Pokračující debaty mezi Pirelli a Ferarri, jakož i celý závodní víkend v Belgii lemovaný dvěma spektakulárními nehodami nutí FIA, aby zaujala jasné stanovisko ohledně používání pneumatik a v nejnutnějším případě sáhla i k příkazům.
Vede ji k tomu snaha, aby Grand Prix Itálie byla maximálně bezpečná a nebyla poznamenána žádnými riziky. Pokud by to bylo nutné, FIA ohledně použití pneumatik bude připravena zasáhnout a "... uložit týmům povinnost použití určitých pneumatik".
Automobilová federace sleduje vývoj pátrání Pirelli a Ferrari po příčinách defektu pravého zadního pláště na Vettelově voze. "Jsme s nimi v úzkém kontaktu, abychom se přesvědčili, že našli příčinu, kterou hledali, a pokud bude nutné něco změnit, tak to udělají. Hodláme prosadit jakékoli předložené návrhy," uvedl mluvčí FIA s dodatkem, že myslí pochopitelně aktivity zaměřené na zvýšení bezpečnosti.
FIA sleduje nastavení sklonu kol, chování pneumatik při různých rychlostech a hodnoty tlaku. Ve Spa byly podle serveru Motorsport.com prováděny přísné prověrky, protože vzniklo důvodné podezření, že některé týmy nahřály pneumatiky v termoobalech přes přípustné hodnoty. Pirelli uvažuje o prosazení nařízení, aby byl stanoven maximální limit absolvovaných kilometrů na určité pneumatice dané směsi, který by nesměl být překročen pod hrozbou penalizace. Obdobný návrh padl už v roce 2013, ale nebyl přijat.
"Mluvilo se o tom před několika lety, kdy jsme se pokoušeli o více agresivní přístup a okamžitě na nás byl vyvinut tlak, abychom snížili počet zastávek. To však není nic lehkého a nelze z toho vypustit technický aspekt vozu, těžko někdo postaví vůz vhodný pro určitý počet zastávek. V současnosti by bylo nejlepší se vrátit k původnímu návrhu a říci: nesmíte odjet více než X kol na určitých pneumatikách," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Pirelli nadále tvrdí, že Vettelův problém vznikl v důsledku příliš dlouhého použití středně tvrdých pneumatik v druhé fázi závodu, což Ferrari popírá s odkazem na zkoumání opotřebení ostatních tří pneumatik. Porovnává se ale rovněž stav plášťů u jiných týmů. Objevila se eventualita v podobě ztráty tlaku v pneumatice na voze Ferrari, další teorie hovoří o kombinaci faktorů výjimečných sil působících na vozy v rychlých zatáčkách a dlouhých rovinkách, což bylo zřejmé zejména ze záběrů v závěrečné pasáži Eau Rouge (Le Raidillon).
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.
Yuki Tsunoda sice dojel v Maďarsku až sedmnáctý, přesto víkend hodnotil pozitivně. I bez bodů cítil, že udělal krok vpřed a získal cenné poznatky o voze.
George Russell si po Velké ceně Maďarska vystřelil z jezdců McLarenu kvůli momentu, který je v závodě polekal. Mercedes jeho vtípek podpořil na sociálních sítích.
Bernie Ecclestone se domnívá, že Lewis Hamilton by ve Formuli 1 dál pokračovat neměl a tvrdí, že měl odejít už dávno. Podle něj Brit „klame sám sebe“ a jeho čas na vrcholu už pominul.
Šéf Sauberu Jonathan Wheatley ocenil vyspělost a pracovní morálku Gabriela Bortoleta po jeho dosud nejlepším výsledku ve Formuli 1. Podle něj brazilský nováček ukazuje, že má potenciál růst v každém závodě.
Po těžkém víkendu v Maďarsku Lewis Hamilton přislíbil, že se po letní přestávce vrátí silnější. Sedminásobný šampion tak naznačil, že boj rozhodně nevzdává.