Výbuch nadšení, sklenky šampaňského a úsměvy, obvyklý kolorit v pit-lane poté, co pilot týmu dosáhl místa na stupních vítězů. V zákulisí to však stále vře a situace Lotusu není vůbec růžová. Prakticky každá hodina má téměř detektivní nádech.
Třetí místo Romaina Grosjeana do celé záležitosti příliš velké světlo nevneslo. Podle švýcarského deníku Blick vybavení týmu se sídlem v Enstone nadále zůstává ve Spa pod dohledem soudních exekutorů. Jde o důsledek soudní žaloby ze strany Charlese Pica, který jako kompenzaci za nedodržení smlouvy ohledně testovacích jízd požaduje vypořádání ve výši 750 000 eur.
Britské deníky mapují snahy vedení týmu o řešení situace, protože náměstek týmu Federico Gastaldi ihned po skončení belgické Grand Prix odjel do Británie s cílem najít východisko z nemilé situace. Podle deníku The Telegraph společně s majitelem Gerardem Lopezem kontaktují další osoby s cílem dosáhnout s právníky Charlese Pica dohody. To potvrzuje i korespondent novin The Times Kevin Eason: "V pondělí jednali manažeři Lotusu s právními zástupci francouzského pilota; je jisté, že čelí požadavkům na finanční vyrovnání."
Romain Grosjean se domnívá, že situaci v týmu by značně vylepšila dohoda mezi Renaultem a Genii Group o prodeji týmu. "Pro tým to není vůbec jednoduché. Už v Maďarsku jsem říkal, že pokud se chystá prodej stáje, stávající majitelé do ní nebudou investovat. Proto se nacházíme ve složité pozici, ale pokud dojde k převzetí ze strany Renaultu - a já držím palce, aby ten krok vyšel - může to být úžasný příběh s dobrým koncem."
Jenže minimálně do září musí Grosjean a jeho týmoví souputníci čekat. Alain Prost jako emisar Renaultu uvedl právě tento termín za okamžik definitivního rozhodnutí. Ve hře se totiž objevila i možnost zaměřit se na tým Force India. "Dokončujeme analýzu situace, nemůžeme nic přehlédnout. Možná je doba našeho rozhodnutí poněkud opožděná, ale počkejme do září. Situace se mění každou minotou, takže teď nejde učinit žádné prohlášení kromě tohoto termínu. Je třeba ještě pár dní počkat," sdělil Prost stanici Canal+.
V zákulisí se tvrdí, že jedním z důvodů pro pozdější dobu rozhodnutí je jednání Renaultu s Red Bullem. Jak bylo již uvedeno, rakouská stáj chce předčasně vypovědět smlouvu na dodávku motorů a spojit se s Mercedesem. Podle španělského deníku AS Renault po Red Bullu žádá dodržení kontraktu nebo finanční náhradu za jeho nedodržení ve výši 40 milionů eur. A to by nebyla jediná finanční zátěž - dalších cca 80 milionů stejně měny by požadoval titulní sponzor Infitini, výrobce luxusních vozů, který spadá do portfolia společenství Renault-Nissan.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.