Výbuch nadšení, sklenky šampaňského a úsměvy, obvyklý kolorit v pit-lane poté, co pilot týmu dosáhl místa na stupních vítězů. V zákulisí to však stále vře a situace Lotusu není vůbec růžová. Prakticky každá hodina má téměř detektivní nádech.
Třetí místo Romaina Grosjeana do celé záležitosti příliš velké světlo nevneslo. Podle švýcarského deníku Blick vybavení týmu se sídlem v Enstone nadále zůstává ve Spa pod dohledem soudních exekutorů. Jde o důsledek soudní žaloby ze strany Charlese Pica, který jako kompenzaci za nedodržení smlouvy ohledně testovacích jízd požaduje vypořádání ve výši 750 000 eur.
Britské deníky mapují snahy vedení týmu o řešení situace, protože náměstek týmu Federico Gastaldi ihned po skončení belgické Grand Prix odjel do Británie s cílem najít východisko z nemilé situace. Podle deníku The Telegraph společně s majitelem Gerardem Lopezem kontaktují další osoby s cílem dosáhnout s právníky Charlese Pica dohody. To potvrzuje i korespondent novin The Times Kevin Eason: "V pondělí jednali manažeři Lotusu s právními zástupci francouzského pilota; je jisté, že čelí požadavkům na finanční vyrovnání."
Romain Grosjean se domnívá, že situaci v týmu by značně vylepšila dohoda mezi Renaultem a Genii Group o prodeji týmu. "Pro tým to není vůbec jednoduché. Už v Maďarsku jsem říkal, že pokud se chystá prodej stáje, stávající majitelé do ní nebudou investovat. Proto se nacházíme ve složité pozici, ale pokud dojde k převzetí ze strany Renaultu - a já držím palce, aby ten krok vyšel - může to být úžasný příběh s dobrým koncem."
Jenže minimálně do září musí Grosjean a jeho týmoví souputníci čekat. Alain Prost jako emisar Renaultu uvedl právě tento termín za okamžik definitivního rozhodnutí. Ve hře se totiž objevila i možnost zaměřit se na tým Force India. "Dokončujeme analýzu situace, nemůžeme nic přehlédnout. Možná je doba našeho rozhodnutí poněkud opožděná, ale počkejme do září. Situace se mění každou minotou, takže teď nejde učinit žádné prohlášení kromě tohoto termínu. Je třeba ještě pár dní počkat," sdělil Prost stanici Canal+.
V zákulisí se tvrdí, že jedním z důvodů pro pozdější dobu rozhodnutí je jednání Renaultu s Red Bullem. Jak bylo již uvedeno, rakouská stáj chce předčasně vypovědět smlouvu na dodávku motorů a spojit se s Mercedesem. Podle španělského deníku AS Renault po Red Bullu žádá dodržení kontraktu nebo finanční náhradu za jeho nedodržení ve výši 40 milionů eur. A to by nebyla jediná finanční zátěž - dalších cca 80 milionů stejně měny by požadoval titulní sponzor Infitini, výrobce luxusních vozů, který spadá do portfolia společenství Renault-Nissan.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.