Emoce a prohlášení, útoky a vyjádření mající zmírnit jejich dopad - tak se v posledních hodinách vyvíjel vztah mezi Ferrari a Pirelli. Teď by mělo dojít k výměně vavřínových věnců na důkaz usmíření. Alespoň tak si to oba subjekty představují.
Od chvíle, kdy se při nájezdu na Kemmel Straight v belgickém Spa roztrhla Vettelovi pravá zadní pneumatika, byla nálada mezi italskou stájí a italským dodavatelem pneumatik na explozivní úrovni - nejen díky Vettelovu emociálnímu výlevu. Zástupci obou stran se nyní pokusí vplout do klidných vod, které před závodem na Monze potřebují. Proto se mají ještě před závodem na italské půdě sejít Maurizio Arrivabene a James Allison za Ferrari plus Paul Hembery za Pirelli v areálu Královského okruhu, aby ulámali hroty napjaté atmosféry.
Hembery uvedl, že Vettelův výbuch hněvu chápe, když se místo stupňů vítězů doplížil do depa mimo bodované pořadí, ale nadále odmítá nést za incident odpovědnost. "Vždycky jsme to my, kdo vypadá jako hlupák. Inženýři nadále ženou auta až samotný limit a děje se tak na úkor pneumatik. Musíme nyní zvážit, zda pro každou sadu nestanovíme maximální počet kol ohledně jejího použití," uvedl Hembery.
Za Pirelli prohlásil, že chce udělat maximum proto, aby se ve vztahu k Ferrari "vyčistil vzduch" a situace se uklidnila. "Vždy jsme s Ferrari vycházeli dobře a stejných kvalit byla i vzájemná spolupráce. Takže si chceme sednout k jednomu stolu a hledat řešení," potvrdil Hembery následné setkání.
Ferrari už krátce po závodu ve Spa prostřednictvím Maurizia Arrivabeneho uvedl, že provede vlastní šetření. Podle něj Ferrari nemá zájem prohlubovat spor s Pirelli, jde jim jen o objasnění celého incidentu. "To je jeden z důvodů, proč se na Monze chceme ještě před závodem setkat, nejde nám o to se hádat, ale vyměnit si zkušenosti a najít východisko," dodává Arrivabene.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.