Otázka dodávek motorů se začíná dramatizovat, jestliže ještě před několika dny byla jasně nalinkovaná propojení, najednou se začínají hledat cesty nové, byť někdy předpokládané. Může tak dojít k novému rozvržení sil ve startovním poli.
Prazáklad nynějších šarád můžeme spatřovat v nespokojenosti týmu Red Bull s motory Renault. Špatné výsledky a pokles do středu pole vedly především majitele rakouské stáje Dietricha Mateschitze k výpadům na stranu Francouzů. Začalo se spekulovat, zda kontrakt mezi Renaultem a Red Bullem bude pro rok 2016 vůbec dodržen, ve hře se objevil i někdejší "úhlavní nepřítel" Mercedes. Francouzi poté potvrdili, že závazek na rok 2016 dodrží, ale do budoucna spolupráci s Red Bullem nevidí jako smysluplnou.
Nyní se objevuje další eventualita, kterou rozvádí italský deník Gazzetta dello Sport. Podle něj hodlá během závodního víkendu prezident Ferrari Sergio Marchionne navštívit Red Bull s cílem ho přesvědčit, aby se stal odběratelem pohonných jednotek z Maranella.
Pochopitelně nelze zcela přehlížet námluvy mezi Mercedesem a Red Bullem, ale přes některá prohlášení se Toto Wolff nyní vyjádřil, že respektoval probíhající smluvní závazky obou stran: "Renault a Daimler mají velmi vřelý pracovní vztah, takže jsem usoudil, že dokud se vzájemné smluvní dohody mezi Renaultem a Red Bullem nevyřeší, nebudu předkládat žádné návrhy. S ohledem na jistá rozhodnutí, která musíme přijmout, nejde vůbec o jednoduchou situaci."
Dle úvah italského periodika by Marchionne mohl rakouské stáji nabídnout novější specifikací motoru, nikoli starší B-verzi. Navíc by spojením s Red Bullem mohla využívat agregáty Ferrari i stáj Toro Rosso. Byl by to velice chytrý tah v oblasti personální - Gazzetta dello Sport se domnívá, že by tím Marchinnoe měl blíže ke třem "hvězdám budoucnosti" - Daniel Ricciardo, Carlos Sainz jr. a Max Verstappen by se mohli stát potenciálními kandidáty na uvolněný post v případě odchodu Kimi Räikkönena. Všichni tři by tak měli už roční zkušenost s motory Ferrari.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.