V pátečním druhém tréninku zažil dvojnásobný vicemistr světa v nájezdu do zatáčky Blanchimont "šokující zážitek", když ho v rychlost přes 300 km/h postihl defekt pravé zadní pneumatiky. Dle jeho názoru musí Pirelli změnit přístup k zajištění bezpečnosti už pro Grand Prix Itálie.
Německý pilot žádá po italském dodavateli pneumatik, aby varování pilota před defektem pneumatiky bylo lepší. Odvolával se rovněž na podobný případ, který potkal už v závodě Sebastiana Vettela. "Tato záležitost se musí řešit, abychom cítíli bezpečněji. Musíme mít dřívější indikaci o možném defektu - alespoň to, pokud nejde v horizontu několika týdnů tento problém kompletně vyřešit. Například kdyby zadní pneumatiky začaly vykazovat náznak nějakého poškození, aktivovaly by se zadní kamery a pilot by byl ze strany týmu varován.
Za čtrnáct dní nás čeká Monza, to je opět okruh, na němž se dosahují vysoké rychlosti, musíme myslet na své bezpečí. Když se podívám na defekt Vettela, měl podobné štěstí jako já o dva dny dříve. Pokud by se něco podobného stalo v Eau Rouge, byl by to velký, přímo obrovský problém. Oba jsme měli štěstí, že jsme nic netrefili." varuje Rosberg.
Nico rovněž odpověděl na otázku, zda si myslí, že rozhodnutí Ferrari a Vettela pokusit se o strategii jedné zastávky, bylo moudré. "Neexistuje žádný důvod, proč to nezkusit, to je jisté," dodal Rosberg.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.