Debaty táhnoucí se od Grand Prix Belgie pokračovaly na Monze, kde Bernie Ecclestone a zástupci Pirelli na společné schůzce s šéfy týmů a vybranými piloty absolvovali schůzku týkající se spolupráce pro rok 2016.
Všechno se odvíjí od dohody o širším dialogu s týmy i jezdci, což by znamenalo otevření větších možností pro správné mezisezónní testování. "Je to nezbytné především kvůli roku 2017, protože tam nastane nemalé množství praktických problémů. Nesmíme zapomenout, že vozy budou docela jiné, nemůžeme prostě nasadit širší pneumatiky na stávající auta," připomíná šéf Pirelli Paul Hembery.
Podotkl sice, že ještě nebyl stanoven žádný pevný plán pro rozvrh testování pneumatik, ale domnívá se, že by existovala možnost minimálně šesti testů po třech dnech, kterého by se účastnil jeden nebo dva týmy současně. Zároveň prohlásil, že pokud by se tak nestalo, odmítá zásobovat startovní pole v roce 2017, i kdyby italská firma vyhrála probíhající výběrové řízení na roky 2017-2019.
Na otázku, zda by zamezení zkoušek znamenalo konec dohody, Hembery odpověděl: "Pro nás určitě. Nelze pokračovat v takovém formátu, kdy by nám de facto bylo bráněno ve výkonu naší práce."
Větší podíl pilotůHembery vedl rozhovor se Lewisem, Hamiltonem, Sebastianem Vettelem, Fernandem Alonsem a Nico Rosbergem. Podle jeho názoru by bylo nejen vhodné, ale i přínosné, aby do vývoje pneumatik v budoucnu mnohem více zasahovali i sami piloti. "Je to i naše vina, že jsme dostatečně s piloty nekomunikovali. Přitom si myslím, že z jejich strany ta ochota existuje.
Jednou z těch nutných věcí je vytvořit odpovídající testovací program a v první řadě do nej zapojit špičkové piloty, aby posoudili produkty pro danou sezónu. Doposud to tak nebylo a z toho plynuly některé rozpory," připouští Hembery.
Šéf Pirelli také potvrdil to, co už naznačil dříve Bernie Eccelstone - piloti by nadále neměli kritizovat Pirelli na veřejnosti. "Byli požádáni, aby případné námitky pronášeli v odpovídajícím prostředí a vyjadřovali své názory tím správným způsobem."
Poslední poznámka zavání tak trochu cenzorskými manýry. Jak Hembery, tak Ecclestone neuvedli, co se oním "správným prostředím" míní. Pokud to má být pouze v rámci interních sdělení, pak se nelze zbavit pocitu, že jedním z dalších kroků týkajících se změn ve formuli 1 je pokus udělat jí krásnou a bezproblémovou za každou cenu.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.