Sezóna 2015 má před sebou ještě více než třetinu, ale u některých týmů už se kují plány na další ročník. To je i případ WIlliamsu, kde Valtteri Bottas požaduje dynamičtější a všestrannější vůz než s jakým jezdí letos.
Jestliže Williams v loňském roce zůstal za Mercedesem na třetím místě, letos mu jeden soupeř ubyl (Red Bull), ale zároveň ho přeskočil svými výkony tým Ferrari. Italská stáj také celkem pravidelně dosahuje umístění na stupních vítězů: tady je proti loňsku diametrální rozdíl. Jestliže Alonso v sezóně 2014 v prvních dvanácti závodech dosáhl jednoho druhého (Maďarsko) a třetího (Čína) místa, Vettel s Räikkönenem už letos stříkali šampaňským po soupeřích devětkrát. Naproti tomu piloti Williamsu si ve srovnání s uplynulým rokem o jedno pódiové umístění pohoršili, navíc Bottas byl loni dvakrát druhý a dvakrát třetí, letos byl lepší Massa, ale pořád to jsou zatím jen tři bronzové stupínky (srovnáváno vždy prvních 12 Grand Prix)
Bottas z toho vyvozuje závěry a nabádá tým, že si nemůže dovolit být na některých okruzích slabý, jmenovitě na těch pomalejších. "Je pro nás velice důležité, aby pro nás neexistovaly »špatné« okruhy. Je třeba mít všude odpovídající výkon, pokud máme bojovat o nejvyšší příčky, musíme být všude rychlí. Na Spa jsme měli být připraveni lépe, chtělo to nejspíš nový aerodynamický balíček, jaký měly i ostatní týmy. Musíme zkrátka lépe reagovat na různé typy tratí; teď třeba přijdou okruhy, na kterých by se nám mohlo dařit, takže je tu naděje na dobré umístění, ale pokud chceme vyhrávat, tak to zdaleka nestačí."
Neměnná jezdecká sestava pro příští rok je podle Bottase zárukou stability, Massu bere Fin jako správného partnera schopného pomoci Williamsu k ještě lepším výsledkům. "Williams je pro mě v této chvíli to nejlepší prostředí. Ovšem, mnoho jiných možností se nenabízí, proto je pro mě přirozené zůstat v tomto týmu. Výborná je i vyhlídka na další spolupráci s Massou, vytvořili jsme dobrý základ a teď už to chce jej zúročit v odpovídající výsledky."
Ačkoli má Lewis Hamilton na kontě sedm titulů mistra světa, sám otevřeně přiznává, že ani on není bezchybný a stále vidí prostor pro další zdokonalení svých závodních schopností.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.