Většině tifosi nejspíš v neděli vylétl tlak blízko horní bezpečné hranici, když zaregistrovali jedno ze svých milovaných Ferrari, jak se podobně coby horký nůž máslem propadá z druhé až na poslední pozici.
Kimi Räikkönen se na podobně dobré startovní pozici objevil naposledy před dvěma a půl lety v Číně (duben 2013) a měl jedinečnou příležitost ukázat, že tolik diskutované prodloužení smlouvy na příští rok bylo pro Ferrari tím nejlepším krokem. Místo toho měl po několika vteřinách celé startovní pole před sebou.
Iceman je přesvědčen, že chyba nebyla na jeho straně a žádá, aby Ferrari prošetřilo, co bylo příčinou jeho tragického startu. Fin prohlásil, že hlavním problémem byl zapnutí systému anti-stall. "Vůz přešel do tohoto režimu anti-stall, jak jste mohli vidět, problém byl s druhým převodovým stupněm. Jsem si jist, že jsem všechno udělal správně jako vždycky, ale nevím přesně, co bylo důvodem, že došlo k této situaci."
Přestože Räikkönen dokázal v průběhu italské Grand Prix postupovat vpřed a cílem projel jako pátý, šéf týmu Maurizio Arrivabene ho nejspíš příliš nechválil. Domnívá se, že propad na poslední místo byl způsoben chybou finského pilota. "Pokud by mělo jít o technický problém, určitě se o tom všichni dozvědí. Ale spíš to vypadá, že nepostupoval správně při samotné proceduře. Leč obviňovat někoho bez patřičných dat by nebylo správné."
Arrivabene želí faktu, že oba piloti Ferrari nevystoupili na "bednu", takové umístění by tým ještě více povzbudilo. "S ohledem na fakt, jak se na Monze špatně předjíždí odvedl výbornou práci, i když bychom ho raději viděli na lepší pozici. Ale i takové věci se stávají, potřebujeme celou situaci důkladně posoudit a pak můžeme případný problém řešit," dodal Arrivabene.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.