Lotus, Renault. Renault, Lotus. O převzetí, prodeji nebo jiných aktivitách se stále mluví, ale Pastor Maldonado má v této šarádě pozici, která se zdá být jasně daná. Všeobecně se má za to, že se s nim do budoucí koncepce Renaultu nepočítá.
Třicetiletý Venezuelan, plným jménem Pastor Rafael Maldonado Motta, zatím tvrdí, že o své další budoucnosti v F1 nemůže říci nic konkrétního. Zmínky o tom, že by kvůli spojení s olejářskou firmou Petróles de Venezuela S.A. (PDVSA) nebude vyhovovat koncepci Renaultu, nepovažuje za rozhodující.
"V této chvíli se ještě nic neděje. Existuje mnoho fám, které jsou neopodstatněné, i když já věřím, že k určitému jednání už došlo. Pro tým bych si rozhodně přál to nejlepší, ostatně moje smlouva zní do konce roku 2016, takže by všechno mělo být v pořádku, ať ke spojení s Renaultem dojde nebo ne."
Na přímou otázku, jak by Maldonado přijal rozhodnutí, že ho nově vzniklý tým ve svých řadách nebude chtít, pokrčil rameny: "Pokud by mě nechtěli, v pořádku. Život by šel dál. Ale mám informace, že se vše vyvíjí příznivým směrem. Z nich vyplývá, že mají na spolupráci se mnou zájem. Víc toho říci nemohu."
Nehledal jsem jiné řešeníVenezuelan rovněž přiznal, že prozatím žádné jiné kontakty nenavázal, nepovažoval to za nutné. "Nic takového jsem nepodnikal. Uvidíme, je nutné vyčkat, jak se vyvine situace ohledně prodeje. Věřím, že to bude brzy vyřešeno," dodává Maldonado a doufá, že tým opět nebudou rozptylovat během závodního víkendu nějaké právní kroky.
"Snad budeme moci plnit náš obvyklý závodní program. Pro tým to je těžká doba, není to žádné tajemství. Pokoušíme se ty nepříjemnosti kompenzovat svými výkony na trati. V autě máme dobrý potenciál, tak zkusíme dosáhnout co nejlepšího výsledku, ostatně mě nic jiného než to, co předvedu na trati, nezajímá," dodává Maldonado.
Můj sponzor je spolehlivýNa přetřes přišla i otázka přístupu PDVSA k situaci v týmu - podle některých zpráv odmítl Maldonadův sponzor uhradit své závazky, dokud se situace nevyřeší. Pastor tuto verzi bagatelizuje a brání PDVSA s tím, že nikdy podobná situace nenastala: "Je to zcela nepravdivé. Netuším, odkud tyhle zprávy pocházejí. Nemluvím o dnešku, mám na mysli působení PDVSA nejen v mé kariéře. Podporoval více než deset pilotů a nikdy dříve žádné problémy s platbami nebyly. Má vybudovaný sofistikovaný program na podporu jezdců v F1 a ten funguje dobře. Proto nevidím důvod, proč by se měl zrovna teď ocitnout v potížích. Musím ale připustit, že o smluvních krocích mezi týmem a PDVSA nic nevím."
Spolupráci s olejářskou společností si Maldonado pochvaluje. "Dlouhodobě spolu výborně spolupracujeme, proto mohu odpovědně říci, že něco podobného se v minulosti nikdy nestalo. A jsem si stoprocentně jist, že ani v budoucnu se to nestane." Když byl Pastor upozorněn, že nejde až tak o minulost jako o otázku předběžných úhrad pro příští sezónu, dodal: "Tak tahle okolnost jde zcela mimo mě. Opětovně se mohu zaručit, že nikdy dříve - a doufám, že ani v budoucnu, se něco takového nestane."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.