Tým se základnou v Enstone to má stále těžší - nehledě na spekulace o jeho další existenci, finanční potíže, které dospěly až k uvalení nucené správy, problémy v Maďarsku, kde málem nedostal k dispozici pneumatiky - mu hrozí další právní postih.
Příčinou je žaloba, kterou u belgického soudu podal bývalý pilot týmu Caterham Charles Pic. Důvodem je skutečnost, že tým přes podepsanou dohodu neposkytl francouzskému pilotovi vůz pro testovací jízdy, což přiznal později i šéf Lotusu Carlos Lopéz. Na základě této akce se ve čtvrtek v podvečer objevili v garáži Lotusu zástupci soudu, ovšem jejich přítomnost nevedla k jakémukoli zabavení nějaké součásti inventáře stáje.
Jednání mezi advokáty obou zmíněných stran budou pokračovat, přičemž zejména zástupci Lotusu doufají, že dojde k dohodě před uplatněním dalších soudních nařízení během víkendu. Může totiž nastat krajní situace, že vozy budou zabaveny a zůstanou i po závodě v belgickém paddocku.
Náměstek šéfa Lotusu Federico Gastaldi vydal pro server Motorsport.com prohlášení: "S předchozím pilotem jsme hodlali pokračovat v rozhovorech, když přišlo toto neočekávané opatření, které nás zastihlo poněkud nepřipravené. Nemůžeme na každou Grand Prix vozit s sebou právníka, takže jsme učinili několik telefonických hovorů, abychom pochopili, oč vlastně protistraně jde. Ohledně našeho závodního víkendu nemám obavy, situace je pod kontrolou a věřím, že celá záležitost bude vyřešena smírně."
Přítomnost exekutorů u Lotusu znamenala, že personál nesměl ve čtvrtek až do pozdního večera u garáže odejít, což ovšem bylo v rozporu s pravidly, podle nichž musí veškerý personál do určitého termínu své boxové stání opustit. Tým proto vysvětloval sportovním komisařům, že by případ měl být posuzován nikoli podle sportovních řádů, protože jejich pobyt v boxech se netýkal žádných technických úprav jakéhokoli monopostu.
FIA proto také následně vydala prohlášení, z něhož vyplývá, že v průběhu Grand Prix Belgie nehrozí v tomto případě Lotusu žádný trest: "Incident nebude posuzován jako nerespektování článku 30.19 sportovního řádu, neboť jeho podstata nevedla k jeho porušení. Důvodem pro takové rozhodnutí je fakt, že nešlo o záležitost sportovní nebo technické povahy spojenou s pracovními úkony prováděnými příslušníky týmu na voze."
Historie zná podobný případ - při Grand Prix Německa 1976 zabavili zástupci soudu pro oblast Koblenz vozy týmu Brabham-RAM, protože jeho šéf John McDonald porušil smlouvu s pilotem Lorisem Kesselem a odmítl mu poskytnout vůz. O rok později v depu holandského Zandvoortu byl dokonce McDonald na základě žaloby podané přes Interpol zatčen.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.