Radiová komunikace mezi pilotem a boxy dozná dalších změn, které Automobilová federace přesně definovala. Její seznam čítá 31 položek a vstoupí v platnost prvním závodem následující sezóny.
Článek 20.1 sportovních pravidel stanovi: "Pilot musí řídit monopost sám, bez další pomoci". Pro ročník 2016 tedy vstoupí do hry další zpřísňující pravidla, která týmy mají k dispozici se značným předstihem, aby měly možnost se na tuto změnu důkladně připravit.
Většina zpráv v radiové komunikaci povolených se týká stavu vozu, rozhodnutí k zajetí do boxů a informací pro závodníka s ohledem na bezpečnost na trati. Nesmí se podávat zprávy mající vliv na chování auta a optimalizaci jeho výkonu, jakož i informace vedoucí k úspoře pohonných hmot.
Úplný seznam povolených zpráv:
1. Upozornění na kritický problém vozu (defekt pneu nebo poškození)2. Upozornění na kritický problém vozu soupeře3. Výzva k zajetí do boxů za účelem opravy nebo odstoupení vozu4. Informace od vedení závodu (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení závodu případně jiné pokyny od vedení závodu)5. Mokrá trať, výskyt oleje či jiných nečistot v konkrétních úsecích6. Pokyn k výměně pozice s jiným pilotem7. Potvrzení přijetí zprávy od pilota8. Oznámení dosaženého času na kolo nebo v určitém sektoru9. Informace o soupeřově času na kolo nebo v určitém sektoru10. Odstup mezi soupeři během tréninku nebo závodu11. Termíny "push hard", "push", "utkáš se s xx" a podobné12. Upozornění na překážky na trati (kolize, nehoda) během tréninku či závodu13. Výzva k většímu odstupu od jiného vozu v tréninku, aby pilot měl volnou trať pro svůj pokus14. Volba pneumatik při následné zastávce v boxech15. Počet kol, které soupeř absolvoval na té které sadě pneumatik16. Specifikace pneumatik soupeře17. Informace o pravděpodobné strategii soupeře18. Výjezd safety caru19. Informace o nepovolené výhodě pilota nebo soupeřů (zkrácení trati, vynechaná šikana, jízda mimo vyznačenou trať, udělení penalizace...)20. Upozornění o povolení/zákazu použití systému DRS21. Informace o selhání systému DRS22. Změna nastavení spoilerů při následné zastávce v boxech23. Změna rozložení paliva24. Výzva k plánované zastávce v boxech25. Upozornění na přejíždění bílé čáry, obrubníků, respektování výstražných světel při vjezdu/výjezdu z boxů26. Upozornění na dodržování rychlosti v boxech27. Předávání zpráv z vedení závodu28. Informace o poškození vozu (technické problémy)29. Počet kol, které zbývají do konce závodu30. Informace testovacích sekvencí během neměřených tréninků31. Informace týkající se počasí
V den závodu od otevření pit-lane a tedy prvního vyjetí z garáže až po seřazení na startovním roštu smí být používáno jen prvních šest bodů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.