Emoce a prohlášení, útoky a vyjádření mající zmírnit jejich dopad - tak se v posledních hodinách vyvíjel vztah mezi Ferrari a Pirelli. Teď by mělo dojít k výměně vavřínových věnců na důkaz usmíření. Alespoň tak si to oba subjekty představují.
Od chvíle, kdy se při nájezdu na Kemmel Straight v belgickém Spa roztrhla Vettelovi pravá zadní pneumatika, byla nálada mezi italskou stájí a italským dodavatelem pneumatik na explozivní úrovni - nejen díky Vettelovu emociálnímu výlevu. Zástupci obou stran se nyní pokusí vplout do klidných vod, které před závodem na Monze potřebují. Proto se mají ještě před závodem na italské půdě sejít Maurizio Arrivabene a James Allison za Ferrari plus Paul Hembery za Pirelli v areálu Královského okruhu, aby ulámali hroty napjaté atmosféry.
Hembery uvedl, že Vettelův výbuch hněvu chápe, když se místo stupňů vítězů doplížil do depa mimo bodované pořadí, ale nadále odmítá nést za incident odpovědnost. "Vždycky jsme to my, kdo vypadá jako hlupák. Inženýři nadále ženou auta až samotný limit a děje se tak na úkor pneumatik. Musíme nyní zvážit, zda pro každou sadu nestanovíme maximální počet kol ohledně jejího použití," uvedl Hembery.
Za Pirelli prohlásil, že chce udělat maximum proto, aby se ve vztahu k Ferrari "vyčistil vzduch" a situace se uklidnila. "Vždy jsme s Ferrari vycházeli dobře a stejných kvalit byla i vzájemná spolupráce. Takže si chceme sednout k jednomu stolu a hledat řešení," potvrdil Hembery následné setkání.
Ferrari už krátce po závodu ve Spa prostřednictvím Maurizia Arrivabeneho uvedl, že provede vlastní šetření. Podle něj Ferrari nemá zájem prohlubovat spor s Pirelli, jde jim jen o objasnění celého incidentu. "To je jeden z důvodů, proč se na Monze chceme ještě před závodem setkat, nejde nám o to se hádat, ale vyměnit si zkušenosti a najít východisko," dodává Arrivabene.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.