Kolik osobností už se vyjádřilo k myšlence uzavřených kokpitů? Většinou je jejich prosazování zaštiťováno bezpečností pilotů, proto je velice zajímavé si vyslechnout další názor dvou z těch, kterých se tento problém bezprostředně týká.
Hlasům, které po nehodě Julese Bianchiho a nedávném incidentu Justina Wilsona volají po dalších bezpečnostních prvcích, odporuje Nico Hülkenberg. Osmadvacetiletý pilot stáje Force India uvedl, že dle jeho názoru by formule 1 neměla sama sebe sterilizovat. Zároveň varoval, aby motoristický sport nedospěl do stádia "přílišné bezpečnosti".
Hülkenberg letos absolvoval 24 hodin Le Mans, takže mohl odpovědně srovnávat otevřené a uzavřené kokpity. "Můj názor? Ne uzavřeným kokpitům v F1! Má to své klady a zápory, ale monoposty by měly být doménou otevřených kokpitů. Pokud do takových vozů usedáme, musíme s nějakým rizikem počítat a předpokládat určité nebezpečí. Závodní sport však má něco jako své DNA a myslím, že bychom formuli 1 neměli sterilizovat a udělat z ní bezpečností posedlou klinickou záležitost. Atraktivitě sportu to vůbec neprospěje."
Valtteri Bottas s Hülkenbergem nesouhlasí, pokud nové řešení není krokem zpět, měla by se zvážit možnost jeho použití. "Proč to nezkusit? Pokud to nijak nebude omezovat můj výhled, neshledávám v tomto řešení žádné stinné stránky. minulosti jsme zažili mnoho nehod, kdy nějaký úlomek zasáhl pilotovu hlavu, takže si myslím, že cokoli tomu zabrání, by bylo přínosem. Lidé tvrdí, že uzavřené kokpity už nebudou vozy F1, ale já v tom žádný zásadní rozdíl nevidím," tvrdí Bottas.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.