Tým se základnou v Enstone to má stále těžší - nehledě na spekulace o jeho další existenci, finanční potíže, které dospěly až k uvalení nucené správy, problémy v Maďarsku, kde málem nedostal k dispozici pneumatiky - mu hrozí další právní postih.
Příčinou je žaloba, kterou u belgického soudu podal bývalý pilot týmu Caterham Charles Pic. Důvodem je skutečnost, že tým přes podepsanou dohodu neposkytl francouzskému pilotovi vůz pro testovací jízdy, což přiznal později i šéf Lotusu Carlos Lopéz. Na základě této akce se ve čtvrtek v podvečer objevili v garáži Lotusu zástupci soudu, ovšem jejich přítomnost nevedla k jakémukoli zabavení nějaké součásti inventáře stáje.
Jednání mezi advokáty obou zmíněných stran budou pokračovat, přičemž zejména zástupci Lotusu doufají, že dojde k dohodě před uplatněním dalších soudních nařízení během víkendu. Může totiž nastat krajní situace, že vozy budou zabaveny a zůstanou i po závodě v belgickém paddocku.
Náměstek šéfa Lotusu Federico Gastaldi vydal pro server Motorsport.com prohlášení: "S předchozím pilotem jsme hodlali pokračovat v rozhovorech, když přišlo toto neočekávané opatření, které nás zastihlo poněkud nepřipravené. Nemůžeme na každou Grand Prix vozit s sebou právníka, takže jsme učinili několik telefonických hovorů, abychom pochopili, oč vlastně protistraně jde. Ohledně našeho závodního víkendu nemám obavy, situace je pod kontrolou a věřím, že celá záležitost bude vyřešena smírně."
Přítomnost exekutorů u Lotusu znamenala, že personál nesměl ve čtvrtek až do pozdního večera u garáže odejít, což ovšem bylo v rozporu s pravidly, podle nichž musí veškerý personál do určitého termínu své boxové stání opustit. Tým proto vysvětloval sportovním komisařům, že by případ měl být posuzován nikoli podle sportovních řádů, protože jejich pobyt v boxech se netýkal žádných technických úprav jakéhokoli monopostu.
FIA proto také následně vydala prohlášení, z něhož vyplývá, že v průběhu Grand Prix Belgie nehrozí v tomto případě Lotusu žádný trest: "Incident nebude posuzován jako nerespektování článku 30.19 sportovního řádu, neboť jeho podstata nevedla k jeho porušení. Důvodem pro takové rozhodnutí je fakt, že nešlo o záležitost sportovní nebo technické povahy spojenou s pracovními úkony prováděnými příslušníky týmu na voze."
Historie zná podobný případ - při Grand Prix Německa 1976 zabavili zástupci soudu pro oblast Koblenz vozy týmu Brabham-RAM, protože jeho šéf John McDonald porušil smlouvu s pilotem Lorisem Kesselem a odmítl mu poskytnout vůz. O rok později v depu holandského Zandvoortu byl dokonce McDonald na základě žaloby podané přes Interpol zatčen.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.