Nadšení z třetího místa v belgické Grand Prix vneslo do řad týmu v Enstone euforii, kterou se nikdo ani nepokouší tlumit. Tým přes soustavné problémy vzhlíží s nadějí i na následující závod a směle předpokládá, že by mohl obdobný výsledek zopakovat.
Přes nepříjemnosti s exekučními pracovníky se Lotus chystá na Grand Prix Itálie s vědomím, že jde o další trať, kde se může výrazně prosadit. Podle vedení je v jeho silách svádět rovnocenný boj nejen s Williamsem, ale i s Ferrari.
Provozní ředitel Alan Permane je přesvědčen o dobré výchozí pozici svých vozů: "Můžeme být opět velice rychlí, ostatně dokazují to naše výsledky z Montrealu nebo Spa. Nevidím důvod, proč bychom nemohli stát opět na stupních vítězů, rozhodně to není sen. Vidím jako reálné postoupit do poslední části kvalifikace a zajet výborný závod."
Lotus má značné finanční problémy, do vývoje vozu nejsou investovány prakticky žádné prostředky, takže drží svou konkurenceschopnost díky originálnímu designu. "Vůz je velmi dobrý. Zdá se, že ideální je pro něj nízká úroveň přítlaku, takže na tratích jako Spa, Red Bull Ring nebo Montreal, funguje výborně. A Monza je dalším takovým místem, proto si můžeme dovolit očekávat odpovídající výsledek," odhaduje Permane.
V Belgii tým zkoušel nové přední křídlo, ale nakonec ho v závodě nepoužil, protože údajně nepřineslo kýžené a očekávané zlepšení. Nyní však doznalo dalších úprav, takže se dá očekávat, že na Monze s ním Lotusy do závodu nastoupí. "Testy ukázaly, že má prakticky stejné vlastnosti, co se týkalo výkonu. Už jsme aplikovali další změny, o kterým jsme přesvěděčeni, že povedou k lepšímu," uzavírá závodní vyhlídky na Monzu Permane.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.