Zlepšení kreditu formule 1 zajistí nejen technické změny, ale přístup pilotů k ní samotné. To si myslí někdejší vysoký funkcionář Toyota F1 a dodává, že formule 1 prožívá problematické období, protože jí samotní piloti "nemají rádi".
Pascal Vasselon ve formuli 1 zastával různé funkce, podílel se na vývoji Renaultu turbo při jeho prvním působení v F1, poté přešel pod křídla Michelinu, kde vykonával nějaký čas funkci šéfa pro oblast F1. Naposledy byl s touto oblastí spjat prostřednictvím týmu Panasonic Toyota F1, kde měl nejdřív na starosti výzkum a vývoj šasi, aby od roku 2006 postoupil na pozici generálního ředitele konstruktérského týmu.
Francouz v současné době pracuje na projektu sportovního vozu japonské značky a domnívá se, že krize v F1 je způsobena malým nadšením pilotů. Uvádí kontrast s World Endurance Championship, jehož popularita strmě stoupá - Vasselon opakuje, že za vším je přístup pilotů.
"Domnívám se, že pokles zájmu o formuli 1 způsobuje převážně nedostatečná »láska« samotných pilotů. Většina jich vůbec nedokáže vyjádřit své potěšení z toho, že mají možnost v monopostech závodit. Tak to osobně cítím," vyslovuje zajímavý názor Pascal. "Nedostatek zájmu ze strany pilotů se promítá do nezájmu fanoušků. Pokud nová pravidla poskytnou více zábavy pro piloty, mohou svou náladu přenést do ochozů a tím se nepříliš pozitivní přístup k F1 může změnit."
Dvaapadesátiletý rodák z Firminy (region Rhône-Alpes) dává za příklad jezdce sportovních vozů, kteří nadšeně opěvují vozy WEC, mezi nimiž jsou i piloti F1. "Ti, kteří se účastní vytrvalostních závodů, často říkají »Paráda, jsou to skvělá auta. Můžeme bojovat od začátku až do konce«. Což je pravý opak toho, co se děje v F1. Podle mě to je jeden z důvodů, proč piloti ztrácejí zájem o F1."
Vasselon dodává, že rychlejší vozy se širšími pneumatikami a lepší aerodynamikou dramaticky změní vzhled F1. "Nová pravidla jsou pravým opakem toho, oč se usilovalo před několika lety. Tehdy bylo cílem F1 zpomalit s tím, že to napomůže předjíždění. Nejsem plně seznámen se všemi detaily, ale mluvíme o velkých změnách v oblasti aerodynamiky a pneumatik. Dle mého názoru tím výrazně klesnou časy na jedno kolo, tím jsem si téměř jist."
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.