Otázka dodávek motorů se začíná dramatizovat, jestliže ještě před několika dny byla jasně nalinkovaná propojení, najednou se začínají hledat cesty nové, byť někdy předpokládané. Může tak dojít k novému rozvržení sil ve startovním poli.
Prazáklad nynějších šarád můžeme spatřovat v nespokojenosti týmu Red Bull s motory Renault. Špatné výsledky a pokles do středu pole vedly především majitele rakouské stáje Dietricha Mateschitze k výpadům na stranu Francouzů. Začalo se spekulovat, zda kontrakt mezi Renaultem a Red Bullem bude pro rok 2016 vůbec dodržen, ve hře se objevil i někdejší "úhlavní nepřítel" Mercedes. Francouzi poté potvrdili, že závazek na rok 2016 dodrží, ale do budoucna spolupráci s Red Bullem nevidí jako smysluplnou.
Nyní se objevuje další eventualita, kterou rozvádí italský deník Gazzetta dello Sport. Podle něj hodlá během závodního víkendu prezident Ferrari Sergio Marchionne navštívit Red Bull s cílem ho přesvědčit, aby se stal odběratelem pohonných jednotek z Maranella.
Pochopitelně nelze zcela přehlížet námluvy mezi Mercedesem a Red Bullem, ale přes některá prohlášení se Toto Wolff nyní vyjádřil, že respektoval probíhající smluvní závazky obou stran: "Renault a Daimler mají velmi vřelý pracovní vztah, takže jsem usoudil, že dokud se vzájemné smluvní dohody mezi Renaultem a Red Bullem nevyřeší, nebudu předkládat žádné návrhy. S ohledem na jistá rozhodnutí, která musíme přijmout, nejde vůbec o jednoduchou situaci."
Dle úvah italského periodika by Marchionne mohl rakouské stáji nabídnout novější specifikací motoru, nikoli starší B-verzi. Navíc by spojením s Red Bullem mohla využívat agregáty Ferrari i stáj Toro Rosso. Byl by to velice chytrý tah v oblasti personální - Gazzetta dello Sport se domnívá, že by tím Marchinnoe měl blíže ke třem "hvězdám budoucnosti" - Daniel Ricciardo, Carlos Sainz jr. a Max Verstappen by se mohli stát potenciálními kandidáty na uvolněný post v případě odchodu Kimi Räikkönena. Všichni tři by tak měli už roční zkušenost s motory Ferrari.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.