Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
Vede ji k tomu snaha, aby Grand Prix Itálie byla maximálně bezpečná a nebyla poznamenána žádnými riziky. Pokud by to bylo nutné, FIA ohledně použití pneumatik bude připravena zasáhnout a "... uložit týmům povinnost použití určitých pneumatik".
Automobilová federace sleduje vývoj pátrání Pirelli a Ferrari po příčinách defektu pravého zadního pláště na Vettelově voze. "Jsme s nimi v úzkém kontaktu, abychom se přesvědčili, že našli příčinu, kterou hledali, a pokud bude nutné něco změnit, tak to udělají. Hodláme prosadit jakékoli předložené návrhy," uvedl mluvčí FIA s dodatkem, že myslí pochopitelně aktivity zaměřené na zvýšení bezpečnosti.
FIA sleduje nastavení sklonu kol, chování pneumatik při různých rychlostech a hodnoty tlaku. Ve Spa byly podle serveru Motorsport.com prováděny přísné prověrky, protože vzniklo důvodné podezření, že některé týmy nahřály pneumatiky v termoobalech přes přípustné hodnoty. Pirelli uvažuje o prosazení nařízení, aby byl stanoven maximální limit absolvovaných kilometrů na určité pneumatice dané směsi, který by nesměl být překročen pod hrozbou penalizace. Obdobný návrh padl už v roce 2013, ale nebyl přijat.
"Mluvilo se o tom před několika lety, kdy jsme se pokoušeli o více agresivní přístup a okamžitě na nás byl vyvinut tlak, abychom snížili počet zastávek. To však není nic lehkého a nelze z toho vypustit technický aspekt vozu, těžko někdo postaví vůz vhodný pro určitý počet zastávek. V současnosti by bylo nejlepší se vrátit k původnímu návrhu a říci: nesmíte odjet více než X kol na určitých pneumatikách," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Pirelli nadále tvrdí, že Vettelův problém vznikl v důsledku příliš dlouhého použití středně tvrdých pneumatik v druhé fázi závodu, což Ferrari popírá s odkazem na zkoumání opotřebení ostatních tří pneumatik. Porovnává se ale rovněž stav plášťů u jiných týmů. Objevila se eventualita v podobě ztráty tlaku v pneumatice na voze Ferrari, další teorie hovoří o kombinaci faktorů výjimečných sil působících na vozy v rychlých zatáčkách a dlouhých rovinkách, což bylo zřejmé zejména ze záběrů v závěrečné pasáži Eau Rouge (Le Raidillon).
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.