Oběma pilotům rakouské stáje bylo řečeno, aby počítali s penalizací na startu v Grand Prix Itálie. Důvodem je konec předpokládané životnosti motorů, proto Red Bull hodlá strategicky nasadit nové motory na takovém okruhu, kde nemá šanci se výrazněji prosadit.
Daniel Ricciardo a Daniil Kvjat tak pojedou s novými motory už na Monze, což pro ně bude znamenat posun zpět na startovním roštu v závislosti na tom, kolik nových komponentů na své pohonné jednotce použijí.
Christian Horner tuto variantu potvrdil: "S přihlédnutím na počet závodů, které jsme nedokončili, jsem si téměř jistý, že osadíme nové motory do obou vozů. Je to nevyhnutelné, proto volíme Monzu, která je ze strategického hlediska nejpřijatelnější. Nechceme jet se starými motory do Singapuru, kde máme obrovskou šanci na vynikající výsledek."
Renault plánuje novou specifikaci motoru pro Red Bull do Grand Prix Ruska, což bude znamenat další penalizaci. I tady se dá předpokládat podobný scénář, aby měl tým větší zásobu pohonných jednotek do závěru sezóny.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.