Sedmnáctibodový odstup mezi piloty Mercedesu určitě není to, co by mělo šéfa týmu znepokojovat - Vettel na třetím místě ztrácí 59 bodů a propast mezi Mercedesem a Ferrari v Poháru konstruktérů činí masivních 160 bodů.
Toto Wolff však burcuje k odpovědnosti a neustále opakuje, že boj o mistrovský titul ještě stále není u konce. Mercedes si sice po neúspěchu v Maďarsku, kde poprvé na stupních vítězů chyběli oba jeho piloti, napravil reputaci v Belgii, kde navýšil své bodové konto vůči Ferrari o dalších 27 bodů. Wolff tedy nemá důvod k nespokojenosti, odmítá však, že by tým už měl šampionát "pod střechou".
"Dobrý závodní víkend v Belgii pro nás znamenal významné posílení pozice v mistrovství světa, ale musíme brát v úvahu, že štěstěna se k našim soupeřům otočila zády. Víme o Kimiho problémech v kvalifikaci a o tolikrát popisovaném defektu Vettela v závodě. I to by nám mělo připomenout, že nic nelze brát jako samozřejmost," varuje Wolff.
"Špičkové výsledky v tomto sportu lze mnohem snáze ztratit než je získat. Jeden špatný závodní víkend může být důsledkem velké houpačky v bodovaných výsledcích. Buďme hrdí na to, čeho jsme v této sezóně dosáhli, ale berme na vědomí, že pořád ještě boujujeme," připomíná Wolff.
Hamilton právě v loňském roce po známém incidentu v Belgii nastartoval obrat v šampionátu a pěti výhrami v řadě nastoupil vítěznou cestu ke koruně krále F1. Mercedes letos zatím pustil své soupeře pouze dvakrát na nejvyšší stupínek, ale Hamilton si ohledně Monzy věří a doufá, že letos bude mít v jeho podání sice jiný význam, ale stejně jako před rokem na ní nastoupí k definitivní cestě ke třetímu titulu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.