Poslední přípravy před ostrým bojem, to je třetí trénink, který má už své neměnné procedury. Na rozdíl od dvou předchozích jízd se tentokrát obešel bez jediného vyvěšení červených vlajek a piloti tak mohli využít celou hodinu.
Jak naznačují místní meteorologové (doufejme, že nepřevzali "úspěšnost" od českých kolegů), čeká nás slunečný závodní víkend a sobota tuto předpověď potvrdila - 18°C naměřeno v ovzduší, pět stupňů navíc na trati, větřík stejné intenzity jako včera, jen vlhkost vzduchu povylezla na 59%. Po včerejší debatě při briefingu pilotů došlo k úpravám obrubníků v zatáčkách La Source, Eau Rouge a především byl pozměněna pasáž Radillon.
Startovní pole začalo na středně tvrdých bílých pneumatikách, ovšem první měřený čas Stevense (1:57,470") mohl být těžko brán jako souměřitelný, mnohem více vypovídající byl průjezd cílovou čarou v podání Maxe Verstappena - 1:51,963". Pak už se časy střídaly, překvapivě se však do čela neposunuly Mercedesy, figurovaly v polovině první desítky a zůstaly tam i přes jisté vylepšování času: Rosberg - 1:50,821", Hamilton 1:50,635". Jejich největšími soupeři vedle Ferrari byly Red Bully, ovšem jejich nejlepší výkony měly jistý háček - jak Ricciardo (1:49,930) tak Kvjat (1:49,980) už je zhruba v první půlhodině zajeli na žlutě označené, tedy měkké směsi.
Diváci dlouho čekali na Buttona a Alonsa, Španěl nakonec na okruhu zajel jediné pomalé kolo a tím jeho představení skončilo. Opět se jezdilo hodně zeširoka, zpomalené záběry velice dobře dokládaly značné překračování bílých čar vymezujících trať, a rovněž to bylo v místech, která jsme už uváděli v prvních dvou trénincích (Radillon, Malmédy, Pouhon a Stavelot). Oblíbeným místem pro exkurze mimo dráhu, ovšem v tomto případě po jezdeckých chybách, byl úsek někdejší Bus Stop těsně před cílovou vlásenkou, vyzkoušeli si to tu Mehri, Grosjean a Kvjat, ale hodně mimo trať se ocitl i Räikkönen - tomu se vůbec nepovedl průjezd zatáčkou Les Fagnes.
Posledních 13 minut tréninku už se neslo v duchu kvalifikační simulace, do níž se ovšem už výrazněji nezapojili jezdci Red Bullu, kteří museli vystačit s dříve zajetými časy. Rosberg a Hamilton vyrazili na trať v několikavteřinovém odstupu a tentokrát vrátil obhájce titulu svému soupeři i s úroky výsledky z předchozích tréninkových bloků - rozdíl byl téměř půlvteřinový. Pokud někdo překvapil, pak Sergio Pérez, který se dokázal vtěsnat před oba piloty rakouské stáje. Na opačném konci zůstalo vše při starém, Alonso, jak bylo řečeno, zůstal bez měřeného času, před Manory figuruje Button, kterého v poslední možné chvíli překonal Grosjean, i když ve výjezdu ze Stavelotu měl hodně problémů s pomalu jedoucím Räikkönenem. Pořádně to neopomněl okomentovat do radiokomunikace.
Už za dvě hodiny vyjedou monoposty naostro, těžko v téhle konstelaci říci, zda došlo k nějakému snížení odstupu. Mercedes a Ferrari jsou v rozestupu jedné vteřiny, ale povzbudivé pro soupeře je, že v první desítce jsou zástupci tří dodavatelů motorů.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.