Kolik osobností už se vyjádřilo k myšlence uzavřených kokpitů? Většinou je jejich prosazování zaštiťováno bezpečností pilotů, proto je velice zajímavé si vyslechnout další názor dvou z těch, kterých se tento problém bezprostředně týká.
Hlasům, které po nehodě Julese Bianchiho a nedávném incidentu Justina Wilsona volají po dalších bezpečnostních prvcích, odporuje Nico Hülkenberg. Osmadvacetiletý pilot stáje Force India uvedl, že dle jeho názoru by formule 1 neměla sama sebe sterilizovat. Zároveň varoval, aby motoristický sport nedospěl do stádia "přílišné bezpečnosti".
Hülkenberg letos absolvoval 24 hodin Le Mans, takže mohl odpovědně srovnávat otevřené a uzavřené kokpity. "Můj názor? Ne uzavřeným kokpitům v F1! Má to své klady a zápory, ale monoposty by měly být doménou otevřených kokpitů. Pokud do takových vozů usedáme, musíme s nějakým rizikem počítat a předpokládat určité nebezpečí. Závodní sport však má něco jako své DNA a myslím, že bychom formuli 1 neměli sterilizovat a udělat z ní bezpečností posedlou klinickou záležitost. Atraktivitě sportu to vůbec neprospěje."
Valtteri Bottas s Hülkenbergem nesouhlasí, pokud nové řešení není krokem zpět, měla by se zvážit možnost jeho použití. "Proč to nezkusit? Pokud to nijak nebude omezovat můj výhled, neshledávám v tomto řešení žádné stinné stránky. minulosti jsme zažili mnoho nehod, kdy nějaký úlomek zasáhl pilotovu hlavu, takže si myslím, že cokoli tomu zabrání, by bylo přínosem. Lidé tvrdí, že uzavřené kokpity už nebudou vozy F1, ale já v tom žádný zásadní rozdíl nevidím," tvrdí Bottas.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.