Jaké popularitě se dostalo pneumatikám ve Spa už jsme psali několikrát. Poněkud jiným způsobem o nich hovoří i Felipe Massa, který byl výsledkem z belgické trati rozladěn, ovšem vinu nehledá u italského výrobce.
Brazilec prohlásil, že bylo nejspíš nutné, aby se tým propadl na dno problémů, aby se snesl z optimistických výšin. Jako hlavní problém označil úvodní část závodu na měkké směsi. "Prvních deset kol pro nás byla pohroma. Start nestál za nic, tempo na žlutě označené směsi bylo katastrofální. Já i Valtteri jsme ztratili mnoho pozic. Hodně těžká situace," popisoval potíže Massa.
Situace se zlepšila po přechodu na středně tvrdé pneu, kdy se Massa dokázal udržet na své pozici: "Doplatili jsme na problémy ze začátku závodu. Vůbec mě to netěší, mohli jsme být podstatně výš. Už jenom proto, že v předchozích závodech jsme odváděli dobré výkony."
Massa však nehledá spojitost s problémy, které měl tým v Maďarsku. "Tamní trať nám vůbec nevyhovuje. My teď musíme pochopit, proč na našem voze měkká sada nefunguje a udělat všechno pro to, aby se to neopakovalo."
Massa se zároveň svěřil, že očekává velkou změnu ve výkonnosti v dalším závodě. "Monza je pro nás velice nadějná - úžasná trať, je třeba maximálního soustředění, pokusíme se tu napravit poněkud pošramocenou pověst. Loni jsem tu dojel na stupních vítězů, proto věřím, že letos dokážu umístění zopakovat."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.