Rosbergův a hlavně Vettelův defekt pneumatiky v rámci závodního víkendu ve Spa rozpoutal velkou debatu, kdo je na vině - zda Ferrari svou extrémní strategií nebo Pirelli, které není schopno poskytnout pilotům bezpečnou pneumatiku.
Výpadů se vyměnilo už velké množství - Vettel například osobně v paddocku vyhledal šéfa Pirelli Paula Hemberyho, aby mu sdělil: "Vaše pneumatiky jsou extrémně nebezpečné." Hembery na to reagoval prohlášením tisku: "Chápu Sebastianovu frustraci, ale Ferrari riskovalo a nevyšlo mu to."
Maurizio Arrivabene popřel, že by šlo o nepřiměřené zatížení pneumatik: "Proč tu vůbec máme inženýry od Pirelli? Určitě ne proto, aby si žvýkali žvýkačku a koukali kolem, nýbrž aby monitorovali každou trať. A varování z jejich strany bylo nulové. Mohu vám ukázat oficiální zprávu," tvrdí šéf Ferrari.
Obhajobu nachází Pirelli u Mercedesu, zvláště veterán Niki Lauda, trojnásobný mistr světa, se italské stáje zastal: "Ferrari by si nemělo stěžovat, pokud jejich riskantní strategie nevyjde. To, co Vettel řekl o dodavatelích pneumatik není správné, já bych ho od žádného z našich pilotů také nepřijal."
K jeho slovům se připojuje i šéf Mercedesu Toto Wolff: "Je jasné, že když Ferrariho pokus nevyšel, je Vettel naštvaný. Ale bylo to jejich rozhodnutí. My si vzali z pátečního defektu Rosberga ponaučení a dokonce jsme zvažovali třetí zastávku. Proto musím Pirelli bránit."
S Laudou souhlasí i bývalý pilot F1 a televizní expert Christian Danner. "V podstatě má Niki stoprocentní pravdu. V motoristickém sportu to tak chodí, když jedete na limitu, může to pro vás skončit špatně."
Nico Rosberg však natolik vstřícný k Pirelli nebyl, i když se vyjadřoval hodně diplomaticky. O jeho návrhu jsme psali zde. Dalším, kdo se kriticky vyjádřil na adresu pneumatikářské firmy, byl inženýr Lotusu Alan Permane: "Pokud někdo deklaruje, že pneumatika vydrží 40 kol, pak by neměla selhat už po osmadvaceti."
Každá taková záležitost vždy spustí velké množství dohadů, názorů, spekulací či zaručených zpráv. Jisté je, že debata ohledně selhání pneumatik na Rosbergově a Vettelově voze rozhodně kredit Pirelli neposílí, což ho v probíhajícím konkurenčním boji s Michelinem zcela určitě nepotěší.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.