Italský dodavatel pneumatik pro startovní pole F1 uvedl závěry svého šetření defektů pneumatik při Grand Prix Belgie. Přinášíme vyjádření Pirelli a rovněž plné znění tiskové zprávy, jak ji uvedla FIA.
V dokumentu Pirelli se praví, že technická analýza neodhalila žádné strukturální problémy u pneumatik používaných v rámci Grand Prix Belgie. Testy prokázaly, že nedostatky u plášťů byly způsobeny delším používáním pneumatik (s ohledem na zvláštní povahu okruhu ve Spa) v kombinaci s velkým množstvím nečistot na trati.
Pirelli rovněž uvedlo, že v Belgii bylo registrováno 63 drobných poškození pneumatik, což je nepoměrně vyšší číslo než v celé dosavadní sezóně. Průměr v předchozích 15 případech (závody plus testovací jízdy) činil 1,2 poškození na jeden podnik.
Pirelli proto navrhuje FIA v rámci zajištění větší bezpečnosti provést studii se zaměřením na optimalizaci zajištění čistoty okruhů.
FIA poté vydala oficiální zprávu tohoto znění:
Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly pečlivě zkoumány v oblasti řezů pneumatiky - žádná nevykazovala známky vnitřní delaminace (a tedy únavy materiálu) Pneumatiky používané různými týmy během závodu byly podrobeny testu na zkušebním zařízení simulujícím závodní cyklus - opět nevykazovaly známky vnitřní delaminace (únavy materiálu) Během závodního víkendu byl hlášen inženýry firmy Pirelli velký počet drobných defektů pneu, z nichž jeden způsobil odtržení pásu pneumatiky na voze Nico Rosberga U některých pneumatik používaných různými týmy v závodě vykazujících poškození bylo provedeno mikroskopické šetření: výsledky prokázaly ještě jeden případ poškození pásu pneumatiky, aniž by však došlo k jejímu selhání. Tloušťka běhounu na druhé zadní pneumatice Vettelova vozu činila v okamžiku selhání 30 procent, což ji činilo náchylnější k poškození případnými drobnými předměty (troskami) na trati.Dokument, podepsaný šéfem komunikace s médii Matteo Boncianim dále vyjadřuje spokojenost s vyšetřováním a závěry Pirelli, přičemž FIA potvrzuje svou ochotu přijmout veškerá bezpečnostní opatření ze strany Pirelli pro italskou Grand Prix jakož i zbývající závody šampionátu.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.