Nico Rosberg projíždí zatáčkou Stavelot a blíží se k nájezdu do jedné z nejrychlejších pasáží na okruzích F1 zvané Blanchimont. Před sebou má Vettelovo Ferrari a především Grosjeanův Lotus. Náhle odletují z pravé zadní pneumatiky cáry a Nico se řítí napříč tratí.
Rosbergův vůz se naštěstí nezačal točit, proplachtil v podstatě několikasetmetrový úsek bokem a zastavil se zádí u bariéry, aniž by se něčeho dotkl. "Nevím, co bylo příčinou a zatím o tom nemá smysl spekulovat. Byl to pořádný šok, protože to přišlo zcela znenadání. V rychlosti kolem 309 km/h není vůbec nic příjemného ztratit kontrolu nad vozem. Žádné moje schopnosti to nemohly ovlivnit, měl jsem obrovské štěstí, že jsem zůstal stát před zdí," popisoval nehodu Rosberg.
Až do svého incidentu měl druhý muž průběžného pořadí na kontě nejlepší čas, ten už mu do konce tréninku nikdo nesebral. Zejména také proto, že o čtyři minuty později zavlály znovu červené vlajky, když Ericsson narazil v úseku Pouhon levým bokem do bariéry. Bylo to prakticky téměř stejné místo, kde havaroval v roce 2001 Luciano Burti.
Na otázku, zda se takových nehod obává, Rosberg odvětil: "Nebojím se jich, ale nehody jako ta dnešní do mé důvěry určitě malou jamku vyhloubí." Přes nehodu dokázal Nico najít pozitiva a podělil se o ně s novináři: "Trénink jsme zvládli dobře, víkend pro nás začal na výbornou. Momentálně jsem o krůček před Lewisem, takže pro zítřek mohu dále využívat svého nastavení, zatímco on asi prožívá určitou nejistotu. Za sebe říkám, že lepší začátek jsem si přát nemohl, tedy až na to, co se stalo v Blanchimont," uzavřel své dojmy Rosberg.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.