Nico Rosberg projíždí zatáčkou Stavelot a blíží se k nájezdu do jedné z nejrychlejších pasáží na okruzích F1 zvané Blanchimont. Před sebou má Vettelovo Ferrari a především Grosjeanův Lotus. Náhle odletují z pravé zadní pneumatiky cáry a Nico se řítí napříč tratí.
Rosbergův vůz se naštěstí nezačal točit, proplachtil v podstatě několikasetmetrový úsek bokem a zastavil se zádí u bariéry, aniž by se něčeho dotkl. "Nevím, co bylo příčinou a zatím o tom nemá smysl spekulovat. Byl to pořádný šok, protože to přišlo zcela znenadání. V rychlosti kolem 309 km/h není vůbec nic příjemného ztratit kontrolu nad vozem. Žádné moje schopnosti to nemohly ovlivnit, měl jsem obrovské štěstí, že jsem zůstal stát před zdí," popisoval nehodu Rosberg.
Až do svého incidentu měl druhý muž průběžného pořadí na kontě nejlepší čas, ten už mu do konce tréninku nikdo nesebral. Zejména také proto, že o čtyři minuty později zavlály znovu červené vlajky, když Ericsson narazil v úseku Pouhon levým bokem do bariéry. Bylo to prakticky téměř stejné místo, kde havaroval v roce 2001 Luciano Burti.
Na otázku, zda se takových nehod obává, Rosberg odvětil: "Nebojím se jich, ale nehody jako ta dnešní do mé důvěry určitě malou jamku vyhloubí." Přes nehodu dokázal Nico najít pozitiva a podělil se o ně s novináři: "Trénink jsme zvládli dobře, víkend pro nás začal na výbornou. Momentálně jsem o krůček před Lewisem, takže pro zítřek mohu dále využívat svého nastavení, zatímco on asi prožívá určitou nejistotu. Za sebe říkám, že lepší začátek jsem si přát nemohl, tedy až na to, co se stalo v Blanchimont," uzavřel své dojmy Rosberg.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.