Dlouhá pauza skončila, opět burácejí motory. Na jedné z posledních tratí, které lze nazývat klasickými, se sešli piloti k jedenáctému závodnímu víkendu, kterým rovněž zahájili druhou polovinu šampionátu.
Specifika prvního tréninku, který v mnoha směrech slouží k úvodnímu osahání vozu (a nesmíme zapomenout, že tentokrát si piloti tuto radost museli na téměř celý měsíc odepřít) a tudíž není až tak důležitý z hlediska zajetých časů, spočívá právě ve vyladění vozů do poslední části dvoudenního programu, kterou je pochopitelně sobotní kvalifikace.
Prakticky celé startovní pole vyrazilo za slunečného počasí na středně tvrdých, tedy bíle označených pneumatikách. Od samého počátku bylo zřejmé, že se Mercedes stále ještě může těšit jistému náskoku, ale Red Bull a Ferrari dobrý výsledek z Maďarska pokropil živou vodou a Stříbrným šípům nic zdarma nedarují. Pozorný divák si také nemohl nevšimnout, že piloti takřka bez výjimky mají problémy udržet vozidlo ve vymezené šíři trati, prakticky každý si vyzkoušel, jaké to je být všemi čtyřmi koly mimo ve výjezdu z Eau Rouge, ale také v sedmé zatáčce Malmédy a hojně rovněž v úseku Stavelot. Obešlo se to bez napomínání, jak už bylo řečeno, časy byly v prvním "neměřeném" tréninku spíš důležité z hlediska nastavení určité hranice, od které se později budou jednotliví piloti odrážet.
Dlouho držel nejlepší čas Hamilton (1:51,340"), zatímco Rosberg nezapsal vůbec žádný měřitelný výkon. Za obhájcem titulu se pohybovala dvojice Ricciardo a Räikkönen, zatímco Vettel ztrácel. Williamsovi piloti přes prohlášení, že Spa by jim jako okruh mělo vyhovovat, figurovali v druhé desítce. A závěr startovního pole - McLaren následován Manorem, jehož piloti sledovali Lewise s pětivteřinovým odstupem.
O drama se postaral Pastor Maldonado, zasloužilý demolition man, který doplatil na častou chybu ve výjezdu z Malmédy: byl poněkud širší než bylo třeba, levé zadní kolo udalo vozu protirotací a přes Venezuelanovu snahu nakonec lotus atakoval bariéru na vnitřní straně trati a přišel o pravé přední kolo. Pohled do depa však dává Pastorovi naději, že mechanici pro něj odpolední účast v druhém tréninku zachrání. Stalo se tak po necelé hodině a piloti si díky červené vlajce mohli na chvíli od pobytu v kokpitu odpočinout.
Rosberg pak po restartu třicet minut před koncem první tréninkové fáze konečně vstoupil do listiny měřených kol (1:51,200") a hned nejlepším časem. Hamilton se sice mírně polepšil, ale pořád ztrácel přes dvě desetiny. Alonso se v jednu chvíli vyšvihl na 14. pozici, ale postupně se opět propadal, od spojení s Buttonem a Manory ho "zachránil" pouze Jolyon Palmer, který se vklínil mezi oba piloty McLarenu.
První trénink se nesl s duchu spíše opatrném, i tak ale bylo vidět mnoho drobných zaváhání a časté "znásilňování" pneumatik agresivním brzděním, zejména v La Source. Karty jsou nicméně vyloženy, uvidíme, co se bude dít za dvě hodiny.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.