Závodní víkend na Autodromo Nazionale di Monza nebyl jen v duchu soubojů na trati o lepší pozice, bojovalo se rovněž o samotnou existenci Grand Prix Itálie na trati, která se v historii oficiálního šampionátu F1 objevovala v jeho kalendáři nejčastěji.
V neděli se na okruhu objevil italský premiér Matteo Renzi, který už dříve avizoval jednání s bossem F1 ohledně budoucnosti závodní trati v královském parku. Podle deníku Gazzetta dello Sport navštívil čtyřicetiletý politik Ecclestoneův motorhome a pobyl v něm zhruba deset minut před obvyklým ceremoniálem na stupních vítězů.
Na italské půdě se poprvé v barvách Ferrari představil Sebastian Vettel a přivezl před nadšenými davy italské stáji druhé místo. Mimo jiné poslal Ecclestoneovi již dobře známý výrok: "Pokud tento závod kvůli (cenzurováno) penězům vyřadíte z kalendáře, vyrvete nám vlastně srdce z těla." Pořadatelé totiž, za bedlivého dohledu politiků, musejí shromáždit ročně na Ecclestoneovo konto 25 milionů eur.
Novináři z italského listu se pokoušeli získat od Renziho nějaké zásadní informace, ale na přímou otázku, zda se podaří udržet Monzu v kalendáři závodů jim premiér nepodal žádnou odpověď. Sdílnější byl startosta Monzy Roberto Scanagatti: "Premiér se zavázal, že Monzu v šampionátu udrží. Jeho přítomnost na okruhu v době konání závodu je důkazem, že vláda má eminentní zájem na zachování Grand Prix Itálie na Monze."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.