Nebezpečně vypadající indicent Nico Rosberga v druhém tréninku na belgickou Grand Prix rozpoutal lavinu dohadů a přiměl dodavatele pneumatik Pirelli k prověrce pneumatik. Nad startovním polem se totiž vznášel možný dopad nehody, který by mohl ovlivnit i závod.
Pirelli však vydalo prohlášení, podle něhož jsou jeho zástupci přesvědčeni, že k defektu Rosbergovy pravé zadní pneumatiky došlo v důsledku poškození externím zdrojem - nepodařilo se ovšem určit, o jaký by mohlo jít.
Pirelli provedlo v posledních hodinách kontrolu ostatních pneumatik, které byly v průběhu dnešních jízd použity, ale žádný další náznak problémů nebyl lokalizován. Šetření bude pokračovat v průběhu noci, inženýři italské firmy mají v úmyslu prozkoumat celou trať, aby případně mohli identifikovat obrubník nebo jinou možnou příčinu poškození pneumatiky.
"Nemáme jakýkoli důkaz o strukturální vadě pneumatiky," uvedl mluvčí Pirelli. "Podle našeho názoru je stále pravděpodobnější, že její poškození bylo způsobeno vnějším předmětem. Bohužel víme, že je téměř nemožné ho lokalizovat. Provádíme inspekci celé trati, jak tomu už bylo v minulosti, abychom zjistili, zda mohlo jít o poškození způsobené obrubníkem, nějakou kovovou součástí, případně jiným cizím tělesem.
V průběhu druhého tréninku nedošlo na pneumatikách žádného týmu k náznaku nějaké neobvyklé situace. Zítra ráno chceme mít na stole konečný výsledek šetření, proto budeme pracovat celou noc. Znovu ale opakuji, že žádné známky únavy materiálu, poškození nebo zvláštního chování pneumatiky jsme nezjistili."
Během záznamu z druhého tréninku byl odvysílán záběr na zadní pneumatiku Rosbergova vozu, na němž je při jízdě po rovince Kemmel vidět něco připomínající oddělující se vlákno - nelze ovšem vyloučit, že by mohlo jít i o nějaký předmět, který se na plášť namotal.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.
Max Verstappen bude mít novou závodní helmu na závody v Rakousku, Belgii a Nizozemsku. Tyto tři Velké ceny jsou součástí pěti nejbližších závodů v kalendáři F1.
Toto Wolff zavzpomínal na své skromné začátky, kdy jako teenager působil jako instruktor jízdy na Red Bull Ringu. Dnes se na stejném místě vrací jako šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.
Týmy nasadí klíčové technické novinky a zároveň začínají připravovat vozy pro sezonu 2026. Ferrari, Red Bull i Mercedes chystají vylepšení, která mají rozhodnout o jejich šancích ve zbytku roku a naznačit strategické směřování do budoucna.
Formule 1 míří o víkendu na domácí trať Red Bullu do Rakouska. Do Spielbergu přijíždí týmy plné emocí po dramatickém závěru Velké ceny Kanady.
Lawrence Barretto si povídal s Nicem Hülkenbergem o jeho návratu do F1, letošních bodech pro Sauber a budoucnosti s Audi od roku 2026. Německý jezdec věří, že je součástí projektu s velkým potenciálem.
Spekulace o návratu Valtteriho Bottase do F1 v barvách Cadillacu pro rok 2026 zesílily po jeho záhadném příspěvku na sociálních sítích. Finský jezdec aktuálně působí jako rezervní pilot Mercedesu.
Alex Dunne absolvuje svůj debut ve Formuli 1, když nastoupí za McLaren v prvním tréninku na Velkou cenu Rakouska. Pro mladého talentovaného Ira jde o významný krok směrem k možné budoucnosti v F1.
Rakousko bylo dosud důležitým bodem v kariéře Landa Norrise. Velká cena v roce 2025 mu nabídne šanci napravit chybu z kanadského závodu.
Christian Horner popsal, jak byla F1 v jeho začátcích u Red Bullu méně formální a více spontánní. Dnes je podle něj šampionát výrazně profesionálnější a řízený s mnohem větší precizností.
Hungaroring se připravuje na velkou proměnu. Nové zázemí pro týmy, moderní tribuny i podzemní tunely promění legendární okruh v špičkové a moderní místo pro konání Velké ceny. Tato rozsáhlá rekonstrukce přichází právě včas na oslavu 40. ročníku maďarského závodu F1.