Očekávání, zmatky, dohady - není divu, že u Lotusu i přes definitivu účasti v Grand Prix Itálie leccos hapruje a mechanici se potýkají s určitým zpožděním v přípravách na první tréninky. Kamiony dorazily na italský okruh ve středu večer.
Přestože vše není ideální a pořád ještě chybí některé části vybavení, které za jiných okolností už jsou na místě, vedení předpokládá, že k pátečním jízdám nastoupí tým v plné síle. S tím však nesouhlasí někteří pozorovatelé, kteří deklarují, že se týmu nedostává klíčových komponentů, což by znamenalo, že tým v Itálii nehodlá závodit, jde mu pouze o účast.
Daleko větší pozornost poutá avizované rozhodnutí o budoucnosti týmu a jeho možném propojení s Renaultem. Ačkoliv nepadl žádný přesný termín, pouze bylo deklarováno, že by mělo být jasno před zahájením závodního víkendu, nyní se soudí, že oficiální prohlášení bude zveřejněno do 24 hodin. Další zprávy nesoucí se paddockem tvrdí, že v Londýně se formuje skupina věřitelů, kteří hodlají v pátek u Vrchního soudu prosadit své nároky, což by v podstatě znamenalo identickou situaci s tím, co se dělo v Belgii - v boxech by se opět mohli objevit exekutoři.
Renaultu jako by se tyto okolnosti netýkaly. Zabývá se personálními otázkami a řeší obsazení jednotlivých funkcí. Jedním z vyhlédnutýchje Cédric Vasseur, spoluvlastník stáje ART Grand Prix (s Nicolasem Todtem) a majitel firmy Spark, vyrábějící monoposty pro Formuli-E. Ten by měl být přímo odpovědný Alainu Prostovi. Ohledně jeho přesného zařazení panují jisté dohady, měl by podobně jako Niki Lauda u Mercedesu být nevýkonným prezidentem, zatímco post šéfa by mohl převzít současný generální ředitel společnosti Renault F1 Cyril Abiteboul.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.