V pátečním druhém tréninku zažil dvojnásobný vicemistr světa v nájezdu do zatáčky Blanchimont "šokující zážitek", když ho v rychlost přes 300 km/h postihl defekt pravé zadní pneumatiky. Dle jeho názoru musí Pirelli změnit přístup k zajištění bezpečnosti už pro Grand Prix Itálie.
Německý pilot žádá po italském dodavateli pneumatik, aby varování pilota před defektem pneumatiky bylo lepší. Odvolával se rovněž na podobný případ, který potkal už v závodě Sebastiana Vettela. "Tato záležitost se musí řešit, abychom cítíli bezpečněji. Musíme mít dřívější indikaci o možném defektu - alespoň to, pokud nejde v horizontu několika týdnů tento problém kompletně vyřešit. Například kdyby zadní pneumatiky začaly vykazovat náznak nějakého poškození, aktivovaly by se zadní kamery a pilot by byl ze strany týmu varován.
Za čtrnáct dní nás čeká Monza, to je opět okruh, na němž se dosahují vysoké rychlosti, musíme myslet na své bezpečí. Když se podívám na defekt Vettela, měl podobné štěstí jako já o dva dny dříve. Pokud by se něco podobného stalo v Eau Rouge, byl by to velký, přímo obrovský problém. Oba jsme měli štěstí, že jsme nic netrefili." varuje Rosberg.
Nico rovněž odpověděl na otázku, zda si myslí, že rozhodnutí Ferrari a Vettela pokusit se o strategii jedné zastávky, bylo moudré. "Neexistuje žádný důvod, proč to nezkusit, to je jisté," dodal Rosberg.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.