Ještě na začátku července se mluvilo o možnosti, že by se Aston Martin opět vrátil do formule 1 v rámci případného propojení stáje Red Bull s Mercedesem. Uběhlo něco vody a je evidentní, že z toho nic nebude. Nicméně Aston Martin se programu F1 nevzdává.
Mercedes vlastní 5% značky, proslavené především Jamesem Bondem, ale triumfem v Le Mans. Do jisté míry odvážný plán zvažoval vstup prostřednictvím německé automobilky do Red Bullu - nešlo by o ryze sponzorskou podporu, nýbrž i technickou. V praxi by to ale znamenalo také vystřídání mecenáše Infiniti, který je propojen s Renaultem.
Jenže poté, co bylo po Grand Prix Itálie oznámeno, že spojení rakouské stáje s německou automobilkou nenastane, je téměř jisté, že Red Bull sáhne po agregátech Ferrari - tím je přítomnost Aston Martinu na jakékoli úrovni vyloučena. Tím se otevírá větší prostor pro týmy Force India a Williams, které by mohly Aston Martin do F1 opakovaně prosadit.
Přitom projekt navrhl na začátku tohoto roku zástupcům britské značky Christian Horner, jeho ideu podpořil výkonný ředitel Andy Palmer a ředitel marketingové komunikace Simon Sproule. Nyní Palmer řeší otázku, zda Aston Martin bude ochoten investovat potřebné finance, aby měl v v F1 dostatečně silné zastoupení.
Palmer už dříve uvedl, že Aston Martin zájem o formuli 1 má, ale s ohledem na finanční možnost se zatím jeví jeho vstup do prestižní kategorie jako nepravděpodobný. "I ta nejnižští úroveň je pro nás finančně obtížná. Jako společnost nedisponujeme tolika prostředky, abychom mohli působit v F1 na slušné úrovni. Pokud jsem si myslel, že bychom mohli konkurovat Ferrari, po zvážení některých aspektů mě ta představa zase opustila."
Potenciální partner Williams?Claire Williamsová si myslí, že by spojení s Aston Martinem bylo pro tým Williams dobrým marketingovým tahem. "Tým vždy zvažuje různé možnosti a Aston Martin je rozhodně velkou značkou mající v Británii dobrou tradici. Partnerství s nimi by určitě fungovalo dobře. S Mercedesem máme dobré partnerské vztahy, jsme s nimi navýsost spokojeni. Proč také ne, když jde o nejlepší pohonnou jednotku na startovním roštu?"
Na přímou otázku možného propojení s Aston Martinem Williamsová uvedla: "Ještě neproběhlo žádné jednání, pro nás je důležité, že mají vazby s Mercedesem, to nás těší. Potenciální spolupráce se značkou Aston Martin by byla určitě přínosná.
Williams sice má smlouvu s Martini, ale tým se nebrání žádné další šanci na posílení svého rozpočtu. "Každý tým má jiný komerční plán, pro nás bylo opravdu výborné, že jsme se v posledních letech spojili s důležitými značkami. Jednou z našich největších předností je, že jsme nezávislý tým a můžeme flexibilně rozhodovat o tom, s kým se spojíme. Snad to nebude znít urážlivě, když použiji rčení, že »žebráci nemohou být vybíraví«.
Pokud někdo hodlá podpořit náš tým třeba částkou 10 milionů liber, ihned po ní sáhnu a nabídnu odpovídající výhody. Zkrátka to s nimi nebudeme přehánět. Neodmítnu nabídku ve výši 10 milionů jen proto, že bychom potřebovali 40 milionů - tým prostě musí fungovat a každý příspěvek má svůj smysl," dodává Claire Williamsová.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.