Tahanice ohledně nedodržené smlouvy s Charlesem Picem znamenaly v Belgii pro Lotus nemalé potíže. Do hry musela vstoupit i FIA a vozy po čtyři dny po skončení Grand Prix hlídali exekutoři.
Vedení Lotusu muselo - byť značně formálně - obhajovat přítomnost svého vedení v garáži po "večerce" (čtěte zde), po závodě bylo jasné, že zatímco vedení zamíří na základnu, vozy zůstanou nějakou dobu v Belgii. Důvodem byla žaloba ze strany Charlese Pica, jehož případ by měl být likvidován vyrovnáním ve výši 750 000 eur (800 000 $). Podle italského listu Gazzetta dello Sport byl po návratu vedení Lotusu do Enstone předložen konečný návrh na kompromis mezi oběma stranami.
Tento případ tedy snad spěje ke zdárnému konci, otázkou je, kdy se peníze k Picovi dostanou. Korespondent zmíněného listu Luigi Perna vypočítává případy těch nejvýznamnějších věřitelů. Specialista na převodovky, firma Xtrac už podala na začátku července návrh na insolvenční řízení, které bylo nakonec vyřešeno mimosoudním vyrovnáním. Pohledávka vůči Pirelli vedla k již známé situaci, kdy tým čekal do poslední chvíle před tréninkem na GP Maďarska na pneumatiky. Jen úhrada pohledávky zajistila Lotusu pláště necelou hodinu před prvním tréninkem.
Nyní vyplouvají na povrch další významní věřitelé. Už jsme informovali o nároku Toyoty, která svou pohledávu konkretizovala: má jít o platbu za použití motorhomu. Nyní se k věřitelům připojila i firma Bell, avizující nedoplatky za poskytnuté přilby. Obě firmy zatím neuvedly, zda budou volit rovněž soudní cestu nebo se nejdřív pokusí o smírné řešení. Ve hře je totiž stále více aktuální prodej Lotusu automobilce Renault. O letošních peripetiích týmu by se s úspěchem dala napsat poměrně obsažná kniha.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace