Brazilec má eminentní zájem pomáhat při vylepšování prvků pasivní bezpečnosti kokpitu současných monopostů F1. Vede ho k tomu nejen tragické úmrtí Justina Wilsona v sérii IndyCar, ale také vlastní nepříjemná zkušenost.
Při tréninku na Grand Prix Maďarska 2009 odletěla z vozu Brown GP Massova krajana Rubense Barrichella asi kilogramová pružina a v rychlosti kolem 259 km/h zasáhla Felipeho do přilby. I kvůli této příhodě se Brazilec hodlá zasazovat o větší bezpečnost pilotů.
Massa ale zároveň dodává, že varianta kompletního překrytí kokpitu připomínající ochranný štít u stíhacích letounu pravděpodobně není správnou cestou, protože značně znesnadňuje rychlé opuštění místa pro pilota. "To, co se stalo, je velice smutné, Justina jsem v F1 zažil, v IndyCar měl úspěchy. Chci se zasadit o další bezpečnostní úpravy, ale opravdu nevím, zda by byl uzavřený kokpit tím nejlepším řešením. Musíme najít něco, co posílí bezpečnost pilota. Právě bezpečnost je tím nejdůležitějším v našem sportu, jsem připraven v tomto procesu pomáhat."
Massa rovněž připomněl, že jen několik dní po havárii Henry Surteese přežil podobný incident. "Cítím se být »požehnán« nesmírným štěstím, že jsem přežil a mohu závodit. Wilsonova nehoda byla hodně podobná tomu, co potkalo mně. Je mi moc líto, co se mu stalo, lituji i jeho rodinu a všechny kolegy, kteří ho znali a byli jeho přáteli. Je to velice smutná chvíle pro celý motorsport."
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli startovní penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.