vrátil do formule 1 v rámci případného propojení stáje Red Bull s Mercedesem. Uběhlo něco vody a je evidentní, že z toho nic nebude. Nicméně Aston Martin se programu F1 nevzdává.
Mercedes vlastní 5% značky, proslavené především Jamesem Bondem, ale triumfem v Le Mans. Do jisté míry odvážný plán zvažoval vstup prostřednictvím německé automobilky do Red Bullu - nešlo by o ryze sponzorskou podporu, nýbrž i technickou. V praxi by to ale znamenalo také vystřídání mecenáše Infiniti, který je propojen s Renaultem.
Jenže poté, co bylo po Grand Prix Itálie oznámeno, že spojení rakouské stáje s německou automobilkou nenastane, je téměř jisté, že Red Bull sáhne po agregátech Ferrari - tím je přítomnost Aston Martinu na jakékoli úrovni vyloučena. Tím se otevírá větší prostor pro týmy Force India a Williams, které by mohly Aston Martin do F1 opakovaně prosadit.
Přitom projekt navrhl na začátku tohoto roku zástupcům britské značky Christian Horner, jeho ideu podpořil výkonný ředitel Andy Palmer a ředitel marketingové komunikace Simon Sproule. Nyní Palmer řeší otázku, zda Aston Martin bude ochoten investovat potřebné finance, aby měl v v F1 dostatečně silné zastoupení.
Palmer už dříve uvedl, že Aston Martin zájem o formuli 1 má, ale s ohledem na finanční možnost se zatím jeví jeho vstup do prestižní kategorie jako nepravděpodobný. "I ta nejnižští úroveň je pro nás finančně obtížná. Jako společnost nedisponujeme tolika prostředky, abychom mohli působit v F1 na slušné úrovni. Pokud jsem si myslel, že bychom mohli konkurovat Ferrari, po zvážení některých aspektů mě ta představa zase opustila."
Potenciální partner Williams?Claire Williamsová si myslí, že by spojení s Aston Martinem bylo pro tým Williams dobrým marketingovým tahem. "Tým vždy zvažuje různé možnosti a Aston Martin je rozhodně velkou značkou mající v Británii dobrou tradici. Partnerství s nimi by určitě fungovalo dobře. S Mercedesem máme dobré partnerské vztahy, jsme s nimi navýsost spokojeni. Proč také ne, když jde o nejlepší pohonnou jednotku na startovním roštu?"
Na přímou otázku možného propojení s Aston Martinem Williamsová uvedla: "Ještě neproběhlo žádné jednání, pro nás je důležité, že mají vazby s Mercedesem, to nás těší. Potenciální spolupráce se značkou Aston Martin by byla určitě přínosná.
Williams sice má smlouvu s Martini, ale tým se nebrání žádné další šanci na posílení svého rozpočtu. "Každý tým má jiný komerční plán, pro nás bylo opravdu výborné, že jsme se v posledních letech spojili s důležitými značkami. Jednou z našich největších předností je, že jsme nezávislý tým a můžeme flexibilně rozhodovat o tom, s kým se spojíme. Snad to nebude znít urážlivě, když použiji rčení, že »žebráci nemohou být vybíraví«.
Pokud někdo hodlá podpořit náš tým třeba částkou 10 milionů liber, ihned po ní sáhnu a nabídnu odpovídající výhody. Zkrátka to s nimi nebudeme přehánět. Neodmítnu nabídku ve výši 10 milionů jen proto, že bychom potřebovali 40 milionů - tým prostě musí fungovat a každý příspěvek má svůj smysl," dodává Claire Williamsová.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.
Carlos Sainz se nediví, že se Lewis Hamilton zatím s Ferrari plně nesžil, a připomíná, že změna týmu ve Formuli 1 je vždy složitý proces vyžadující čas a přizpůsobení.