Po mnoha kontroverzních dohadech a prohlášeních plných emocí se konečně objevil nový agregát Renault, a jak se zdá, může nastat situace, že Red Bull a Toro Rosso po něm nakonec vůbec nesáhnou.
Renault doposud nepoužil ani jeden ze svých 12 vývojových žetonů, dlouho očekávaný inovovaný motor specifikace D nejspíš nebude k dispozici dříve než pro Grand Prix USA. Využití by se tedy dočkal v posledních čtyřech závodech sezóny 2015, přičemž právě v USA by to ještě znamenalo penalizaci na startu.
Red Bull i Toro Rosso na Monze startovaly se změnami motoru, které by jim umožnily absolvovat zbylé závody se nynější pohonnou jednotkou bez dalších inovací, takže by jim žádné posuny na startovním roštu v této oblasti nehrozily.
Problematická je situace v případě Daniela Ricciarda, jemuž nový motor selhal ve třetím tréninku v rámci Grand Prix Itálie. Na Australanově voze se tedy budou muset provádět úpravy tak jako tak - logicky se nabízí, že by mohly být realizovány až v Austinu a Daniel by závěr sezóny odjel s motorem specifikace D. Tým nyní zvažuje, zda dojezdit s motory osvědčené starší specifikace, nebo zvolit výkonnější jednotku s vědomím všech potenciálních rizik spojených s každou inovací.
Christian Horner připustil, že by nakonec ani jeden z pilotů Red Bullu nový motor nemusel použít: "Není to vyloučeno. Je to hodně závislé na aktualizaci. Je třeba si říci, zda nárůst výkonu stojí za ztrátu pozic na startovním roštu. Myslím, že Ricciardo asi bude muset sáhnout o dalším motoru, teoreticky by to měla být specifikace D, ovšem je-li spolehlivá, právě na tom se nyní dle mého názoru intenzivně pracuje. Rozhodně to není jinak skvělá situace, ale možná to bude třeba zkusit, abychom se posunuli vpřed. Nesmíme být zklamaní, musíme ten pocit překonat a jít od závodu k závodu."
Tost by raději riskovalŠéf týmu Toro Rosso Franz Tost se spíš kloní k názoru, že by stálo za to se nechat v Austinu odsunout na startovním roštu dozadu výměnou za vyšší výkon v následujících závodech. "K výměně motoru vždy existují důvody. My chceme mít v první řadě výhodu vyššího výkonu kompenzující trest, jinak to nemá význam. Dosud ale nemáme o specifikaci D dostatek informací, tak uvidíme."
Tost nezapomíná na trati, na kterých se pojede a právě v tom vidí rozhodující bod v rozvažování o využití nové specifikace. "V Austinu i v Mexiku jsou dlouhé rovinky, to samé bude v Brazílii. Proto musíme mít co nejlepší motor. Pokud se mě ptáte na můj osobní názor, pak říkám ano. Ale já sám o tom nerozhoduji, je tu ještě vyjádření inženýrů, kteří k tomu mají také co říci," dodává Tost.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.