FIA zveřejnila omezení radiové komunikace, má 31 položek

Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech
Nová omezení radiové komunikace se týkají i zastávek v boxech, foto: Pirelli
Robert RoBertino Pavelka 20. srpna 2015 16:36 20. srpna 2015 18:29
Sdílej:

Radiová komunikace mezi pilotem a boxy dozná dalších změn, které Automobilová federace přesně definovala. Její seznam čítá 31 položek a vstoupí v platnost prvním závodem následující sezóny.

Článek 20.1 sportovních pravidel stanovi: "Pilot musí řídit monopost sám, bez další pomoci". Pro ročník 2016 tedy vstoupí do hry další zpřísňující pravidla, která týmy mají k dispozici se značným předstihem, aby měly možnost se na tuto změnu důkladně připravit. 

Většina zpráv v radiové komunikaci povolených se týká stavu vozu, rozhodnutí k zajetí do boxů a informací pro závodníka s ohledem na bezpečnost na trati. Nesmí se podávat zprávy mající vliv na chování auta a optimalizaci jeho výkonu, jakož i informace vedoucí k úspoře pohonných hmot.

Úplný seznam povolených zpráv:

1. Upozornění na kritický problém vozu (defekt pneu nebo poškození)2. Upozornění na kritický problém vozu soupeře3. Výzva k zajetí do boxů za účelem opravy nebo odstoupení vozu4. Informace od vedení závodu (žluté vlajky, červené vlajky, přerušení závodu případně jiné pokyny od vedení závodu)5. Mokrá trať, výskyt oleje či jiných nečistot v konkrétních úsecích6. Pokyn k výměně pozice s jiným pilotem7. Potvrzení přijetí zprávy od pilota8. Oznámení dosaženého času na kolo nebo v určitém sektoru9. Informace o soupeřově času na kolo nebo v určitém sektoru10. Odstup mezi soupeři během tréninku nebo závodu11. Termíny "push hard", "push", "utkáš se s xx" a podobné12. Upozornění na překážky na trati (kolize, nehoda) během tréninku či závodu13. Výzva k většímu odstupu od jiného vozu v tréninku, aby pilot měl volnou trať pro svůj pokus14. Volba pneumatik při následné zastávce v boxech15. Počet kol, které soupeř absolvoval na té které sadě pneumatik16. Specifikace pneumatik soupeře17. Informace o pravděpodobné strategii soupeře18. Výjezd safety caru19. Informace o nepovolené výhodě pilota nebo soupeřů (zkrácení trati, vynechaná šikana, jízda mimo vyznačenou trať, udělení penalizace...)20. Upozornění o povolení/zákazu použití systému DRS21. Informace o selhání systému DRS22. Změna nastavení spoilerů při následné zastávce v boxech23. Změna rozložení paliva24. Výzva k plánované zastávce v boxech25. Upozornění na přejíždění bílé čáry, obrubníků, respektování výstražných světel při vjezdu/výjezdu z boxů26. Upozornění na dodržování rychlosti v boxech27. Předávání zpráv z vedení závodu28. Informace o poškození vozu (technické problémy)29. Počet kol, které zbývají do konce závodu30. Informace testovacích sekvencí během neměřených tréninků31. Informace týkající se počasí

V den závodu od otevření pit-lane a tedy prvního vyjetí z garáže až po seřazení na startovním roštu smí být používáno jen prvních šest bodů.

Stalo se