Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
Vede ji k tomu snaha, aby Grand Prix Itálie byla maximálně bezpečná a nebyla poznamenána žádnými riziky. Pokud by to bylo nutné, FIA ohledně použití pneumatik bude připravena zasáhnout a "... uložit týmům povinnost použití určitých pneumatik".
Automobilová federace sleduje vývoj pátrání Pirelli a Ferrari po příčinách defektu pravého zadního pláště na Vettelově voze. "Jsme s nimi v úzkém kontaktu, abychom se přesvědčili, že našli příčinu, kterou hledali, a pokud bude nutné něco změnit, tak to udělají. Hodláme prosadit jakékoli předložené návrhy," uvedl mluvčí FIA s dodatkem, že myslí pochopitelně aktivity zaměřené na zvýšení bezpečnosti.
FIA sleduje nastavení sklonu kol, chování pneumatik při různých rychlostech a hodnoty tlaku. Ve Spa byly podle serveru Motorsport.com prováděny přísné prověrky, protože vzniklo důvodné podezření, že některé týmy nahřály pneumatiky v termoobalech přes přípustné hodnoty. Pirelli uvažuje o prosazení nařízení, aby byl stanoven maximální limit absolvovaných kilometrů na určité pneumatice dané směsi, který by nesměl být překročen pod hrozbou penalizace. Obdobný návrh padl už v roce 2013, ale nebyl přijat.
"Mluvilo se o tom před několika lety, kdy jsme se pokoušeli o více agresivní přístup a okamžitě na nás byl vyvinut tlak, abychom snížili počet zastávek. To však není nic lehkého a nelze z toho vypustit technický aspekt vozu, těžko někdo postaví vůz vhodný pro určitý počet zastávek. V současnosti by bylo nejlepší se vrátit k původnímu návrhu a říci: nesmíte odjet více než X kol na určitých pneumatikách," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Pirelli nadále tvrdí, že Vettelův problém vznikl v důsledku příliš dlouhého použití středně tvrdých pneumatik v druhé fázi závodu, což Ferrari popírá s odkazem na zkoumání opotřebení ostatních tří pneumatik. Porovnává se ale rovněž stav plášťů u jiných týmů. Objevila se eventualita v podobě ztráty tlaku v pneumatice na voze Ferrari, další teorie hovoří o kombinaci faktorů výjimečných sil působících na vozy v rychlých zatáčkách a dlouhých rovinkách, což bylo zřejmé zejména ze záběrů v závěrečné pasáži Eau Rouge (Le Raidillon).
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.