Zlepšení kreditu formule 1 zajistí nejen technické změny, ale přístup pilotů k ní samotné. To si myslí někdejší vysoký funkcionář Toyota F1 a dodává, že formule 1 prožívá problematické období, protože jí samotní piloti "nemají rádi".
Pascal Vasselon ve formuli 1 zastával různé funkce, podílel se na vývoji Renaultu turbo při jeho prvním působení v F1, poté přešel pod křídla Michelinu, kde vykonával nějaký čas funkci šéfa pro oblast F1. Naposledy byl s touto oblastí spjat prostřednictvím týmu Panasonic Toyota F1, kde měl nejdřív na starosti výzkum a vývoj šasi, aby od roku 2006 postoupil na pozici generálního ředitele konstruktérského týmu.
Francouz v současné době pracuje na projektu sportovního vozu japonské značky a domnívá se, že krize v F1 je způsobena malým nadšením pilotů. Uvádí kontrast s World Endurance Championship, jehož popularita strmě stoupá - Vasselon opakuje, že za vším je přístup pilotů.
"Domnívám se, že pokles zájmu o formuli 1 způsobuje převážně nedostatečná »láska« samotných pilotů. Většina jich vůbec nedokáže vyjádřit své potěšení z toho, že mají možnost v monopostech závodit. Tak to osobně cítím," vyslovuje zajímavý názor Pascal. "Nedostatek zájmu ze strany pilotů se promítá do nezájmu fanoušků. Pokud nová pravidla poskytnou více zábavy pro piloty, mohou svou náladu přenést do ochozů a tím se nepříliš pozitivní přístup k F1 může změnit."
Dvaapadesátiletý rodák z Firminy (region Rhône-Alpes) dává za příklad jezdce sportovních vozů, kteří nadšeně opěvují vozy WEC, mezi nimiž jsou i piloti F1. "Ti, kteří se účastní vytrvalostních závodů, často říkají »Paráda, jsou to skvělá auta. Můžeme bojovat od začátku až do konce«. Což je pravý opak toho, co se děje v F1. Podle mě to je jeden z důvodů, proč piloti ztrácejí zájem o F1."
Vasselon dodává, že rychlejší vozy se širšími pneumatikami a lepší aerodynamikou dramaticky změní vzhled F1. "Nová pravidla jsou pravým opakem toho, oč se usilovalo před několika lety. Tehdy bylo cílem F1 zpomalit s tím, že to napomůže předjíždění. Nejsem plně seznámen se všemi detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Dle mého názoru tím výrazně klesnou časy na jedno kolo, tím jsem si téměř jist."
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.