Vyhlídka na 21 Grand Prix v roce 2016 navozuje otázku, jak to bude s termíny. První úpravy už byly avizovány, ale přesto se zdá, že zatímco budeme kupovat vánoční dárky, piloti ještě budou, v tom ideálním případě, usilovat o titul mistra světa.
Jaké změny se s přibývajícími závody chystají? Hovoří se o zkrácení letní přestávky mezi závody v Maďarsku a Belgii, Malajsie by se měla v kalendáři posunout blíže Singapuru. "Nerad bych, aby se závodilo ještě v prosinci, je to už dost blízko Vánoc. Zkusím ještě nějak posunout závod v Malajsii, ale zatím nevím kam, ještě to prověřím," komentuje situaci Ecclestone.
Co je překvapivé, že sezóna, čítající rekordní počet závodů, by měla začít relativně pozdě, až 3. dubna tradičně v Austrálii. Do kalendáře se vrací po roční pauze Grand Prix Německa a nově je zařazen závod ázerbajdžánském Baku. Ecclestone tedy zvažuje, že by se letní "odpočinek" všech týmů zkrátil o týden - Maďarsko by se jelo 7. srpna a ve Spa by se F1 opět sešla 28. srpna. Jenže tento plán se vůbec nelíbí týmům, které žádají zachování čtyřtýdenní přestávky.
Například Claire Williamsová chce být při posuzování této otázky opatrná a žádá její projednání na příštím zasedání Strategické skupiny F1. "Omezit letní pauzu by mohlo být problematické. Pro všechny, kteří pracují v týmech F1 je přestávka důležitá, takže budeme lobbovat, aby zůstala zachvána. Mám za to, že Bernie ještě s promotéry jedná a hledá v kalendáři závody, s nimiž by se ještě nějak dalo pohnout."
Je zajímavé, že se Ecclestone ošívá ohledně termínů blízko vánoc a v minulosti se závody jely dokonce pouhé dva týdny od svátků klidu a míru. V 70. letech začínala sezóna běžně v lednu a třeba v roce 1977 se první závod jel už 9. ledna, tedy pouhých 14 dní po vánocích. Je ale také pravdou, že po Grand Prix Argentiny (pokud se jela) a Brazílie většinou následovala měsíční pauza a i v průběhu sezóny, s ohledem na obvyklých 15 - 16 závodů bylo těch prodlev více.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.