Výbuch nadšení, sklenky šampaňského a úsměvy, obvyklý kolorit v pit-lane poté, co pilot týmu dosáhl místa na stupních vítězů. V zákulisí to však stále vře a situace Lotusu není vůbec růžová. Prakticky každá hodina má téměř detektivní nádech.
Třetí místo Romaina Grosjeana do celé záležitosti příliš velké světlo nevneslo. Podle švýcarského deníku Blick vybavení týmu se sídlem v Enstone nadále zůstává ve Spa pod dohledem soudních exekutorů. Jde o důsledek soudní žaloby ze strany Charlese Pica, který jako kompenzaci za nedodržení smlouvy ohledně testovacích jízd požaduje vypořádání ve výši 750 000 eur.
Britské deníky mapují snahy vedení týmu o řešení situace, protože náměstek týmu Federico Gastaldi ihned po skončení belgické Grand Prix odjel do Británie s cílem najít východisko z nemilé situace. Podle deníku The Telegraph společně s majitelem Gerardem Lopezem kontaktují další osoby s cílem dosáhnout s právníky Charlese Pica dohody. To potvrzuje i korespondent novin The Times Kevin Eason: "V pondělí jednali manažeři Lotusu s právními zástupci francouzského pilota; je jisté, že čelí požadavkům na finanční vyrovnání."
Romain Grosjean se domnívá, že situaci v týmu by značně vylepšila dohoda mezi Renaultem a Genii Group o prodeji týmu. "Pro tým to není vůbec jednoduché. Už v Maďarsku jsem říkal, že pokud se chystá prodej stáje, stávající majitelé do ní nebudou investovat. Proto se nacházíme ve složité pozici, ale pokud dojde k převzetí ze strany Renaultu - a já držím palce, aby ten krok vyšel - může to být úžasný příběh s dobrým koncem."
Jenže minimálně do září musí Grosjean a jeho týmoví souputníci čekat. Alain Prost jako emisar Renaultu uvedl právě tento termín za okamžik definitivního rozhodnutí. Ve hře se totiž objevila i možnost zaměřit se na tým Force India. "Dokončujeme analýzu situace, nemůžeme nic přehlédnout. Možná je doba našeho rozhodnutí poněkud opožděná, ale počkejme do září. Situace se mění každou minotou, takže teď nejde učinit žádné prohlášení kromě tohoto termínu. Je třeba ještě pár dní počkat," sdělil Prost stanici Canal+.
V zákulisí se tvrdí, že jedním z důvodů pro pozdější dobu rozhodnutí je jednání Renaultu s Red Bullem. Jak bylo již uvedeno, rakouská stáj chce předčasně vypovědět smlouvu na dodávku motorů a spojit se s Mercedesem. Podle španělského deníku AS Renault po Red Bullu žádá dodržení kontraktu nebo finanční náhradu za jeho nedodržení ve výši 40 milionů eur. A to by nebyla jediná finanční zátěž - dalších cca 80 milionů stejně měny by požadoval titulní sponzor Infitini, výrobce luxusních vozů, který spadá do portfolia společenství Renault-Nissan.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.