Stáj z Enstone nemá stále jisto v otázce převzetí a tím pádem dost možná i další existence. Proto se finančně sužovaný a exekutory obklopovaný tým pokouší řešit problémy, které mu v posledních týdnech působí potíže.
Náměstek Lotusu Federico Gastaldi zástupcům médií sdělil, že se ke zdárnému vyřešení chýlí záležitost s Charlesem Picem, který zažaloval tým za nedodržení smlouvy týkající se postu testovacího pilota. Gastaldi tak reagoval na otázku, zda i v Singapuru budou v boxu Lotusu přítomni exekutoři. "Ne, už je to v podstatě vyřešeno. Obě strany si vyměnily právní dokumenty a nyní se jimi zabývají. V ponděli jsem mluvil s Charlesen a on se omluvil za to, co se stalo. Litoval, že zvolil takové řešení, ale to už je za námi."
Ozývají se hlasy, že pokud nedojde k definitivnímu rozhodnutí ohledně převzetí stáje Lotus ze strany Renaultu do termínu konání Grand Prix Singapuru, tým černozlatých může na jedné z nejpomalejších tratí šampionátu chybět. To má pochopitelně svůj dopad i na náladu pilotů. Grosjean začíná být spojován s týmem Haas, vedou se i debaty o pozdržených platbách ze strany Maldonadova sponzora PDVSA, ačkoliv Venezuelan tvrdil, že v tomto směru žádný problém neexistuje.
Gastaldi zdůrazňuje, že kontakty s Renaultem nadále trvají, ale jsou do značné míry komplikované: "Jednání pořád trvají, čekáme na konečné schválení celého převodu. Na globální korporace, jakou je Renault, ale nemůžeme vyvíjet žádný nátlak. I když jsme spolupracovali a navzájem se známe.
Každopádně bychom s nimi nadále rádi spolupracovali a měli v tomto směru co nejdříve jasno. Pak můžeme začít připravovat vůz pro rok 2016. A co se naší účasti v Singapuru týče, pojedeme tam a doufáme, že se představíme v mnohem lepším světle než na Monze," doufá Gastaldi.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.