Debaty táhnoucí se od Grand Prix Belgie pokračovaly na Monze, kde Bernie Ecclestone a zástupci Pirelli na společné schůzce s šéfy týmů a vybranými piloty absolvovali schůzku týkající se spolupráce pro rok 2016.
Všechno se odvíjí od dohody o širším dialogu s týmy i jezdci, což by znamenalo otevření větších možností pro správné mezisezónní testování. "Je to nezbytné především kvůli roku 2017, protože tam nastane nemalé množství praktických problémů. Nesmíme zapomenout, že vozy budou docela jiné, nemůžeme prostě nasadit širší pneumatiky na stávající auta," připomíná šéf Pirelli Paul Hembery.
Podotkl sice, že ještě nebyl stanoven žádný pevný plán pro rozvrh testování pneumatik, ale domnívá se, že by existovala možnost minimálně šesti testů po třech dnech, kterého by se účastnil jeden nebo dva týmy současně. Zároveň prohlásil, že pokud by se tak nestalo, odmítá zásobovat startovní pole v roce 2017, i kdyby italská firma vyhrála probíhající výběrové řízení na roky 2017-2019.
Na otázku, zda by zamezení zkoušek znamenalo konec dohody, Hembery odpověděl: "Pro nás určitě. Nelze pokračovat v takovém formátu, kdy by nám de facto bylo bráněno ve výkonu naší práce."
Větší podíl pilotůHembery vedl rozhovor se Lewisem, Hamiltonem, Sebastianem Vettelem, Fernandem Alonsem a Nico Rosbergem. Podle jeho názoru by bylo nejen vhodné, ale i přínosné, aby do vývoje pneumatik v budoucnu mnohem více zasahovali i sami piloti. "Je to i naše vina, že jsme dostatečně s piloty nekomunikovali. Přitom si myslím, že z jejich strany ta ochota existuje.
Jednou z těch nutných věcí je vytvořit odpovídající testovací program a v první řadě do nej zapojit špičkové piloty, aby posoudili produkty pro danou sezónu. Doposud to tak nebylo a z toho plynuly některé rozpory," připouští Hembery.
Šéf Pirelli také potvrdil to, co už naznačil dříve Bernie Eccelstone - piloti by nadále neměli kritizovat Pirelli na veřejnosti. "Byli požádáni, aby případné námitky pronášeli v odpovídajícím prostředí a vyjadřovali své názory tím správným způsobem."
Poslední poznámka zavání tak trochu cenzorskými manýry. Jak Hembery, tak Ecclestone neuvedli, co se oním "správným prostředím" míní. Pokud to má být pouze v rámci interních sdělení, pak se nelze zbavit pocitu, že jedním z dalších kroků týkajících se změn ve formuli 1 je pokus udělat jí krásnou a bezproblémovou za každou cenu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.