Ještě v polovině července to vypadalo, že se pod Jamesem Allisonem houpe židle a dokonce se psalo, že sedmačtyřicetiletý technický inženýr Ferrari bude obětním beránkem slabších výsledků stáje z Maranella. Ale ne nadarmo se říká, že po každé bouři vyjde slunce.
James Allison převzal do jisté míry úkoly po Nicholasu Tombazisovi, o jehož osudu jsme na stránkách F1NEWS.cz podrobně informovali. Původní smlouvu měl rodák z Louthu do poloviny roku 2016, ale ještě před šesti týdny se nad ním houpal Damoklův meč. Přišlo ale výsledkové vzepětí a Allisonova pozice se zásadně změnila - projev důvěry byl demonstrován jeho přítomností na stupních vítězů v Maďarsku.
Bývalý inženýr Lotusu, jenž se podílel na vývoji letošního šasi SF 15-T, bude příští rok spolupracovat s Jockem Clearem, jenž zastával obdobnou funkci u Mercedesu. Dvaapadesátiletý rodák z Portsmouthu, který nyní tráví podle dohody s bývalým zaměstnavatelem nucenou roční pauzu, pracoval ve formuli 1 od konce 80. let s takovými veličinami jako Jacques Villeneuve či Michael Schumacher. Clear bude u Ferrari zastávat stejnou funkci jako Pat Fry, jenž Maranello opustil na sklonku roku 2014 - tedy ve stejné době, kdy Jock oznámil svůj odchod od Mercedesu.
Allison by měl setrvat u Ferrari do roku 2018 - blogger Leo Turini (který ještě na začátku července Allisona odepisoval) nyní uvádí, že tyto kroky jsou jasným produktem Maurizia Arrivabeneho mající cíl stabilizovat tým a položení základu pro reálný boj o titul. Podle Turiniho, známého svým propojením s mediálním oddělením Ferrari, do tohoto procesu zapadá i prodloužení smlouvy s Räikkönenem.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.