Tahanice ohledně nedodržené smlouvy s Charlesem Picem znamenaly v Belgii pro Lotus nemalé potíže. Do hry musela vstoupit i FIA a vozy po čtyři dny po skončení Grand Prix hlídali exekutoři.
Vedení Lotusu muselo - byť značně formálně - obhajovat přítomnost svého vedení v garáži po "večerce" (čtěte zde), po závodě bylo jasné, že zatímco vedení zamíří na základnu, vozy zůstanou nějakou dobu v Belgii. Důvodem byla žaloba ze strany Charlese Pica, jehož případ by měl být likvidován vyrovnáním ve výši 750 000 eur (800 000 $). Podle italského listu Gazzetta dello Sport byl po návratu vedení Lotusu do Enstone předložen konečný návrh na kompromis mezi oběma stranami.
Tento případ tedy snad spěje ke zdárnému konci, otázkou je, kdy se peníze k Picovi dostanou. Korespondent zmíněného listu Luigi Perna vypočítává případy těch nejvýznamnějších věřitelů. Specialista na převodovky, firma Xtrac už podala na začátku července návrh na insolvenční řízení, které bylo nakonec vyřešeno mimosoudním vyrovnáním. Pohledávka vůči Pirelli vedla k již známé situaci, kdy tým čekal do poslední chvíle před tréninkem na GP Maďarska na pneumatiky. Jen úhrada pohledávky zajistila Lotusu pláště necelou hodinu před prvním tréninkem.
Nyní vyplouvají na povrch další významní věřitelé. Už jsme informovali o nároku Toyoty, která svou pohledávu konkretizovala: má jít o platbu za použití motorhomu. Nyní se k věřitelům připojila i firma Bell, avizující nedoplatky za poskytnuté přilby. Obě firmy zatím neuvedly, zda budou volit rovněž soudní cestu nebo se nejdřív pokusí o smírné řešení. Ve hře je totiž stále více aktuální prodej Lotusu automobilce Renault. O letošních peripetiích týmu by se s úspěchem dala napsat poměrně obsažná kniha.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.