Pirelli a FIA zveřejňují výsledky vyšetřování. Proč Vettelovi praskla pneumatika?

Pirelli vydalo výsledky svého šetření
Pirelli vydalo výsledky svého šetření, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 3. září 2015 14:24
Sdílej:

Italský dodavatel pneumatik pro startovní pole F1 uvedl závěry svého šetření defektů pneumatik při Grand Prix Belgie. Přinášíme vyjádření Pirelli a rovněž plné znění tiskové zprávy, jak ji uvedla FIA.

V dokumentu Pirelli se praví, že technická analýza neodhalila žádné strukturální problémy u pneumatik používaných v rámci Grand Prix Belgie. Testy prokázaly, že nedostatky u plášťů byly způsobeny delším používáním pneumatik (s ohledem na zvláštní povahu okruhu ve Spa) v kombinaci s velkým množstvím nečistot na trati.

Pirelli rovněž uvedlo, že v Belgii bylo registrováno 63 drobných poškození pneumatik, což je nepoměrně vyšší číslo než v celé dosavadní sezóně. Průměr v předchozích 15 případech (závody plus testovací jízdy) činil 1,2 poškození na jeden podnik.

Pirelli proto navrhuje FIA v rámci zajištění větší bezpečnosti provést studii se zaměřením na optimalizaci zajištění čistoty okruhů.

FIA poté vydala oficiální zprávu tohoto znění:

Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly pečlivě zkoumány v oblasti řezů pneumatiky - žádná nevykazovala známky vnitřní delaminace (a tedy únavy materiálu) Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly podrobeny testu na zkušebním zařízení simulujícím závodní cyklus - opět nevykazovaly známky vnitřní delaminace (únavy materiálu) Během závodního víkendu byl hlášen inženýry firmy Pirelli velký počet drobných defektů pneu, z nichž jeden způsobil odtržení pásu pneumatiky na voze Nico Rosberga U některých pneumatik používaných různými týmy v závodě vykazujících poškození bylo provedeno mikroskopické šetření: výsledky prokázaly ještě jeden případ poškození pásu pneumatiky, aniž by však došlo k jejímu selhání. Tloušťka běhounu na druhé zadní pneumatice Vettelova vozu činila v okamžiku selhání 30 procent, což ji činilo náchylnější k poškození případnými drobnými předměty (troskami) na trati.

Dokument, podepsaný šéfem komunikace s médii Matteo Boncianim dále vyjadřuje spokojenost s vyšetřováním a závěry Pirelli, přičemž FIA potvrzuje svou ochotu přijmout veškerá bezpečnostní opatření ze strany Pirelli pro italskou Grand Prix jakož i zbývající závody šampionátu.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.