Damon Hill se představil v Královském parku Monza sedmkrát a dvakrát tu stanul na nejvyšším stupínku. Zažil tu také události nemilé, například v roce 1995 už podruhé v sezóně vyprovodil z trati svého největšího soka Michaela Schumachera.
Kampaň, která se kolem Monzy rozpoutala, zaměstnává už i politické špičky. K reálné hrozbě, že v příštích letech budeme tuto trať s téměř kultovním nádechem vídat méně či dokoce vůbec, se vyjdářil i mistr světa 1996, dnes čtyřiapadesátiletý Damon Graham Devereux Hill.
"Když dnes usilují o Grand Prix pořadatelé nových teritorií, tak je chtějí kvůli tomu, co viděli dřív, co vede ke kořenům tohoto sportu a k jeho bohaté historii. Pokud vyslovíme Monza, pak vlastně říkáme ryzí závod Grand Prix. Těsnější sepětí s historií najdeme jen velice těžko," říká Hill.
Existují i jiná ikonická místa, ale Silverstone, Spa, Interlagos, Nürburgring nebo Hockenheimring už prošly tak zásadními změnami, že jde vlastně o novou generaci okruhů. Montreal je zase relativně "mladý". Monza společně s Monte Carlem připomíná onu dlouhou cestu, kterou F1 urazila od doby, kdy bylo vypsáno oficiální mistrovství světa F1.
"Pokud ztratíme Monzu, je to, jako bychom odepsali Indianapolis nebo Le Mans... všechna tato místa jsou synonymem pro motorsport a myslím, že by bylo od formule 1 velmi, velmi nerozumné o Autodromo Nazionale di Monza přijít," soudí Hill.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.