Svízelná situace týmu z Enstone je všeobecně známá, došlo na soudní tahanice a stále není vše úspěšně vyřešeno. Přesto se podařil malý zázrak a Romain Grosjean třetím místem vlil do řad těžce zkoušené stáje trochu optimismu.
Provozní ředitel Alan Permane však připouští, že finanční situace je letos vůbec nejhorší, jaká kdy u týmu panovala. Odráží se to nejen v oblasti vývoje, ale promítá se to i do neuspokojivých výsledků. "Je to pro nás velice obtížné období," připouští Permane. Už dříve jsme uvedli jeho vysvětlení, že je pro tým obrovským vypětím vůbec připravit vozy na další závodní víkend.
"Z tohoto hlediska je prakticky neuvěřitelné, že jsme na stupních vítězů," pokračuje Permane. "Pro všechny v Enstone to je úžasný pocit." A aby dokázal, jaké problémy musí Lotus řešit, uvádí příklad, který vedl k penalizaci Grosjeana na startovním roštu.
"Máme jen tři převodovky. Většina týmů, a my mezi ně v minulosti také patřili, jich má pět, možná i šest. Ale my se musíme letos spokojit s omezeným počtem. Takže jeden z našich pilotů musí jezdit se závodní převodovkou už v pátek - tentokrát to bohužel vyšlo na Romaina. Kvůli známým potížím pak dostal trest v podobě pěti míst na startu. Za normálních okolností bychom takovou situaci vůbec neřešili a Grosjean by stál na startu podstatně víc vpředu."
Navzdory všem potížím Permane oceňuje přístup každého člena v týmu i vedení v jejich snaze udržet tým nad vodou: "Mít větší investice, dokázali bychom podstatně víc. Majitelé nás podporují i přes těžké časy, takže můžeme závodit. Proto je umístění na stupních vítězů důležité především pro ně," dodává Permane.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.