Mercedes stále v čele, ale rovněž s problémy, tak by se dalo lakonicky zhodnotit odpolední představení smečky F1 ve Spa-Francorchamps. Nico Rosberg zaznamenal Pyrrhovo vítězství, protože jeho nejlepší čas byl vykoupen nepříjemným incidentem.
Odpolední hodina a půl začala v neměnných povětrnostních podmínkách, vzduch vykazoval 22°C, trať o čtrnáct stupňů více a vlhkost vzduchu se ustálila na 45%. K tomu vál lehký větřík, takže podmínky víceméně ideální. První začal ukrajovat odpolední porci tréninkových kol Valtteri Bottas, ale záhy ho předjel Sebastian Vettel a stanovil první měřený výsledek (1:52,606"). Celá první půlhodina, kdy se časy pohybovaly kolem hranice 1:52, byla opět ve znamení bíle označených pneumatik.
Nadále se příliš nedbalo na vymezení trati, aktivitou překypoval zejména Verstappen, jehož měli diváci možnost vidět několikrát zcela mimo trať, ať to bylo v úseku Pouhon či Malmédy. Ani jeho týmový kolega nezůstával pozadu. Vettel se pomalu rozehříval a nakonec to byl on, kdo stanovil vůbec nejrychlejší čas na středně tvrdých pneumatikách - hodnotu 1:50,940" už nikdo nedokázal překonat, protože poté začali pilot přezouvat na měkkou směs. Ricciardo a Alonso čekali v boxech téměř dvacet minut, než se poprvé vydali do ardenského pohoří, Maldonado, jehož monopost doznal v prvním tréninku úhony, stál u mechaniků ještě déle.
Drobné incidenty se odehrávaly i v boxech, Nasr se v druhé půlhodině vracel ke své garáži a "dohližitel" Red Bullu mu přímo před nos poslal Daniila Kvjata. Pak už se začala upírat pozornost na časy, iniciativy se kratičce chopil Ericsson, ovšem to bylo jen díky měkké směsi, vzápětí se na čele objevil Rosberg a hned za ním Hamilton. Ostatní piloti se příliš nesnažili, třeba Vettel si dával hodně načas.
Zhruba v polovině celkové délky tréninku přešly týmy na závodní režim, v němž dosahovali piloti zhruba o čtyři až pět vteřin pomalejší časy. Všechno se dramaticky změnilo pětadvacet minut před koncem tréninku. Rosberg v závětří Lotusu najel do táhlé zatáčky Blanchimont, když mu praskla pravá zadní pneumatika. Pozdější záběry ukázaly, že už na rovince Kemmel vykazoval plášť určité poškození, což mohlo být příčinou problémů. Němec ve smyku a v oblacích kouře ze zablokovaných kol proplachtil dvě zatáčky, naštěstí aniž by kolidoval s ochrannými bariérami. Využil pak odtahového vozidla, které přepravovalo jeho vůz do boxů, v krátkém rozhovoru připustil, že nejspíš mohlo jít o defekt pneumatiky.
Po deseti minutách se vydalo kromě pilotů Mercedesu, Bottase a Mehriho celé pole opět na trať, jenže než se mohlo dostat do provozní teploty, zavlály červené vlajky podruhé - po pouhých čtyřech minutách. Tentokrát byl na vině Ericsson a jeho jezdecká chyba. V dvojzatáčce Pouhon si najel na obrubník, který vynesl jeho sauber z dráhy a v tomto případě už následovala rána do bariéry z pneumatik. Pilot oznámil do boxů omluvu a zprávu, že se mu nic nestalo, což se rozhodně nedalo říci o jeho voze.
Startovní pole na posledních pět minut vedly na trať obě ferrari, ale už se nic zásadního nestalo, pokud tedy nepočítáme Ricciardovy značné problémy v Eau Rouge, když musel využít únikového prostoru vedle trati. O definitivní tečku se postaral Grosjean ve chvíli, kdy byl druhý trénink odmávnut šachovnicovou vlajkou, zastavil v Les Fagnes s trucujícím vozem.
Otázkou tedy zůstává, jak mechanici v případech poškozených vozů budou zruční, zejména u Rosberga to může být značná komplikace, přitom Nico za incident vůbec nemohl. Časy hrály ještě menší roli než dopoledne, zvláště poslední nehodami ovlivněná půlhodina zhatila jakoukoli šanci si nějak polepšit.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.