Emoce a prohlášení, útoky a vyjádření mající zmírnit jejich dopad - tak se v posledních hodinách vyvíjel vztah mezi Ferrari a Pirelli. Teď by mělo dojít k výměně vavřínových věnců na důkaz usmíření. Alespoň tak si to oba subjekty představují.
Od chvíle, kdy se při nájezdu na Kemmel Straight v belgickém Spa roztrhla Vettelovi pravá zadní pneumatika, byla nálada mezi italskou stájí a italským dodavatelem pneumatik na explozivní úrovni - nejen díky Vettelovu emociálnímu výlevu. Zástupci obou stran se nyní pokusí vplout do klidných vod, které před závodem na Monze potřebují. Proto se mají ještě před závodem na italské půdě sejít Maurizio Arrivabene a James Allison za Ferrari plus Paul Hembery za Pirelli v areálu Královského okruhu, aby ulámali hroty napjaté atmosféry.
Hembery uvedl, že Vettelův výbuch hněvu chápe, když se místo stupňů vítězů doplížil do depa mimo bodované pořadí, ale nadále odmítá nést za incident odpovědnost. "Vždycky jsme to my, kdo vypadá jako hlupák. Inženýři nadále ženou auta až samotný limit a děje se tak na úkor pneumatik. Musíme nyní zvážit, zda pro každou sadu nestanovíme maximální počet kol ohledně jejího použití," uvedl Hembery.
Za Pirelli prohlásil, že chce udělat maximum proto, aby se ve vztahu k Ferrari "vyčistil vzduch" a situace se uklidnila. "Vždy jsme s Ferrari vycházeli dobře a stejných kvalit byla i vzájemná spolupráce. Takže si chceme sednout k jednomu stolu a hledat řešení," potvrdil Hembery následné setkání.
Ferrari už krátce po závodu ve Spa prostřednictvím Maurizia Arrivabeneho uvedl, že provede vlastní šetření. Podle něj Ferrari nemá zájem prohlubovat spor s Pirelli, jde jim jen o objasnění celého incidentu. "To je jeden z důvodů, proč se na Monze chceme ještě před závodem setkat, nejde nám o to se hádat, ale vyměnit si zkušenosti a najít východisko," dodává Arrivabene.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.