Jakákoli penalizace je vždy věcí nepříjemnou - v průběhu prvního dne v rámci Grand Prix Belgie padly hned dvě pokuty, ale svou povahou se značně lišily. A to ještě nepočítáme už dříve známou skutečnost týkající se týmu McLaren.
Prvním hříšníkem je pilot Red Bullu Daniil Kvjat, který během druhého tréninku při výjezdu z boxového stání vážně ohrozil přijíždějícího Felipe Nasra na sauberu. V popisu incidentu je uvedeno: "Vůz se startovním číslem 26 (Kvjat) byl vyslán na trať před přibližující se vůz číslo 12 (Nasr). Pilot nevěnoval dění v boxech dostatečnou pozornost."
Rus byl pokutován částkou 10 000 €, která jde pochopitelně na vrub týmu. Pro Daniila jde už o druhé provinění, v tréninku na Grand Prix Rakouska si vysloužil od traťových komisařů napomenutí za nerespektování vymezeného prostoru ke vjezdu do boxů.
Pokud by se Daniil dopustil nějakého dalšího vážného přestupku, čeká ho penalizace 10 míst na startu, která se uděluje za tři prohřešky během jedné sezóny. V zájmu spravedlnosti ale přiznejme, že na incidentu nesl velký podíl člen týmu, který Kvjatovi signalizoval, zda má volnou uličku.
Uvedené penalizaci, tedy přesun na startovním roštu, se ale nevyhne pilot stáje Toro Rosso Max Verstappen. Do pátečních jízd nastoupil s pátou pohonnou jednotkou Renault, ale před zítřejším třetím tréninkem bude motor na jeho monopostu vyměněn. Protože jde o šestý agregát v sezóně, Verstappen se posune na startu o deset míst vzad.
Na konci startovního roštu bezpečně zakotví duo McLarenu díky změnám na jejich motorech - Button má penalizaci 25 míst, Alonso ještě o pět víc. Důležité pro ně je, že jde o konečné řešení, nebude tedy následovat přenesení trestu do závodního procesu.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.