Třetí trénink ovládl Mercedes, ale tentokrát dominoval Hamilton

Odplata se vším všudy, Hamilton dokázal poslední trénink vyhrát s komfortním náskokem
Odplata se vším všudy, Hamilton dokázal poslední trénink vyhrát s komfortním náskokem, foto: Daimler AG
Robert RoBertino Pavelka 22. srpna 2015 11:50 22. srpna 2015 12:34
Sdílej:

Poslední přípravy před ostrým bojem, to je třetí trénink, který má už své neměnné procedury. Na rozdíl od dvou předchozích jízd se tentokrát obešel bez jediného vyvěšení červených vlajek a piloti tak mohli využít celou hodinu.

Jak naznačují místní meteorologové (doufejme, že nepřevzali "úspěšnost" od českých kolegů), čeká nás slunečný závodní víkend a sobota tuto předpověď potvrdila - 18°C naměřeno v ovzduší, pět stupňů navíc na trati, větřík stejné intenzity jako včera, jen vlhkost vzduchu povylezla na 59%. Po včerejší debatě při briefingu pilotů došlo k úpravám obrubníků v zatáčkách La Source, Eau Rouge a především byl pozměněna pasáž Radillon. 

Startovní pole začalo na středně tvrdých bílých pneumatikách, ovšem první měřený čas Stevense (1:57,470") mohl být těžko brán jako souměřitelný, mnohem více vypovídající byl průjezd cílovou čarou v podání Maxe Verstappena - 1:51,963". Pak už se časy střídaly, překvapivě se však do čela neposunuly Mercedesy, figurovaly v polovině první desítky a zůstaly tam i přes jisté vylepšování času: Rosberg - 1:50,821", Hamilton 1:50,635". Jejich největšími soupeři vedle Ferrari byly Red Bully, ovšem jejich nejlepší výkony měly jistý háček - jak Ricciardo (1:49,930) tak Kvjat (1:49,980) už je zhruba v první půlhodině zajeli na žlutě označené, tedy měkké směsi. 

Diváci dlouho čekali na Buttona a Alonsa, Španěl nakonec na okruhu zajel jediné pomalé kolo a tím jeho představení skončilo. Opět se jezdilo hodně zeširoka, zpomalené záběry velice dobře dokládaly značné překračování bílých čar vymezujících trať, a rovněž to bylo v místech, která jsme už uváděli v prvních dvou trénincích (Radillon, Malmédy, Pouhon a Stavelot). Oblíbeným místem pro exkurze mimo dráhu, ovšem v tomto případě po jezdeckých chybách, byl úsek někdejší Bus Stop těsně před cílovou vlásenkou, vyzkoušeli si to tu Mehri, Grosjean a Kvjat, ale hodně mimo trať se ocitl i Räikkönen - tomu se vůbec nepovedl průjezd zatáčkou Les Fagnes.

Posledních 13 minut tréninku už se neslo v duchu kvalifikační simulace, do níž se ovšem už výrazněji nezapojili jezdci Red Bullu, kteří museli vystačit s dříve zajetými časy. Rosberg a Hamilton vyrazili na trať v několikavteřinovém odstupu a tentokrát vrátil obhájce titulu svému soupeři i s úroky výsledky z předchozích tréninkových bloků - rozdíl byl téměř půlvteřinový. Pokud někdo překvapil, pak Sergio Pérez, který se dokázal vtěsnat před oba piloty rakouské stáje. Na opačném konci zůstalo vše při starém, Alonso, jak bylo řečeno, zůstal bez měřeného času, před Manory figuruje Button, kterého v poslední možné chvíli překonal Grosjean, i když ve výjezdu ze Stavelotu měl hodně problémů s pomalu jedoucím Räikkönenem. Pořádně to neopomněl okomentovat do radiokomunikace.

Už za dvě hodiny vyjedou monoposty naostro, těžko v téhle konstelaci říci, zda došlo k nějakému snížení odstupu. Mercedes a Ferrari jsou v rozestupu jedné vteřiny, ale povzbudivé pro soupeře je, že v první desítce jsou zástupci tří dodavatelů motorů.

Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.