Závodní víkend na Autodromo Nazionale di Monza nebyl jen v duchu soubojů na trati o lepší pozice, bojovalo se rovněž o samotnou existenci Grand Prix Itálie na trati, která se v historii oficiálního šampionátu F1 objevovala v jeho kalendáři nejčastěji.
V neděli se na okruhu objevil italský premiér Matteo Renzi, který už dříve avizoval jednání s bossem F1 ohledně budoucnosti závodní trati v královském parku. Podle deníku Gazzetta dello Sport navštívil čtyřicetiletý politik Ecclestoneův motorhome a pobyl v něm zhruba deset minut před obvyklým ceremoniálem na stupních vítězů.
Na italské půdě se poprvé v barvách Ferrari představil Sebastian Vettel a přivezl před nadšenými davy italské stáji druhé místo. Mimo jiné poslal Ecclestoneovi již dobře známý výrok: "Pokud tento závod kvůli (cenzurováno) penězům vyřadíte z kalendáře, vyrvete nám vlastně srdce z těla." Pořadatelé totiž, za bedlivého dohledu politiků, musejí shromáždit ročně na Ecclestoneovo konto 25 milionů eur.
Novináři z italského listu se pokoušeli získat od Renziho nějaké zásadní informace, ale na přímou otázku, zda se podaří udržet Monzu v kalendáři závodů jim premiér nepodal žádnou odpověď. Sdílnější byl startosta Monzy Roberto Scanagatti: "Premiér se zavázal, že Monzu v šampionátu udrží. Jeho přítomnost na okruhu v době konání závodu je důkazem, že vláda má eminentní zájem na zachování Grand Prix Itálie na Monze."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.