Ještě v polovině července to vypadalo, že se pod Jamesem Allisonem houpe židle a dokonce se psalo, že sedmačtyřicetiletý technický inženýr Ferrari bude obětním beránkem slabších výsledků stáje z Maranella. Ale ne nadarmo se říká, že po každé bouři vyjde slunce.
James Allison převzal do jisté míry úkoly po Nicholasu Tombazisovi, o jehož osudu jsme na stránkách F1NEWS.cz podrobně informovali. Původní smlouvu měl rodák z Louthu do poloviny roku 2016, ale ještě před šesti týdny se nad ním houpal Damoklův meč. Přišlo ale výsledkové vzepětí a Allisonova pozice se zásadně změnila - projev důvěry byl demonstrován jeho přítomností na stupních vítězů v Maďarsku.
Bývalý inženýr Lotusu, jenž se podílel na vývoji letošního šasi SF 15-T, bude příští rok spolupracovat s Jockem Clearem, jenž zastával obdobnou funkci u Mercedesu. Dvaapadesátiletý rodák z Portsmouthu, který nyní tráví podle dohody s bývalým zaměstnavatelem nucenou roční pauzu, pracoval ve formuli 1 od konce 80. let s takovými veličinami jako Jacques Villeneuve či Michael Schumacher. Clear bude u Ferrari zastávat stejnou funkci jako Pat Fry, jenž Maranello opustil na sklonku roku 2014 - tedy ve stejné době, kdy Jock oznámil svůj odchod od Mercedesu.
Allison by měl setrvat u Ferrari do roku 2018 - blogger Leo Turini (který ještě na začátku července Allisona odepisoval) nyní uvádí, že tyto kroky jsou jasným produktem Maurizia Arrivabeneho mající cíl stabilizovat tým a položení základu pro reálný boj o titul. Podle Turiniho, známého svým propojením s mediálním oddělením Ferrari, do tohoto procesu zapadá i prodloužení smlouvy s Räikkönenem.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.