Bottas žádá od Williamse přizpůsobivější vůz

Bottas si představuje lepší adaptabilitu svého vozu
Bottas si představuje lepší adaptabilitu svého vozu, foto: Williams F1 Team
Robert RoBertino Pavelka 8. září 2015 10:56
Sdílej:

Sezóna 2015 má před sebou ještě více než třetinu, ale u některých týmů už se kují plány na další ročník. To je i případ WIlliamsu, kde Valtteri Bottas požaduje dynamičtější a všestrannější vůz než s jakým jezdí letos.

Jestliže Williams v loňském roce zůstal za Mercedesem na třetím místě, letos mu jeden soupeř ubyl (Red Bull), ale zároveň ho přeskočil svými výkony tým Ferrari. Italská stáj také celkem pravidelně dosahuje umístění na stupních vítězů: tady je proti loňsku diametrální rozdíl. Jestliže Alonso v sezóně 2014 v prvních dvanácti závodech dosáhl jednoho druhého (Maďarsko) a třetího (Čína) místa, Vettel s Räikkönenem už letos stříkali šampaňským po soupeřích devětkrát. Naproti tomu piloti Williamsu si ve srovnání s uplynulým rokem o jedno pódiové umístění pohoršili, navíc Bottas byl loni dvakrát druhý a dvakrát třetí, letos byl lepší Massa, ale pořád to jsou zatím jen tři bronzové stupínky (srovnáváno vždy prvních 12 Grand Prix)

Bottas z toho vyvozuje závěry a nabádá tým, že si nemůže dovolit být na některých okruzích slabý, jmenovitě na těch pomalejších. "Je pro nás velice důležité, aby pro nás neexistovaly »špatné« okruhy. Je třeba mít všude odpovídající výkon, pokud máme bojovat o nejvyšší příčky, musíme být všude rychlí. Na Spa jsme měli být připraveni lépe, chtělo to nejspíš nový aerodynamický balíček, jaký měly i ostatní týmy. Musíme zkrátka lépe reagovat na různé typy tratí; teď třeba přijdou okruhy, na kterých by se nám mohlo dařit, takže je tu naděje na dobré umístění, ale pokud chceme vyhrávat, tak to zdaleka nestačí."

Neměnná jezdecká sestava pro příští rok je podle Bottase zárukou stability, Massu bere Fin jako správného partnera schopného pomoci Williamsu k ještě lepším výsledkům. "Williams je pro mě v této chvíli to nejlepší prostředí. Ovšem, mnoho jiných možností se nenabízí, proto je pro mě přirozené zůstat v tomto týmu. Výborná je i vyhlídka na další spolupráci s Massou, vytvořili jsme dobrý základ a teď už to chce jej zúročit v odpovídající výsledky." 

Stalo se
Novinky
Esteban Ocon v závodě v Maďarsku

Laura Muellerová se stala v týmu Haas první inženýrkou ve Formuli 1

Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.

Novinky
Piloti F1 během zimní pauzy

Jezdci využili zimní přestávku k načerpání sil na novou sezónu. Každý zvolil svůj vlastní způsob odpočinku

Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.

Novinky
Charles Leclerc při testech v Barceloně (2025).

Jak se Charles Leclerc cítil po havárii Lewise Hamiltona? Brit zničil celý plán Ferrari

Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.

Novinky
Pascal Wehrlein při rozhovoru s Johnym Herbertem v Bahrajnu

Johnny Herbert končí v pozici komisaře FIA. Můžou za to jeho veřejná prohlášení

Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.