Jakákoli penalizace je vždy věcí nepříjemnou - v průběhu prvního dne v rámci Grand Prix Belgie padly hned dvě pokuty, ale svou povahou se značně lišily. A to ještě nepočítáme už dříve známou skutečnost týkající se týmu McLaren.
Prvním hříšníkem je pilot Red Bullu Daniil Kvjat, který během druhého tréninku při výjezdu z boxového stání vážně ohrozil přijíždějícího Felipe Nasra na sauberu. V popisu incidentu je uvedeno: "Vůz se startovním číslem 26 (Kvjat) byl vyslán na trať před přibližující se vůz číslo 12 (Nasr). Pilot nevěnoval dění v boxech dostatečnou pozornost."
Rus byl pokutován částkou 10 000 €, která jde pochopitelně na vrub týmu. Pro Daniila jde už o druhé provinění, v tréninku na Grand Prix Rakouska si vysloužil od traťových komisařů napomenutí za nerespektování vymezeného prostoru ke vjezdu do boxů.
Pokud by se Daniil dopustil nějakého dalšího vážného přestupku, čeká ho penalizace 10 míst na startu, která se uděluje za tři prohřešky během jedné sezóny. V zájmu spravedlnosti ale přiznejme, že na incidentu nesl velký podíl člen týmu, který Kvjatovi signalizoval, zda má volnou uličku.
Uvedené penalizaci, tedy přesun na startovním roštu, se ale nevyhne pilot stáje Toro Rosso Max Verstappen. Do pátečních jízd nastoupil s pátou pohonnou jednotkou Renault, ale před zítřejším třetím tréninkem bude motor na jeho monopostu vyměněn. Protože jde o šestý agregát v sezóně, Verstappen se posune na startu o deset míst vzad.
Na konci startovního roštu bezpečně zakotví duo McLarenu díky změnám na jejich motorech - Button má penalizaci 25 míst, Alonso ještě o pět víc. Důležité pro ně je, že jde o konečné řešení, nebude tedy následovat přenesení trestu do závodního procesu.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.