Závodní víkend na Autodromo Nazionale di Monza nebyl jen v duchu soubojů na trati o lepší pozice, bojovalo se rovněž o samotnou existenci Grand Prix Itálie na trati, která se v historii oficiálního šampionátu F1 objevovala v jeho kalendáři nejčastěji.
V neděli se na okruhu objevil italský premiér Matteo Renzi, který už dříve avizoval jednání s bossem F1 ohledně budoucnosti závodní trati v královském parku. Podle deníku Gazzetta dello Sport navštívil čtyřicetiletý politik Ecclestoneův motorhome a pobyl v něm zhruba deset minut před obvyklým ceremoniálem na stupních vítězů.
Na italské půdě se poprvé v barvách Ferrari představil Sebastian Vettel a přivezl před nadšenými davy italské stáji druhé místo. Mimo jiné poslal Ecclestoneovi již dobře známý výrok: "Pokud tento závod kvůli (cenzurováno) penězům vyřadíte z kalendáře, vyrvete nám vlastně srdce z těla." Pořadatelé totiž, za bedlivého dohledu politiků, musejí shromáždit ročně na Ecclestoneovo konto 25 milionů eur.
Novináři z italského listu se pokoušeli získat od Renziho nějaké zásadní informace, ale na přímou otázku, zda se podaří udržet Monzu v kalendáři závodů jim premiér nepodal žádnou odpověď. Sdílnější byl startosta Monzy Roberto Scanagatti: "Premiér se zavázal, že Monzu v šampionátu udrží. Jeho přítomnost na okruhu v době konání závodu je důkazem, že vláda má eminentní zájem na zachování Grand Prix Itálie na Monze."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.