Lotus, Renault. Renault, Lotus. O převzetí, prodeji nebo jiných aktivitách se stále mluví, ale Pastor Maldonado má v této šarádě pozici, která se zdá být jasně daná. Všeobecně se má za to, že se s nim do budoucí koncepce Renaultu nepočítá.
Třicetiletý Venezuelan, plným jménem Pastor Rafael Maldonado Motta, zatím tvrdí, že o své další budoucnosti v F1 nemůže říci nic konkrétního. Zmínky o tom, že by kvůli spojení s olejářskou firmou Petróles de Venezuela S.A. (PDVSA) nebude vyhovovat koncepci Renaultu, nepovažuje za rozhodující.
"V této chvíli se ještě nic neděje. Existuje mnoho fám, které jsou neopodstatněné, i když já věřím, že k určitému jednání už došlo. Pro tým bych si rozhodně přál to nejlepší, ostatně moje smlouva zní do konce roku 2016, takže by všechno mělo být v pořádku, ať ke spojení s Renaultem dojde nebo ne."
Na přímou otázku, jak by Maldonado přijal rozhodnutí, že ho nově vzniklý tým ve svých řadách nebude chtít, pokrčil rameny: "Pokud by mě nechtěli, v pořádku. Život by šel dál. Ale mám informace, že se vše vyvíjí příznivým směrem. Z nich vyplývá, že mají na spolupráci se mnou zájem. Víc toho říci nemohu."
Nehledal jsem jiné řešeníVenezuelan rovněž přiznal, že prozatím žádné jiné kontakty nenavázal, nepovažoval to za nutné. "Nic takového jsem nepodnikal. Uvidíme, je nutné vyčkat, jak se vyvine situace ohledně prodeje. Věřím, že to bude brzy vyřešeno," dodává Maldonado a doufá, že tým opět nebudou rozptylovat během závodního víkendu nějaké právní kroky.
"Snad budeme moci plnit náš obvyklý závodní program. Pro tým to je těžká doba, není to žádné tajemství. Pokoušíme se ty nepříjemnosti kompenzovat svými výkony na trati. V autě máme dobrý potenciál, tak zkusíme dosáhnout co nejlepšího výsledku, ostatně mě nic jiného než to, co předvedu na trati, nezajímá," dodává Maldonado.
Můj sponzor je spolehlivýNa přetřes přišla i otázka přístupu PDVSA k situaci v týmu - podle některých zpráv odmítl Maldonadův sponzor uhradit své závazky, dokud se situace nevyřeší. Pastor tuto verzi bagatelizuje a brání PDVSA s tím, že nikdy podobná situace nenastala: "Je to zcela nepravdivé. Netuším, odkud tyhle zprávy pocházejí. Nemluvím o dnešku, mám na mysli působení PDVSA nejen v mé kariéře. Podporoval více než deset pilotů a nikdy dříve žádné problémy s platbami nebyly. Má vybudovaný sofistikovaný program na podporu jezdců v F1 a ten funguje dobře. Proto nevidím důvod, proč by se měl zrovna teď ocitnout v potížích. Musím ale připustit, že o smluvních krocích mezi týmem a PDVSA nic nevím."
Spolupráci s olejářskou společností si Maldonado pochvaluje. "Dlouhodobě spolu výborně spolupracujeme, proto mohu odpovědně říci, že něco podobného se v minulosti nikdy nestalo. A jsem si stoprocentně jist, že ani v budoucnu se to nestane." Když byl Pastor upozorněn, že nejde až tak o minulost jako o otázku předběžných úhrad pro příští sezónu, dodal: "Tak tahle okolnost jde zcela mimo mě. Opětovně se mohu zaručit, že nikdy dříve - a doufám, že ani v budoucnu, se něco takového nestane."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.