Lotus, Renault. Renault, Lotus. O převzetí, prodeji nebo jiných aktivitách se stále mluví, ale Pastor Maldonado má v této šarádě pozici, která se zdá být jasně daná. Všeobecně se má za to, že se s nim do budoucí koncepce Renaultu nepočítá.
Třicetiletý Venezuelan, plným jménem Pastor Rafael Maldonado Motta, zatím tvrdí, že o své další budoucnosti v F1 nemůže říci nic konkrétního. Zmínky o tom, že by kvůli spojení s olejářskou firmou Petróles de Venezuela S.A. (PDVSA) nebude vyhovovat koncepci Renaultu, nepovažuje za rozhodující.
"V této chvíli se ještě nic neděje. Existuje mnoho fám, které jsou neopodstatněné, i když já věřím, že k určitému jednání už došlo. Pro tým bych si rozhodně přál to nejlepší, ostatně moje smlouva zní do konce roku 2016, takže by všechno mělo být v pořádku, ať ke spojení s Renaultem dojde nebo ne."
Na přímou otázku, jak by Maldonado přijal rozhodnutí, že ho nově vzniklý tým ve svých řadách nebude chtít, pokrčil rameny: "Pokud by mě nechtěli, v pořádku. Život by šel dál. Ale mám informace, že se vše vyvíjí příznivým směrem. Z nich vyplývá, že mají na spolupráci se mnou zájem. Víc toho říci nemohu."
Nehledal jsem jiné řešeníVenezuelan rovněž přiznal, že prozatím žádné jiné kontakty nenavázal, nepovažoval to za nutné. "Nic takového jsem nepodnikal. Uvidíme, je nutné vyčkat, jak se vyvine situace ohledně prodeje. Věřím, že to bude brzy vyřešeno," dodává Maldonado a doufá, že tým opět nebudou rozptylovat během závodního víkendu nějaké právní kroky.
"Snad budeme moci plnit náš obvyklý závodní program. Pro tým to je těžká doba, není to žádné tajemství. Pokoušíme se ty nepříjemnosti kompenzovat svými výkony na trati. V autě máme dobrý potenciál, tak zkusíme dosáhnout co nejlepšího výsledku, ostatně mě nic jiného než to, co předvedu na trati, nezajímá," dodává Maldonado.
Můj sponzor je spolehlivýNa přetřes přišla i otázka přístupu PDVSA k situaci v týmu - podle některých zpráv odmítl Maldonadův sponzor uhradit své závazky, dokud se situace nevyřeší. Pastor tuto verzi bagatelizuje a brání PDVSA s tím, že nikdy podobná situace nenastala: "Je to zcela nepravdivé. Netuším, odkud tyhle zprávy pocházejí. Nemluvím o dnešku, mám na mysli působení PDVSA nejen v mé kariéře. Podporoval více než deset pilotů a nikdy dříve žádné problémy s platbami nebyly. Má vybudovaný sofistikovaný program na podporu jezdců v F1 a ten funguje dobře. Proto nevidím důvod, proč by se měl zrovna teď ocitnout v potížích. Musím ale připustit, že o smluvních krocích mezi týmem a PDVSA nic nevím."
Spolupráci s olejářskou společností si Maldonado pochvaluje. "Dlouhodobě spolu výborně spolupracujeme, proto mohu odpovědně říci, že něco podobného se v minulosti nikdy nestalo. A jsem si stoprocentně jist, že ani v budoucnu se to nestane." Když byl Pastor upozorněn, že nejde až tak o minulost jako o otázku předběžných úhrad pro příští sezónu, dodal: "Tak tahle okolnost jde zcela mimo mě. Opětovně se mohu zaručit, že nikdy dříve - a doufám, že ani v budoucnu, se něco takového nestane."
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.