Loňský rok v kvalifikacích dominoval také Mercedes, ale v jiné podobě. Nico Rosberg si zajistil pole-position jedenáctkrát, zatímco mistr světa Lewis Hamilton byl úspěšný jen v sedmi případech. Pouze jedinkrát prolomil nadvládu Stříbrných šípů Massa na Williamsu.
Letos je však situace na hony vzdálená předchozímu ročníku. Hamilton tvrdě válcuje nejen konkurenci, ale především svého ambiciózního týmového kolegu, jemuž se poštěstilo odstartovat z první pozice jen ve Španělsku. Podle obhájce titulu stojí za tak výrazným posunem kvalifikačních sil docela malé úpravy - kvalifikaci se rozhodl pojmout výrazně agresivněji.
Deset pole-position proměnil Hamilton v šest vítězství a další čtyři umístění na stupních vítězů, což je také důvodem, proč je na tom před Grand Prix Itálie o 36 bodů lépe než ve stejnou dobu loni. "Je nutné se neustále snažit o zlepšení, nikdy se nesmíte uspokojit," popisuje Hamilton serveru Autosport svůj "recept" na nejrychlejší čas v kvalifikaci. V Grand Prix Velké Británie se posunul v dlouhodobé tabulce na třetí místo před Sebastiana Vettela. Na druhého Sennu ztrácí 17, na Michaela Schumachera dvacet pole-position.
"Vždy se budu snažit být co nejrychlejší, ale v práci na kvalifikacích je pořád co zlepšovat. Letos jsem tento proces ještě víc vypiloval. Tím nechci říci, že jsem dříve jezdil katastrofálně, byl jsem vždycky rychlý, jen jsem teď zvolil útočnější přístup," vysvětluje dvojnásobný mistr světa.
Hamilton rovněž přiznal, že rok 2014 pro něj byl "mentální zkouškou", neboť měl problémy se spolehlivostí a navíc jeho konflikty s Rosbergem srážely jeho sebevědomí. Připouští, že mu hodně pomohl zisk titulu, a to je nesporně důvodem, proč dokázal bodovat ve všech závodech sezóny. "Doba po mém prvním titulu byla plná rozporů, také z toho důvodů, že jsem žádné další mistrovství dlouho nevyhrál. I loňský rok byl těžký, několikrát jsem nezvládl závody po strategické stránce. Z hlediska psychiky to bylo velmi náročné.
Až letos si vlastně poprvé naplno užívám závodění. Když nic jiného, jezdí se mi lépe. Necítím žádný tlak, nemám pocit, že něco intenzivně musím. Strávil jsem hodně času analyzováním předchozí sezóny a hodlám se nadále zlepšovat. Protože vím, že nyní jsem toho schopen víc než kdykoli předtím," uzavírá Hamilton.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.