Vyhlídka na 21 Grand Prix v roce 2016 navozuje otázku, jak to bude s termíny. První úpravy už byly avizovány, ale přesto se zdá, že zatímco budeme kupovat vánoční dárky, piloti ještě budou, v tom ideálním případě, usilovat o titul mistra světa.
Jaké změny se s přibývajícími závody chystají? Hovoří se o zkrácení letní přestávky mezi závody v Maďarsku a Belgii, Malajsie by se měla v kalendáři posunout blíže Singapuru. "Nerad bych, aby se závodilo ještě v prosinci, je to už dost blízko Vánoc. Zkusím ještě nějak posunout závod v Malajsii, ale zatím nevím kam, ještě to prověřím," komentuje situaci Ecclestone.
Co je překvapivé, že sezóna, čítající rekordní počet závodů, by měla začít relativně pozdě, až 3. dubna tradičně v Austrálii. Do kalendáře se vrací po roční pauze Grand Prix Německa a nově je zařazen závod ázerbajdžánském Baku. Ecclestone tedy zvažuje, že by se letní "odpočinek" všech týmů zkrátil o týden - Maďarsko by se jelo 7. srpna a ve Spa by se F1 opět sešla 28. srpna. Jenže tento plán se vůbec nelíbí týmům, které žádají zachování čtyřtýdenní přestávky.
Například Claire Williamsová chce být při posuzování této otázky opatrná a žádá její projednání na příštím zasedání Strategické skupiny F1. "Omezit letní pauzu by mohlo být problematické. Pro všechny, kteří pracují v týmech F1 je přestávka důležitá, takže budeme lobbovat, aby zůstala zachvána. Mám za to, že Bernie ještě s promotéry jedná a hledá v kalendáři závody, s nimiž by se ještě nějak dalo pohnout."
Je zajímavé, že se Ecclestone ošívá ohledně termínů blízko vánoc a v minulosti se závody jely dokonce pouhé dva týdny od svátků klidu a míru. V 70. letech začínala sezóna běžně v lednu a třeba v roce 1977 se první závod jel už 9. ledna, tedy pouhých 14 dní po vánocích. Je ale také pravdou, že po Grand Prix Argentiny (pokud se jela) a Brazílie většinou následovala měsíční pauza a i v průběhu sezóny, s ohledem na obvyklých 15 - 16 závodů bylo těch prodlev více.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.
Max Verstappen si suverénně zajistil pole position pro Velkou cenu USA, když porazil Landa Norrise. Oscar Piastri tentokrát nestačil ani na top 3.
Max Verstappen ovládl chaotický sprint před Velkou cenou USA 2025. Oba jezdci McLarenu přitom skončili hned v první zatáčce po úvodní kolizi.
Nico Hülkenberg překvapil výborným výkonem a zajistil si nejlepší startovní pozici sezóny ve Sprintu během víkendu Velké ceny USA.
Fernando Alonso si v kvalifikaci na okruhu Circuit of the Americas připsal jedno ze svých nejlepších letošních umístění. Přestože jej čeká náročný závodní víkend, zůstává odhodlaný a motivovaný bojovat.
Andrea Stella po sprintové kvalifikaci v Austinu naznačuje, že McLaren skrývá určité trumfy, které by mohly použít v následujícím závodě.
Zatímco McLaren drží pod pokličkou detaily ohledně „důsledků“, které čekají Landa Norrise, Martin Brundle poskytl svůj pohled na možné scénáře.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.