Dalo se očekávat, že po belgické Grand Prix, kde piloti "střihali" zatáčky velmi agresivním způsobem, bude i kvůli defektu Sebastiana Vettela nastaven přísnější metr. Jedná se o dlouhodobou snahu FIA předcházet nevynuceným závodním konfliktům.
Zejména záběry z vrcholku zatáčky Eau Rouge zvaného Le Raidillon jasně prokázaly, že v Belgii byla většina pilotů za hranou únosné míry. Nejen na tomto místě, ale také ve Stavelotu se často jezdilo všemi čtyřmi koly mimo.
FIA proto před Grand Prix Itálie důrazně varuje všechny zůčastněné piloty, že vydala pokyn sportovním komisařům, aby přísně posuzovali jakýkoli pokus o zkrácení šikan na trati v Monze. Už dlouho bojuje automobilová federace za to, aby piloti zvláště v první šikaně Variante del Rettifilo nevolili stopu mimo vymezenou dráhu. Nechce v ní použít vysoké obrubníky s ohledem na tlačenici, která se tu vyskytuje, což by podle odborníků mohlo vést k masivní kolizi.
V zatáčce jsou položeny nízké plastové "vlny" označené černožlutými pruhy. Byly nainstalovány s cílem, aby řidiči, kteří budou muset vyjet z trati, volili delší trasu návratu na trať a nezískali tak spornou výhodu. FIA zároveň uvedla, že v této zatáčce nehodlá tolerovat žádné "úsporné" projíždění. "Každý pilot, který v dané oblasti využije prostoru za druhým apexem a dojde tak k podezření, že mu to přineslo jakoukoli výhodu, bude ihned nahlášen sportovním komisařům," deklaruje FIA. Jinými slovy, to, co se dělo ve Spa na Monze nebude možné.
Piloti, kteří se "nevejdou" do první zatáčky v šikaně musí pokračovat dál mezi třemi polystyrenovými panely až do místa, kde se trať vrací na úroveň cílové rovinky. "Není povoleno, aby se pokusili vrátit zpět do startovního pole dříve, ani v případě, že jsou v zatáčce sami. Pouze v krajně nevyhnutelných případech bude tolerováno jiné řešení," dodává upřesnění ze strany FIA.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.