Sezóna 2015 má před sebou ještě více než třetinu, ale u některých týmů už se kují plány na další ročník. To je i případ WIlliamsu, kde Valtteri Bottas požaduje dynamičtější a všestrannější vůz než s jakým jezdí letos.
Jestliže Williams v loňském roce zůstal za Mercedesem na třetím místě, letos mu jeden soupeř ubyl (Red Bull), ale zároveň ho přeskočil svými výkony tým Ferrari. Italská stáj také celkem pravidelně dosahuje umístění na stupních vítězů: tady je proti loňsku diametrální rozdíl. Jestliže Alonso v sezóně 2014 v prvních dvanácti závodech dosáhl jednoho druhého (Maďarsko) a třetího (Čína) místa, Vettel s Räikkönenem už letos stříkali šampaňským po soupeřích devětkrát. Naproti tomu piloti Williamsu si ve srovnání s uplynulým rokem o jedno pódiové umístění pohoršili, navíc Bottas byl loni dvakrát druhý a dvakrát třetí, letos byl lepší Massa, ale pořád to jsou zatím jen tři bronzové stupínky (srovnáváno vždy prvních 12 Grand Prix)
Bottas z toho vyvozuje závěry a nabádá tým, že si nemůže dovolit být na některých okruzích slabý, jmenovitě na těch pomalejších. "Je pro nás velice důležité, aby pro nás neexistovaly »špatné« okruhy. Je třeba mít všude odpovídající výkon, pokud máme bojovat o nejvyšší příčky, musíme být všude rychlí. Na Spa jsme měli být připraveni lépe, chtělo to nejspíš nový aerodynamický balíček, jaký měly i ostatní týmy. Musíme zkrátka lépe reagovat na různé typy tratí; teď třeba přijdou okruhy, na kterých by se nám mohlo dařit, takže je tu naděje na dobré umístění, ale pokud chceme vyhrávat, tak to zdaleka nestačí."
Neměnná jezdecká sestava pro příští rok je podle Bottase zárukou stability, Massu bere Fin jako správného partnera schopného pomoci Williamsu k ještě lepším výsledkům. "Williams je pro mě v této chvíli to nejlepší prostředí. Ovšem, mnoho jiných možností se nenabízí, proto je pro mě přirozené zůstat v tomto týmu. Výborná je i vyhlídka na další spolupráci s Massou, vytvořili jsme dobrý základ a teď už to chce jej zúročit v odpovídající výsledky."
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.