Po Singapuru a částečně Abu Dhabí může rodinu závodů pod umělým osvětlením rozšířit i Grand Prix Ruska pořádaná v olympijském komplexu v Soči. Pořadatelé by v nejlepším případě byli schopni realizovat tuto myšlenku v dvouletém horizontu.
Ještě před měsícem se spekulovalo, zda Grand Prix Ruska nepostihne osud závodů s krátkou historií, nyní promotér Sergej Vorobjov sebevědomě prohlašuje, že už v roce 2017 by se v Soči mohl jet "noční" závod. Podle jeho tvrzení v rámci Grand Prix Belgie jednal o této možnosti s Bernie Ecclestonem a ten připustil, že navrhovaný termín není utopií.
"Pravda, ročník 2017 je optimistickým scénářem, možná se to podaří až v roce 2018 nebo 2019, ale jsem si jist, že 11. října letošního roku (tedy v den, kdy se pořádá Grand Prix Ruska) už budeme mít o našich plánech mnohem větší počet detailních informací," vysvětluje Vorobjov.
Podle jeho svědectví vzešla iniciativa od samotného bosse F1: "Pan Ecclestone si prohlédl olympijský park z vrtulníku a výhled ho velice zaujal. Takže to byl on, kdo vyjádřil návrh, že by se v Rusku mohlo jet v noci. Tato myšlenka se zamlouvá i nám, takže si necháme udělat finanční rozvahu," nezapomíná Vorobjov na značné náklady spojené s důkladným osvětlením celé trati.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.