Debaty táhnoucí se od Grand Prix Belgie pokračovaly na Monze, kde Bernie Ecclestone a zástupci Pirelli na společné schůzce s šéfy týmů a vybranými piloty absolvovali schůzku týkající se spolupráce pro rok 2016.
Všechno se odvíjí od dohody o širším dialogu s týmy i jezdci, což by znamenalo otevření větších možností pro správné mezisezónní testování. "Je to nezbytné především kvůli roku 2017, protože tam nastane nemalé množství praktických problémů. Nesmíme zapomenout, že vozy budou docela jiné, nemůžeme prostě nasadit širší pneumatiky na stávající auta," připomíná šéf Pirelli Paul Hembery.
Podotkl sice, že ještě nebyl stanoven žádný pevný plán pro rozvrh testování pneumatik, ale domnívá se, že by existovala možnost minimálně šesti testů po třech dnech, kterého by se účastnil jeden nebo dva týmy současně. Zároveň prohlásil, že pokud by se tak nestalo, odmítá zásobovat startovní pole v roce 2017, i kdyby italská firma vyhrála probíhající výběrové řízení na roky 2017-2019.
Na otázku, zda by zamezení zkoušek znamenalo konec dohody, Hembery odpověděl: "Pro nás určitě. Nelze pokračovat v takovém formátu, kdy by nám de facto bylo bráněno ve výkonu naší práce."
Větší podíl pilotůHembery vedl rozhovor se Lewisem, Hamiltonem, Sebastianem Vettelem, Fernandem Alonsem a Nico Rosbergem. Podle jeho názoru by bylo nejen vhodné, ale i přínosné, aby do vývoje pneumatik v budoucnu mnohem více zasahovali i sami piloti. "Je to i naše vina, že jsme dostatečně s piloty nekomunikovali. Přitom si myslím, že z jejich strany ta ochota existuje.
Jednou z těch nutných věcí je vytvořit odpovídající testovací program a v první řadě do nej zapojit špičkové piloty, aby posoudili produkty pro danou sezónu. Doposud to tak nebylo a z toho plynuly některé rozpory," připouští Hembery.
Šéf Pirelli také potvrdil to, co už naznačil dříve Bernie Eccelstone - piloti by nadále neměli kritizovat Pirelli na veřejnosti. "Byli požádáni, aby případné námitky pronášeli v odpovídajícím prostředí a vyjadřovali své názory tím správným způsobem."
Poslední poznámka zavání tak trochu cenzorskými manýry. Jak Hembery, tak Ecclestone neuvedli, co se oním "správným prostředím" míní. Pokud to má být pouze v rámci interních sdělení, pak se nelze zbavit pocitu, že jedním z dalších kroků týkajících se změn ve formuli 1 je pokus udělat jí krásnou a bezproblémovou za každou cenu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.