Loňský rok v kvalifikacích dominoval také Mercedes, ale v jiné podobě. Nico Rosberg si zajistil pole-position jedenáctkrát, zatímco mistr světa Lewis Hamilton byl úspěšný jen v sedmi případech. Pouze jedinkrát prolomil nadvládu Stříbrných šípů Massa na Williamsu.
Letos je však situace na hony vzdálená předchozímu ročníku. Hamilton tvrdě válcuje nejen konkurenci, ale především svého ambiciózního týmového kolegu, jemuž se poštěstilo odstartovat z první pozice jen ve Španělsku. Podle obhájce titulu stojí za tak výrazným posunem kvalifikačních sil docela malé úpravy - kvalifikaci se rozhodl pojmout výrazně agresivněji.
Deset pole-position proměnil Hamilton v šest vítězství a další čtyři umístění na stupních vítězů, což je také důvodem, proč je na tom před Grand Prix Itálie o 36 bodů lépe než ve stejnou dobu loni. "Je nutné se neustále snažit o zlepšení, nikdy se nesmíte uspokojit," popisuje Hamilton serveru Autosport svůj "recept" na nejrychlejší čas v kvalifikaci. V Grand Prix Velké Británie se posunul v dlouhodobé tabulce na třetí místo před Sebastiana Vettela. Na druhého Sennu ztrácí 17, na Michaela Schumachera dvacet pole-position.
"Vždy se budu snažit být co nejrychlejší, ale v práci na kvalifikacích je pořád co zlepšovat. Letos jsem tento proces ještě víc vypiloval. Tím nechci říci, že jsem dříve jezdil katastrofálně, byl jsem vždycky rychlý, jen jsem teď zvolil útočnější přístup," vysvětluje dvojnásobný mistr světa.
Hamilton rovněž přiznal, že rok 2014 pro něj byl "mentální zkouškou", neboť měl problémy se spolehlivostí a navíc jeho konflikty s Rosbergem srážely jeho sebevědomí. Připouští, že mu hodně pomohl zisk titulu, a to je nesporně důvodem, proč dokázal bodovat ve všech závodech sezóny. "Doba po mém prvním titulu byla plná rozporů, také z toho důvodů, že jsem žádné další mistrovství dlouho nevyhrál. I loňský rok byl těžký, několikrát jsem nezvládl závody po strategické stránce. Z hlediska psychiky to bylo velmi náročné.
Až letos si vlastně poprvé naplno užívám závodění. Když nic jiného, jezdí se mi lépe. Necítím žádný tlak, nemám pocit, že něco intenzivně musím. Strávil jsem hodně času analyzováním předchozí sezóny a hodlám se nadále zlepšovat. Protože vím, že nyní jsem toho schopen víc než kdykoli předtím," uzavírá Hamilton.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.