Zlepšení kreditu formule 1 zajistí nejen technické změny, ale přístup pilotů k ní samotné. To si myslí někdejší vysoký funkcionář Toyota F1 a dodává, že formule 1 prožívá problematické období, protože jí samotní piloti "nemají rádi".
Pascal Vasselon ve formuli 1 zastával různé funkce, podílel se na vývoji Renaultu turbo při jeho prvním působení v F1, poté přešel pod křídla Michelinu, kde vykonával nějaký čas funkci šéfa pro oblast F1. Naposledy byl s touto oblastí spjat prostřednictvím týmu Panasonic Toyota F1, kde měl nejdřív na starosti výzkum a vývoj šasi, aby od roku 2006 postoupil na pozici generálního ředitele konstruktérského týmu.
Francouz v současné době pracuje na projektu sportovního vozu japonské značky a domnívá se, že krize v F1 je způsobena malým nadšením pilotů. Uvádí kontrast s World Endurance Championship, jehož popularita strmě stoupá - Vasselon opakuje, že za vším je přístup pilotů.
"Domnívám se, že pokles zájmu o formuli 1 způsobuje převážně nedostatečná »láska« samotných pilotů. Většina jich vůbec nedokáže vyjádřit své potěšení z toho, že mají možnost v monopostech závodit. Tak to osobně cítím," vyslovuje zajímavý názor Pascal. "Nedostatek zájmu ze strany pilotů se promítá do nezájmu fanoušků. Pokud nová pravidla poskytnou více zábavy pro piloty, mohou svou náladu přenést do ochozů a tím se nepříliš pozitivní přístup k F1 může změnit."
Dvaapadesátiletý rodák z Firminy (region Rhône-Alpes) dává za příklad jezdce sportovních vozů, kteří nadšeně opěvují vozy WEC, mezi nimiž jsou i piloti F1. "Ti, kteří se účastní vytrvalostních závodů, často říkají »Paráda, jsou to skvělá auta. Můžeme bojovat od začátku až do konce«. Což je pravý opak toho, co se děje v F1. Podle mě to je jeden z důvodů, proč piloti ztrácejí zájem o F1."
Vasselon dodává, že rychlejší vozy se širšími pneumatikami a lepší aerodynamikou dramaticky změní vzhled F1. "Nová pravidla jsou pravým opakem toho, oč se usilovalo před několika lety. Tehdy bylo cílem F1 zpomalit s tím, že to napomůže předjíždění. Nejsem plně seznámen se všemi detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Dle mého názoru tím výrazně klesnou časy na jedno kolo, tím jsem si téměř jist."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.