Dlouhá pauza skončila, opět burácejí motory. Na jedné z posledních tratí, které lze nazývat klasickými, se sešli piloti k jedenáctému závodnímu víkendu, kterým rovněž zahájili druhou polovinu šampionátu.
Specifika prvního tréninku, který v mnoha směrech slouží k úvodnímu osahání vozu (a nesmíme zapomenout, že tentokrát si piloti tuto radost museli na téměř celý měsíc odepřít) a tudíž není až tak důležitý z hlediska zajetých časů, spočívá právě ve vyladění vozů do poslední části dvoudenního programu, kterou je pochopitelně sobotní kvalifikace.
Prakticky celé startovní pole vyrazilo za slunečného počasí na středně tvrdých, tedy bíle označených pneumatikách. Od samého počátku bylo zřejmé, že se Mercedes stále ještě může těšit jistému náskoku, ale Red Bull a Ferrari dobrý výsledek z Maďarska pokropil živou vodou a Stříbrným šípům nic zdarma nedarují. Pozorný divák si také nemohl nevšimnout, že piloti takřka bez výjimky mají problémy udržet vozidlo ve vymezené šíři trati, prakticky každý si vyzkoušel, jaké to je být všemi čtyřmi koly mimo ve výjezdu z Eau Rouge, ale také v sedmé zatáčce Malmédy a hojně rovněž v úseku Stavelot. Obešlo se to bez napomínání, jak už bylo řečeno, časy byly v prvním "neměřeném" tréninku spíš důležité z hlediska nastavení určité hranice, od které se později budou jednotliví piloti odrážet.
Dlouho držel nejlepší čas Hamilton (1:51,340"), zatímco Rosberg nezapsal vůbec žádný měřitelný výkon. Za obhájcem titulu se pohybovala dvojice Ricciardo a Räikkönen, zatímco Vettel ztrácel. Williamsovi piloti přes prohlášení, že Spa by jim jako okruh mělo vyhovovat, figurovali v druhé desítce. A závěr startovního pole - McLaren následován Manorem, jehož piloti sledovali Lewise s pětivteřinovým odstupem.
O drama se postaral Pastor Maldonado, zasloužilý demolition man, který doplatil na častou chybu ve výjezdu z Malmédy: byl poněkud širší než bylo třeba, levé zadní kolo udalo vozu protirotací a přes Venezuelanovu snahu nakonec lotus atakoval bariéru na vnitřní straně trati a přišel o pravé přední kolo. Pohled do depa však dává Pastorovi naději, že mechanici pro něj odpolední účast v druhém tréninku zachrání. Stalo se tak po necelé hodině a piloti si díky červené vlajce mohli na chvíli od pobytu v kokpitu odpočinout.
Rosberg pak po restartu třicet minut před koncem první tréninkové fáze konečně vstoupil do listiny měřených kol (1:51,200") a hned nejlepším časem. Hamilton se sice mírně polepšil, ale pořád ztrácel přes dvě desetiny. Alonso se v jednu chvíli vyšvihl na 14. pozici, ale postupně se opět propadal, od spojení s Buttonem a Manory ho "zachránil" pouze Jolyon Palmer, který se vklínil mezi oba piloty McLarenu.
První trénink se nesl s duchu spíše opatrném, i tak ale bylo vidět mnoho drobných zaváhání a časté "znásilňování" pneumatik agresivním brzděním, zejména v La Source. Karty jsou nicméně vyloženy, uvidíme, co se bude dít za dvě hodiny.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.