Očekávání, zmatky, dohady - není divu, že u Lotusu i přes definitivu účasti v Grand Prix Itálie leccos hapruje a mechanici se potýkají s určitým zpožděním v přípravách na první tréninky. Kamiony dorazily na italský okruh ve středu večer.
Přestože vše není ideální a pořád ještě chybí některé části vybavení, které za jiných okolností už jsou na místě, vedení předpokládá, že k pátečním jízdám nastoupí tým v plné síle. S tím však nesouhlasí někteří pozorovatelé, kteří deklarují, že se týmu nedostává klíčových komponentů, což by znamenalo, že tým v Itálii nehodlá závodit, jde mu pouze o účast.
Daleko větší pozornost poutá avizované rozhodnutí o budoucnosti týmu a jeho možném propojení s Renaultem. Ačkoliv nepadl žádný přesný termín, pouze bylo deklarováno, že by mělo být jasno před zahájením závodního víkendu, nyní se soudí, že oficiální prohlášení bude zveřejněno do 24 hodin. Další zprávy nesoucí se paddockem tvrdí, že v Londýně se formuje skupina věřitelů, kteří hodlají v pátek u Vrchního soudu prosadit své nároky, což by v podstatě znamenalo identickou situaci s tím, co se dělo v Belgii - v boxech by se opět mohli objevit exekutoři.
Renaultu jako by se tyto okolnosti netýkaly. Zabývá se personálními otázkami a řeší obsazení jednotlivých funkcí. Jedním z vyhlédnutýchje Cédric Vasseur, spoluvlastník stáje ART Grand Prix (s Nicolasem Todtem) a majitel firmy Spark, vyrábějící monoposty pro Formuli-E. Ten by měl být přímo odpovědný Alainu Prostovi. Ohledně jeho přesného zařazení panují jisté dohady, měl by podobně jako Niki Lauda u Mercedesu být nevýkonným prezidentem, zatímco post šéfa by mohl převzít současný generální ředitel společnosti Renault F1 Cyril Abiteboul.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.