Tým se základnou v Enstone to má stále těžší - nehledě na spekulace o jeho další existenci, finanční potíže, které dospěly až k uvalení nucené správy, problémy v Maďarsku, kde málem nedostal k dispozici pneumatiky - mu hrozí další právní postih.
Příčinou je žaloba, kterou u belgického soudu podal bývalý pilot týmu Caterham Charles Pic. Důvodem je skutečnost, že tým přes podepsanou dohodu neposkytl francouzskému pilotovi vůz pro testovací jízdy, což přiznal později i šéf Lotusu Carlos Lopéz. Na základě této akce se ve čtvrtek v podvečer objevili v garáži Lotusu zástupci soudu, ovšem jejich přítomnost nevedla k jakémukoli zabavení nějaké součásti inventáře stáje.
Jednání mezi advokáty obou zmíněných stran budou pokračovat, přičemž zejména zástupci Lotusu doufají, že dojde k dohodě před uplatněním dalších soudních nařízení během víkendu. Může totiž nastat krajní situace, že vozy budou zabaveny a zůstanou i po závodě v belgickém paddocku.
Náměstek šéfa Lotusu Federico Gastaldi vydal pro server Motorsport.com prohlášení: "S předchozím pilotem jsme hodlali pokračovat v rozhovorech, když přišlo toto neočekávané opatření, které nás zastihlo poněkud nepřipravené. Nemůžeme na každou Grand Prix vozit s sebou právníka, takže jsme učinili několik telefonických hovorů, abychom pochopili, oč vlastně protistraně jde. Ohledně našeho závodního víkendu nemám obavy, situace je pod kontrolou a věřím, že celá záležitost bude vyřešena smírně."
Přítomnost exekutorů u Lotusu znamenala, že personál nesměl ve čtvrtek až do pozdního večera u garáže odejít, což ovšem bylo v rozporu s pravidly, podle nichž musí veškerý personál do určitého termínu své boxové stání opustit. Tým proto vysvětloval sportovním komisařům, že by případ měl být posuzován nikoli podle sportovních řádů, protože jejich pobyt v boxech se netýkal žádných technických úprav jakéhokoli monopostu.
FIA proto také následně vydala prohlášení, z něhož vyplývá, že v průběhu Grand Prix Belgie nehrozí v tomto případě Lotusu žádný trest: "Incident nebude posuzován jako nerespektování článku 30.19 sportovního řádu, neboť jeho podstata nevedla k jeho porušení. Důvodem pro takové rozhodnutí je fakt, že nešlo o záležitost sportovní nebo technické povahy spojenou s pracovními úkony prováděnými příslušníky týmu na voze."
Historie zná podobný případ - při Grand Prix Německa 1976 zabavili zástupci soudu pro oblast Koblenz vozy týmu Brabham-RAM, protože jeho šéf John McDonald porušil smlouvu s pilotem Lorisem Kesselem a odmítl mu poskytnout vůz. O rok později v depu holandského Zandvoortu byl dokonce McDonald na základě žaloby podané přes Interpol zatčen.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.