Stačí zalistovat několik stránek zpět a přečíst si odhodlání Romaina Grosjeana ohledně jeho situace u avizovaného převzetí týmu Lotus ze strany Renaultu. Po Grand Prix Itálie se opět vyrojilo nemálo spekulací, jak to vlastně bude nadále s celým propletencem.
Do široké rodiny adeptů na post v americkém týmu Haas F1 Team se údajně zařadil i Romain Grosjean. Důvod? Vlekoucí se avizované a chystané propojení Lotus-Renault, které mělo být uzavřeno v rámci Grand Prix Itálie (některé zdroje uváděly i termín před zahájením závodního víkendu). Francouz nadchl svým výkonem ve Spa, jenže na Monze skončil stejně jako jeho týmový kolega už v prvním kole, třebaže oba svorně tvrdili, že nikoli vlastní vinou.
Grosjean může do jisté míry ztrácet trpělivost, protože nikde není s jistotou psáno, že se dlouho očekávaný kontrakt Lotus-Renault naplní. Proto se i on začíná rozhlížet kolem a zvažovat jiné možnosti. Tím zapadá do politiky Haasova týmu, kterému by se líbilo mít v týmu aspoň jednoho zkušeného pilota. Pravdou je, že Grosjean není natolik ostřílený jako Jenson Button, který byl rovněž veden jako jedna z možností, rozhodně však má lepší výsledky než další adepti - ať to je Esteban Gutiérrez, Kevin Magnussen či Jean-Eric Vergne (o vyslovených nováčcích nemluvě).
Haas F1 Team nadále hraje s médii hru plnou dohadů a předpokladů. Nutno ale podotknout několikeré zdůraznění, že volba pilotů nesmí být překotná. Nicméně manažer týmu Günther Steiner v rámci italské Grand Prix sdělil, že definitivní rozhodnutí se blíží. "Chceme, abychom ho učinili v září. Je to velice důležité rozhodnutí a my ho rozhodně nechceme uspěchat. Září jsme brali jako jeden z termínů a nadále doufáme, že ho dodržíme. Každý ví, jak to na burze pilotů vypadá, několikrát tu došlo k domino efektu. Vybíráme z několika jmen, probíráme víc možností, oslovujeme i zkušené piloty - chceme prostě dojít ke správnému řešení," dodává Steiner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.