Jak se čekalo, po nedělním závodě se v boxu Lotusu objevili exekutoři a stáj místo bujarých oslav třetího místa Romaina Grosjeana musela čelit dalším nepříjemnostem, kterých je letos už opravdu víc než dost.
O sporu pilota Charlese Pica s týmem Lotus jsme již na stránkách F1NEWS.cz informovali (více zde). Francouz má k dispozici příkaz, díky němuž exekutoři zabavili zařízení týmu včetně vozů.
Náměstek týmu Federico Gastaldi odcestoval bezprostředně po závodě zpět na týmovou základnu v Enstone, aby se pokusil co nejdříve najít nějaké přijatelné řešení. Předpokládá se, že Picovi bude nabídnuto finanční vyrovnání, a jakmile budou v novém pracovním týdnu otevřeny úřady a banky, celá záležitost by měla být uzavřena. Příkazy pro exekutory budou odvolány a vozy se vrátí zpět do Enstone.
"Máme zájem na co nejrychlejším řešení. Potřebujeme se vrátit do normálního pracovního týdne a také docenit skvělý výsledek, který jsme v Belgii dosáhli," říká Gastaldi.
Operační ředitel týmu Alan Permane si v rozhovoru pro stanici Sky postěžoval: "Tohle je naše nejhorší finanční sezóna. Musíme vynakládat velké úsilí, abychom vůbec měli zajištěnou účast v závodě. Proto je neuvěřitelné, že jsme skončili na stupních vítězů. O zabavení vozů vím, ale jsem přesvědčen, že se to na začátku pracovního týdne vyřeší a nebudeme mít žádné problémy s účastí v Monze."
K situaci se příliš nechtěl vyjadřovat ani Romain Grosjean: "Inženýři, piloti, mechanici - my se zaměřujeme na závodní oblast a o ostatní věci kolem se nestarám. Ostatně já bych je těžko nějak vyřešil. Mým cílem je závodit a na to se chci stoprocentně soustředit. A svými výsledky chci odměnit všechny ty, kteří na nich mají podíl."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.