Dalo se očekávat, že po belgické Grand Prix, kde piloti "střihali" zatáčky velmi agresivním způsobem, bude i kvůli defektu Sebastiana Vettela nastaven přísnější metr. Jedná se o dlouhodobou snahu FIA předcházet nevynuceným závodním konfliktům.
Zejména záběry z vrcholku zatáčky Eau Rouge zvaného Le Raidillon jasně prokázaly, že v Belgii byla většina pilotů za hranou únosné míry. Nejen na tomto místě, ale také ve Stavelotu se často jezdilo všemi čtyřmi koly mimo.
FIA proto před Grand Prix Itálie důrazně varuje všechny zůčastněné piloty, že vydala pokyn sportovním komisařům, aby přísně posuzovali jakýkoli pokus o zkrácení šikan na trati v Monze. Už dlouho bojuje automobilová federace za to, aby piloti zvláště v první šikaně Variante del Rettifilo nevolili stopu mimo vymezenou dráhu. Nechce v ní použít vysoké obrubníky s ohledem na tlačenici, která se tu vyskytuje, což by podle odborníků mohlo vést k masivní kolizi.
V zatáčce jsou položeny nízké plastové "vlny" označené černožlutými pruhy. Byly nainstalovány s cílem, aby řidiči, kteří budou muset vyjet z trati, volili delší trasu návratu na trať a nezískali tak spornou výhodu. FIA zároveň uvedla, že v této zatáčce nehodlá tolerovat žádné "úsporné" projíždění. "Každý pilot, který v dané oblasti využije prostoru za druhým apexem a dojde tak k podezření, že mu to přineslo jakoukoli výhodu, bude ihned nahlášen sportovním komisařům," deklaruje FIA. Jinými slovy, to, co se dělo ve Spa na Monze nebude možné.
Piloti, kteří se "nevejdou" do první zatáčky v šikaně musí pokračovat dál mezi třemi polystyrenovými panely až do místa, kde se trať vrací na úroveň cílové rovinky. "Není povoleno, aby se pokusili vrátit zpět do startovního pole dříve, ani v případě, že jsou v zatáčce sami. Pouze v krajně nevyhnutelných případech bude tolerováno jiné řešení," dodává upřesnění ze strany FIA.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.