Rosbergův a hlavně Vettelův defekt pneumatiky v rámci závodního víkendu ve Spa rozpoutal velkou debatu, kdo je na vině - zda Ferrari svou extrémní strategií nebo Pirelli, které není schopno poskytnout pilotům bezpečnou pneumatiku.
Výpadů se vyměnilo už velké množství - Vettel například osobně v paddocku vyhledal šéfa Pirelli Paula Hemberyho, aby mu sdělil: "Vaše pneumatiky jsou extrémně nebezpečné." Hembery na to reagoval prohlášením tisku: "Chápu Sebastianovu frustraci, ale Ferrari riskovalo a nevyšlo mu to."
Maurizio Arrivabene popřel, že by šlo o nepřiměřené zatížení pneumatik: "Proč tu vůbec máme inženýry od Pirelli? Určitě ne proto, aby si žvýkali žvýkačku a koukali kolem, nýbrž aby monitorovali každou trať. A varování z jejich strany bylo nulové. Mohu vám ukázat oficiální zprávu," tvrdí šéf Ferrari.
Obhajobu nachází Pirelli u Mercedesu, zvláště veterán Niki Lauda, trojnásobný mistr světa, se italské stáje zastal: "Ferrari by si nemělo stěžovat, pokud jejich riskantní strategie nevyjde. To, co Vettel řekl o dodavatelích pneumatik není správné, já bych ho od žádného z našich pilotů také nepřijal."
K jeho slovům se připojuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "Je jasné, že když Ferrariho pokus nevyšel, je Vettel naštvaný. Ale bylo to jejich rozhodnutí. My si vzali z pátečního defektu Rosberga ponaučení a dokonce jsme zvažovali třetí zastávku. Proto musím Pirelli bránit."
S Laudou souhlasí i bývalý pilot F1 a televizní expert Christian Danner. "V podstatě má Niki stoprocentní pravdu. V motoristickém sportu to tak chodí, když jedete na limitu, může to pro vás skončit špatně."
Nico Rosberg však natolik vstřícný k Pirelli nebyl, i když se vyjadřoval hodně diplomaticky. O jeho návrhu jsme psali zde. Dalším, kdo se kriticky vyjádřil na adresu pneumatikářské firmy, byl inženýr Lotusu Alan Permane: "Pokud někdo deklaruje, že pneumatika vydrží 40 kol, pak by neměla selhat už po osmadvaceti."
Každá taková záležitost vždy spustí velké množství dohadů, názorů, spekulací či zaručených zpráv. Jisté je, že debata ohledně selhání pneumatik na Rosbergově a Vettelově voze rozhodně kredit Pirelli neposílí, což ho v probíhajícím konkurenčním boji s Michelinem zcela určitě nepotěší.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.