Vyhlídka na 21 Grand Prix v roce 2016 navozuje otázku, jak to bude s termíny. První úpravy už byly avizovány, ale přesto se zdá, že zatímco budeme kupovat vánoční dárky, piloti ještě budou, v tom ideálním případě, usilovat o titul mistra světa.
Jaké změny se s přibývajícími závody chystají? Hovoří se o zkrácení letní přestávky mezi závody v Maďarsku a Belgii, Malajsie by se měla v kalendáři posunout blíže Singapuru. "Nerad bych, aby se závodilo ještě v prosinci, je to už dost blízko Vánoc. Zkusím ještě nějak posunout závod v Malajsii, ale zatím nevím kam, ještě to prověřím," komentuje situaci Ecclestone.
Co je překvapivé, že sezóna, čítající rekordní počet závodů, by měla začít relativně pozdě, až 3. dubna tradičně v Austrálii. Do kalendáře se vrací po roční pauze Grand Prix Německa a nově je zařazen závod ázerbajdžánském Baku. Ecclestone tedy zvažuje, že by se letní "odpočinek" všech týmů zkrátil o týden - Maďarsko by se jelo 7. srpna a ve Spa by se F1 opět sešla 28. srpna. Jenže tento plán se vůbec nelíbí týmům, které žádají zachování čtyřtýdenní přestávky.
Například Claire Williamsová chce být při posuzování této otázky opatrná a žádá její projednání na příštím zasedání Strategické skupiny F1. "Omezit letní pauzu by mohlo být problematické. Pro všechny, kteří pracují v týmech F1 je přestávka důležitá, takže budeme lobbovat, aby zůstala zachvána. Mám za to, že Bernie ještě s promotéry jedná a hledá v kalendáři závody, s nimiž by se ještě nějak dalo pohnout."
Je zajímavé, že se Ecclestone ošívá ohledně termínů blízko vánoc a v minulosti se závody jely dokonce pouhé dva týdny od svátků klidu a míru. V 70. letech začínala sezóna běžně v lednu a třeba v roce 1977 se první závod jel už 9. ledna, tedy pouhých 14 dní po vánocích. Je ale také pravdou, že po Grand Prix Argentiny (pokud se jela) a Brazílie většinou následovala měsíční pauza a i v průběhu sezóny, s ohledem na obvyklých 15 - 16 závodů bylo těch prodlev více.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.