Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
Vede ji k tomu snaha, aby Grand Prix Itálie byla maximálně bezpečná a nebyla poznamenána žádnými riziky. Pokud by to bylo nutné, FIA ohledně použití pneumatik bude připravena zasáhnout a "... uložit týmům povinnost použití určitých pneumatik".
Automobilová federace sleduje vývoj pátrání Pirelli a Ferrari po příčinách defektu pravého zadního pláště na Vettelově voze. "Jsme s nimi v úzkém kontaktu, abychom se přesvědčili, že našli příčinu, kterou hledali, a pokud bude nutné něco změnit, tak to udělají. Hodláme prosadit jakékoli předložené návrhy," uvedl mluvčí FIA s dodatkem, že myslí pochopitelně aktivity zaměřené na zvýšení bezpečnosti.
FIA sleduje nastavení sklonu kol, chování pneumatik při různých rychlostech a hodnoty tlaku. Ve Spa byly podle serveru Motorsport.com prováděny přísné prověrky, protože vzniklo důvodné podezření, že některé týmy nahřály pneumatiky v termoobalech přes přípustné hodnoty. Pirelli uvažuje o prosazení nařízení, aby byl stanoven maximální limit absolvovaných kilometrů na určité pneumatice dané směsi, který by nesměl být překročen pod hrozbou penalizace. Obdobný návrh padl už v roce 2013, ale nebyl přijat.
"Mluvilo se o tom před několika lety, kdy jsme se pokoušeli o více agresivní přístup a okamžitě na nás byl vyvinut tlak, abychom snížili počet zastávek. To však není nic lehkého a nelze z toho vypustit technický aspekt vozu, těžko někdo postaví vůz vhodný pro určitý počet zastávek. V současnosti by bylo nejlepší se vrátit k původnímu návrhu a říci: nesmíte odjet více než X kol na určitých pneumatikách," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Pirelli nadále tvrdí, že Vettelův problém vznikl v důsledku příliš dlouhého použití středně tvrdých pneumatik v druhé fázi závodu, což Ferrari popírá s odkazem na zkoumání opotřebení ostatních tří pneumatik. Porovnává se ale rovněž stav plášťů u jiných týmů. Objevila se eventualita v podobě ztráty tlaku v pneumatice na voze Ferrari, další teorie hovoří o kombinaci faktorů výjimečných sil působících na vozy v rychlých zatáčkách a dlouhých rovinkách, což bylo zřejmé zejména ze záběrů v závěrečné pasáži Eau Rouge (Le Raidillon).
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.
Rivalové na okruhu v Miami se nemusí obávat, že by lesklá helma Landa Norrise ve tvaru disko koule narušila jejich výhled. Tento extravagantní design je podle jezdce spíše zábavný, než praktický pro závodní účely.
Max Verstappen a Kelly Piquet čekají své první dítě a je možné, že miminko už přišlo na svět. S touto radostnou novinkou se však pojí i otázka, jaké národnosti jejich dítě bude, vzhledem k různým kulturním kořenům obou rodičů.
George Russell hodnotí start sezóny Mercedesu jako příjemné překvapení, ale stále má obavy ohledně závodního tempa. Britský pilot se obává, že problémy z Džiddy by se mohly opakovat i v Miami.
Oscar Piastri se po triumfu v Saúdské Arábii poprvé v kariéře ocitl na čele šampionátu F1 s náskokem deseti bodů. McLaren i Norris působí sebevědomě a jejich forma naznačuje, že letos mohou skutečně zasáhnout do boje o titul.
Yuki Tsunoda se s náročným vozem Red Bull RB21 adaptuje lépe, než se očekávalo, přičemž přiznává, že stále potřebuje více času na poznání jeho limitů. I přesto věří, že bude schopen uspět tam, kde jeho předchůdci Liam Lawson a Sergio Pérez selhali.